Méltányosság

Agytröszt a társadalmi kohézióért

Mindannyian Afganisztán vagyunk?

2021. augusztus 23. 08:52 - Méltányosság Központ

Adott volt egy rendszer, amelyet elvben húsz éve arra készítettek fel, hogy ellen tudjon állni a demokratikus visszarendeződésnek. Mégis pillanatok alatt omlott össze, amikor a rendszert fenntartó erők kivonultak.

jeep-60760_1280.jpg

A döntés helyessége jelen írás szempontjából lényegtelen, sokkal inkább fontos a jelenség szimbolikája. Afganisztán összeomlása az Egyesült Államok legutóbbi nagy demokráciaépítő kísérletének látványos bukása. Sokan mondják, hogy Afganisztánban lehetetlen volt változást elérni, sőt, azt is, hogy tulajdonképpen nem is volt a kezdetekben konkrét terv, amely alapján változást érthettek volna el. De nem lehet, hogy a kísérlet valójában azért vallott kudarcot, mert a demokráciaépítési modell már jóval korábban megbukott?

Természetesen a történelemben nincs olyan, hogy mi lett volna ha, azonban érdemes eljátszani a gondolattal, hogy, amennyiben tudatában lettek volna a kelet-európai átmenetek fejlődési irányával, akkor is helyesnek tartották volna egy új demokratizációs front megnyitását? Azt hiszem, nem. Mai tudásunkat nem tudjuk visszavetíteni a múltra, és nem is tudjuk függetleníteni az elemzés tárgyát az adott kor kontextusától (mint például a szeptember 11-i terrortámadás hatása), vagy az éppen aktuális politikai érdekektől. Visszatekintve a 2000-es évek Kelet-Európájára, és ezen belül természetesen Magyarországra, már láthatóak voltak a mainstream nyugati demokráciafelfogástól eltérő elképzelések körüli viták a térségben, igaz, akkor még úgy hittük, ez a demokratikus konszolidáció része. A konfliktusok majd kiforrják magukat, és a térség, főleg az uniós tagság révén beilleszkedik a nyugati demokráciák sorába.

Valahol itt csúszott hiba a rendszerbe. Ha ma könnyedén mondjuk azt, hogy Afganisztánban a vallási, kulturális kérdések miatt eleve esélytelen volt a változás, akkor miért hittük akkor, hogy pusztán a nyugathoz való integrálódás intézményi és anyagi előnyei elegendőek lesznek a felzárkózáshoz? Miért nem fektettünk nagyobb hangsúlyt a kulturális különbözőségek szerepének megértésére?

Egyfelől azért, mert a Nyugat úgy vélte, hogy elegendő kulturális vonzása van ahhoz, hogy alkalmazkodni kívánjanak hozzá az újonnan demokratizáló országok. A demokratizáló kelet-európai országok részéről viszont a szovjet érdekszférától való elszakadás azzal az érzettel társult, hogy a rendszerváltások országuk számára visszatérés Európához. A kizökkent történelem helyrebillentése, hiszen ők mindig is inkább nyugati orientációjúak voltak. Csakhogy a nyugatos orientáció nem azonos a politikai kultúrával, és egy ország történelmi hagyományaival. Az, hogy a demokratizáló országok önképe mennyiben ütközött a nyugatosságról alkotott nyugati elképzelésekkel nagymértékben meghatározta a demokrácia viták későbbi intenzitását. Lényegében mindkét fél alábecsülte a kulturális különbségek szerepét a demokratizációban.

Tíz évvel a kelet-európai rendszerváltások után ezek az összefüggések még nem látszottak. Nem is volt tehát miből “tanulnia” az Egyesült Államoknak és szövetségeseinek.

A kelet-európai átmenet alapvetően egy sikertörténet volt, ami úgy tűnt, hogy bárhol a világon alkalmazható, a kulturális különbözőségek mértékétől függetlenül. Valójában azonban a demokratizáció talán legfontosabb lába volt jelentős mértékben eltérő az alkalmazandó modelltől, anélkül, hogy ezt bárki azonosította volna.

A politikai rendszer ettől még működőképes maradt volna, akkor is, ha például nem lett volna európai integráció, azonban napjaink demokráciavitái épp azt mutatják, hogy valószínűleg nem úgy, ahogy azt a Nyugat elképzelte.

Lakatos Júlia

103 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://meltanyossag.blog.hu/api/trackback/id/tr4516667316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2021.08.23. 09:47:55

Van pár elképzelés a világban a demokráciáról amik szerintem tévesek:

Az elsõ mindjárt az, hogy ez bármelyik kultúrában mûködik. Ehhez képest igazából csak a fehérek által dominált euroatlanti civilizációban mûködik. USA, Európa, Kanada, Ausztrália. Japán és Dél-Korea már érdekeseb kérdés, ezeket valahogy nem annyira nevezném a demokrácia sikertörténetének még akkor sem, ha anyagilag nem állnak rosszul. Ez alapján mi annyira nem lógunk ki a sorból, ez a térség mindig is az európai civilizáció része, sõt építõje volt, gondoljunk csak a magyarok találmányaira (porlasztó, dinamó, gyufa, szódavíz, transzformátor, stb) vagy a kulturális téren anno Kodály, Bartók, Liszt, stb.

A második az, hogy a demokrácia tette naggyá a nyugatot. Nos, ez így ebben a formájában nem igaz. Európa már sok száz éve dominálja a világot (gyarmatbirodalmak kora például), ehhez képest a demokrácia itt csak pár száz éve lett mainstream. Európa a diktatúrák - különféle királyságok - és a nagyon nem PC hozzáállás idején lett naggyá. Aztán kétségtelenül volt egy második felvirágzása is a II világháború után, egyrészt némi amcsi segítséggel, másrészt Hitler bácsi öröksége nyomán - egyrészt a németek elég sok technológiai újítást hoztak, Pl. mind az orosz, mind az amcsi ûrtechnológia a FAO2 alapján jött létre - másrészt ennek nyomán terjedtek el széles körben Pl. a robbanómotorok. De aztán a világ többi része, különösen Kína szépen beérte a nyugatot. Mondjuk ebben nem kis része volt az impotens európai politikusoknak is.

A harmadik az, hogy a demokratikus rendszerek feltétlenül a leghatékonyabbak, és örök gyõzelemre vannak ítélve. Nos, innen nézve nem így látszik: a kicsi kínaiak versenyeznek ma a világhatalomért az amcsikkal, mi az EU-ban pedig a nagy demokráciából csak csorgó nyállal figyelhetjük a meccset. Igazából az egyetlen dolog az ami ezt a mítoszt alátámasztja, az a nagy jólét. Csakhogy, a nagy jólét az alapjainak semmi köze a demokráciához.

A negyedik, hogy a demokrácia csak nálunk van válságban. Ugyan már! Nézzük meg milyen fazonok versenyeztek az USA trónjáért az elmúlt ciklusokban! Trump vs Klingonné, Trump vs Biden. Nem is szólva a progresszió agressziójáért arrafelé, lásd BLM. Ma már ha rosszat szólsz arrafelé olyan következményei lehetnek mint nálunk Rákosi pajtás elvtárs idejében.

Az ötödik, hogy a demokrácia mint olyan létezik, azaz a polgárok valóban formálni tudják a politikát. Ehhez képest van az oktatás és a média ami formálja a polgárok tudatát - az elõbbi hosszú, az utóbbi rövid távon. És aki ezekben befolyásra tud szert tenni, na azé a hatalom. Sok média = nagyobb véleménybuborék = te nyertél a választáson. Erre jött rá Orbán is. És persze elõtte sokan mások, Pl. Hornék idején sem volt az ellenzéknek több sajtója, csak az akkor senki sem sírt a sajtószabadság hiánya miatt. Ami a lényeg - azé a hatalom akié a sajtó, és annak van pénze sajtóra akié a hatalom.

MEDVE1978 2021.08.23. 18:01:54

Sok könyvet írtak arról, hogy a nyugatot mi tette naggyá. Szerintem még abban is van igazság, hogy valamennyire egy demokratikus tendencia. Ez a tendencia pedig az volt, hogy a gyarmatosítások során az egyes országok, uralkodók több szabadságot, jogot biztosítottak az alattvalóiknak (azoknak, akik a gyarmatokra mentek). A protestánsok (angolok, hollandok stb.) esetében ez egyértelműen egy polgárosabb dolog volt, de bármelyik gyarmatosító azt érezhette, hogy a királya "kiemeli" mint alattvalót és többet enged neki, mint a helyieknek. Az angolok, franciák kulturális mítosza, a civilizált birodalom, ami a barbároknak elviszi a kultúrát vagy a spanyoloké és portugáloké is egyfajta kiválasztottságra, kitüntetettségre utalt. Így a gyarmatosító azt tapasztalhatta, hogy ő felsőbbrendű és bizonyos szabadságokat is kapott. Addig ez nagyon keveseknek adatott meg, a normál európai parasztnak kuss volt és dolgozz, csak a nemesek kaptak privilégiumoknak. Maga a gyarmatosítás kicsit már más volt, ott "megcsinálhatták" az életüket saját erőből a gyarmatra távozók, ezért jobban érdekeltek is voltak. Az uralkodók döntően fel is ismerték ezt és ez az egész nyugatra kihatott. Ellenben a nagyon kemény abszolutizmusok, amelyek nem adtak szabadságot az embereknek inkább rosszul végződtek. Lehet ez az elnyomó oszmány birodalom, a cári Oroszország stb.

Ettől függetlenül a demokrácia vagy ez a fenti törekvés nem írja le teljesen a nyugat sikerét, ebben egyetértek. Ugyanis a mixnek még rengeteg egyéb része is van, pl: Kína gyengesége, amit a kínai flotta XV. századi leszerelése és a birodalom magába fordulása okozott, Japán statikus magába húzódása, a muzulmán sokszínűség eltűnése a közel-keleten a kereszteshadjáratok után / vallási radikalizálódás, India megosztottsága stb.

Alick 2021.08.23. 21:18:58

@midnightcoder2: Ha a demokrácia alatt a széles értelemben vett szabadságjogok biztosítását értjük, az mindenképpen előremutató. Ha viszont a különféle hitrendszerekből érzelmi alapon megnyilvánuló identitást, amely önjelölt melldöngető politikusokra és politikai szervezetekre szavaz, akkor ennél kaotikusabb és felelősség pórázát a lovak közé dobó rendszert nehéz elképzelni.

A Joda visszatér 2021.08.23. 21:40:02

@MEDVE1978:

"A protestánsok (angolok, hollandok stb.) esetében ez egyértelműen egy polgárosabb dolog volt,"

A puritánok konkrétan menekültek a gyarmatokra. Nem volt számukra elfogadható az Anglikán egyház sem. Először Hollandiába próbáltak áttelepülni, de ez nem jött be, ezután kezdetek el a gyarmatokra való kitelepülésben gondolkodni.

_Alex__ 2021.08.23. 22:27:29

Az a helyzet a denmokráciának én nem tudom, hogy van-e objektív, részletes definíciója. A politikai csatározásokban nyugati liberális mainstream ideológiáját szokás érteni rajta, pedig a világban létezik sokféle önrendelkezés, mindegyik rendszerben van jó adag diktatúra, és egyik sem az igazság bajnoka egymagában. A német rendszerben élek egy ideje és csodálkozom mennyire erőszakos a rendszer, a maga kifinomult módján: évi szinten 8 milliárd euró köztv adó, 12 milliárd egyházadóból, mindez gyakorlatilag kötelező jellegű. Nem csodálkozom amióta egyszer délután gyorshajtásért lefotóztak magyar rendszámmal, másnap délelőtt felhívott a rendőrség, beinvitáltak és felvázolták, hogy az adóelkerülés bűncselekmény és miért nem regisztráltam az autót Németországban ha itt élek (egyébként még próbaidő alatt voltam, 3. hónapban, de ez nem hatotta meg őket és barátságosan kezet széttárva feljelentettek adóhivatalnál). Most egy dolog, hogy adókat mindenhol kell fizetni, de ilyen erőszakos és türelmetlen behajtást nem hittem volna el ha nem élem át. Gyakorlatilag erre van ráállva az egész rendszer. Mondjuk, hogy nálunk pénzbehajtás van, nem, nincs, tök emberségesek a szervek ezekhez képest. Ez csak egy példa sztori.

Ha van tanulság akkor számomra az, hogy az ideológiai dominanciát nem kell erőszakkal terjeszteni mert az eredménye mindig pusztítás. A különbségek helyett a közös értékeket kell folyton keresni, kis kompromisszumokkal, pozitívan hozzáállva és minél több a kontaktus annál jobban közelednek a felek, ehhez viszont idő kell. A technológiai fejlődés elég jól halad, de nem lehet megspórolni a sok évtizedet, évszázadot az emberek, társadalmak változásában.
Valahol ez talán jó is, felfalnának a mammutcégek pár évtized alatt, ha nem lenne ez a nagy tehetetlenségi erő és a kulturális különbségek. Így talán kicsit lehet hőzni, időt nyerni, mint a coviddal. Talán ha elég lassan történik a dolog akkor tudunk kicsit változtatni rajta.

különvélemény 2021.08.24. 05:11:49

Az egész poszt alapvetően hibás.
A "nyugati demokráciát" egy köbe vésett statikus valaminek tekinti, míg a többi ország berendezkedését egy képlékeny valaminek.
Kíváncsi lennék azokra a kőtáblákra, hátha megtudom én is, mi az a "nyugati demokrácia".

20-40 éves távlatokról beszélünk, ami alatt a "nyugati demokrácia" is kifordult önmagából, már demokráciának is nehezen nevezhető. Liberálisnak még kevésbé.
Ne felejtsük, Orbán is liberális volt, de látja, ma mit neveznek "liberálisnak" és abból nem kér, ahogy a többi hasonló ország sem. Ma a valódi liberális politikus itthon Fodor Gábor egy személyben.
A marxizmus is terjed nyugaton, mint a rák, ami szintén nem összeegyeztethető a poszt szocialista országok értékrendjével.
Az áltudományok is reneszánszukat élik, mint a genderidiotizmus, ami megint nem bejövős a keleti, reál beállítottságú országokban, Magyarországtól Japánig.

Kaliforniában már szigorúbban büntetik, ha valakit nem a megfelelő névmással illetünk, mintha megfertőznénk szándékosan HIV vírussal (AIDS).
dailycaller.com/2017/10/09/california-to-have-harsher-penalty-for-pronoun-violations-than-for-knowingly-spreading-hiv/

A nyugati iskolákban brutális agymosás folyik, de ha szülőként elkérnéd a tantervet (amiért te fizettél) 74 ezer dolláros csekket küldenek, és még fel is jelentenek:
danubeinstitute.blog.hu/2021/08/13/a_genderlobbirol_erdeklodott_az_anyuka_74_ezer_dollaros_buntetest_es_pert_akasztottak_a_nyakaba

Még írhatnék tízezer példát, de nyilván a szerző is tud olvasni, és remélem nem él a saját véleménybuborékában.

Real_Time 2021.08.24. 07:23:53

@különvélemény: A "nyugati demokrácia" simán csak üzlet, a fogyasztói társadalom széleskörű elterjesztése. Ez halott ötlet volt már az elején is Afganisztánban, meg nem is igazán volt egy jövedelmező üzlet az amerikaiaknak. A buzi és genderpropaganda ideális a népességszabályozásra, az emancipáció fogyasztókat csinál a nőkből is, ami egyébként az iszlámban nyilván lehetetlen. Ha bemész egy plázába bárhol akkor láthatod hogy gyakorlatilag 90%-ban nőknek épültek.

Ekrü 2021.08.24. 07:39:10

@Real_Time:
"A buzi és genderpropaganda ideális a népességszabályozásra, "-A baj az ,hogy jelenleg nem ott terjesztik ahol szükség lenne rá.Miért jó ez európaiaknak amikor jelenleg Európa lakosságát az elöregedés fenyegeti? Ha már népességszabályozás, akkor nem inkább ott kéne nyomulniuk ahol tényleg szükség van a népességszabályozásra?

konrada 2021.08.24. 09:10:42

Szerintem a szerző ott téved, hogy azt hiszi, a Nyugat azért kezd expanzióba akár K-Európában, akár Ázsiában, akár Afrikában, hogy elvigye oda a demokráciát.
Az csak egy járulékos eszköz az elfoglalt területeken, mellyel helyi kiszolgálóik bázisát próbálják kiterjeszteni, hogy minél zavartalanabbul érhessék el az eredeti célt: a piac, illetve a nyersanyag megszerzését.
Mert a legfontosabb számukra, hogy egy stabil kormányzás ezt tudja biztosítani hosszabb távon.

...s ha ez a stabil kormányzat egy lefejezős, megkövezős királyság, már nem is fontos a demokráciaexport.

...szóval eleve téves, hogy bele sem kezdtek volna expanzióba - ha tudják hogy nem veszik át egy az egyben az elképzeléseiket - mert (és ha) az eredeti cél teljesült és teljesül: a piac és a nyersanyag feletti irányítást megszerezték, és tartják.

nemecsekerno_007 2021.08.24. 09:20:40

A magyar demokrácia tömegsírra épült, de 2010-re elfogyott a Wunderbaum.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.24. 09:55:02

@nemecsekerno_007: Nyilván ezért bűzlik bűzlik a magyar "demokrácia" 2010 óta. Köszi a beismerést!

tatárfejű kutya 2021.08.24. 10:03:19

@különvélemény:

"Ne felejtsük, Orbán is liberális volt, de látja, ma mit neveznek "liberálisnak" és abból nem kér"

Ugyan már...Orbán ezért nem kér a liberális demokráciából, mert ott függetlenek a bíróságok és nem lehetett volna lölőből az ország leggazdagabb emberét csinálni, meg a pereputtyából. A rendszerének támaszául szolgáló alaptörvényt egy olyan ember írta, aki közel 60 évesen meleg orgiákra jár és bogyózik...Orbánnak amúgy semmi baja nem lenne a liberalizmussal, ha ki tudta volna építeni ezt a rendszert a keretei között.

tatárfejű kutya 2021.08.24. 10:06:35

@Real_Time:

"A buzi és genderpropaganda ideális a népességszabályozásra"

Magyarországon 1981 óta csökken a népesség, amikor még nemigen beszélhettünk "buzi és genderpropagandáról"...a népességfogyás oka, hogy a 80-as IQ fölött az állampolgár rájön, hogy nem tud 3-4-5 kölköt tisztességgel felnevelni, csak maximum egyet-kettőtt.

nemecsekerno_007 2021.08.24. 10:15:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Már sokszor írtam, hogy a heherészés nagyon meg az intellektuel okoskáknak.
Csak négyévente fagy rájuk a mosoly.

,,Én ezt nem értem Olga, nem értem?!?!,,

konrada 2021.08.24. 10:18:12

@tatárfejű kutya: Sajnos ez így van. A demokráciának - sok-sok jó mellett - azért vannak hátrányai is: ez pedig a népszaporulat csökkenése, mert a gyerek nem demokratikus - enni kér, foglalatosságot kér - szóval a szülők demokratikus jogait a szabadidő eltöltésére, a megkeresett jövedelem önmaga kiteljesítésére költésére alaposan lekorlátozza.
Nem véletlen, hogy a fejlett demokráciákban gyakorlatilag mindenhol csökken a népesség a középosztályban.
És ahol ez a középosztály szélesebb - ti. nincsen betelepült (vagy magában is széles) trash, vagy nem képes eltartani a családanyát - ott ez a népességfogyás még inkább kidomborodik.

tatárfejű kutya 2021.08.24. 11:03:57

@konrada: egyetértek veled részben, de az általad leírt individualizáción kívül, szerintem annak is nagy szerepe van a népességcsökkenésben, hogy egyszerűen nincs szükség a családokban annyi gyerekre, mint a XX. század elején. Már nem paraszti társadalmak vannak, ahol a gyerekre, mint erőforrás-munkaerőként tekinthetnek, hiszen a korábbi parasztok-napszámosok a városokba költöztek és gyárakban dolgoznak, alig másfél-két szobás panelekben-albérlatekben.
Egyszerűen nincs szüksége ezeknek a robotizált-gépesített társadalmaknak annyi gyerekre, amit az emberek ösztönösen felismernek. (szerintem)

konrada 2021.08.24. 11:22:39

@tatárfejű kutya:
Szerintem meg nem a társadalom elvárása az, hogy kevesebb gyerek legyen - mert akkor kínai egyke programot hoz, nem gyedet, csokot, stb... - hanem az egyéni individualizmus. A társadalomnak az érdeke minimum a szinten tartás, mert egyébként elöregszik, és a gazdagodó országokban nem lesz olyan számú fiatalabb korosztály, ami ezt képes volna szolgáltatói szinten kezelni-üzemeltetni. (mert persze egy ideig lehet a nálánál szegényebb- de hasonló kultúrájú országokból importálni ehhez fiatal munkavállalókat, de ez zsákutca, mert azok - pont a kulturális hasonlóságok okán villámgyorsan betagozódnak, és már úgy öregednek meg, mint a helyiek - a küldő országokból meg elfogy a bevonható munkaerő.
...utána meg már csak olyan eltérő kultúrhátterűek maradnak, akik nem igazán segítség a befogadó társadalomnak.

nemecsekerno_007 2021.08.24. 11:41:42

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: MZP-t olyan helyi volt TSZ elnökök és/vagy azok gyerekei támogatták akik ugyanúgy szerezték a vagyonukat mint Lázár János vagy Mészáros.
Ezt elő lehet adni mint igazság-bajnokságot csak elég nagy képmutatás.
Az Apró család is ennek élő példája.
A magam részéről megbocsátanám a kommunisták bűneit, a privatizációnak nevezett szabad rablást, ha az ellenzék befejezné az Orbánozást, korrupciózást.
Így én kiegyeznék a poszt-kommunistákkal csak, hogy ne a hétköznapi politikai csatározásokra menjen el az energiánk.

különvélemény 2021.08.24. 11:52:19

@Real_Time:
Én máshogy látom.
A népességfogyás a jólét (na meg a női emancipáció) velejárója, Japánban és Dél-Koreában a legdurvább, pedig ott nincs genderlobbi. A jólét velejárója a szociális rendszer, így az a hamis kép alakul ki, hogy nem kell aggódni, ki fog eltartani nyugdíjas korunkban. A lehetőségek is nagyobbak, hogy az emberek elfoglalják magukat, karrier, utazás, szórakozás... Valamint a munkaerő közel duplázódása a nők munkaerőpiacra történő belépése miatt, ami szintén kihatott a gyerekvállalási kedvre, mind anyagilag, mind szabadidő szempontjából.
Nyugaton ezért nyomják annyira a bevándorlást, azzal nem csak filléres munkaerő jön, de biztos szavazó is.
Ott éppen ezért senkit sem érdekel a bennszülött lakosság, míg nálunk, vagy Kelet Ázsiában nagy hangsúlyt fektetnek a gyermekes családok támogatására. Kína nemrég vezette be a 3 gyerekes szabályt a 2015-ös 2 gyermekes után, ami nem jött be.
A gender csak a hatalomról és a kontrollról szól, de ezt már kitárgyalta Huxley és Orwell.

Azzal egyetértek, hogy a mai "nyugati demokrácia" csak az üzletről szól.
Egyre úgy tűnik, hogy feudalizmus szerű vállalati diktatúra felé halad, ahogy azt a WEF-en is előadták a hírhedt "Semmit sem fogsz birtokolni, és boldog leszel" jelmondatában, amit itt próbál szánalmas csúsztatásokkal cáfolni a Reuters:
www.reuters.com/article/uk-factcheck-wef-idUSKBN2AP2T0

Persze a tények mást mutatnak, Bill Gates és a társai rohamtempóban vásárolják fel a földeket, a Blackrock és wallstreeti társai ugyanezt teszik a lakóingatlanokkal.
Nyilván ezt is bagatellizálják folyamatosan a nyugati médiában, hogy ez csak pár százalék, ami önmagában nem is lenne gond, csakhogy ez folyamatosan nőni fog, mert ezek soha sem fognak visszakerülni a piacra. Emiatt persze az árak is nőnek, mivel csökken a piaci kínálat, így az átlag ember szép lassan kiárazódik a piacról, és elérkezünk a semmid sem lesz, mindent bérelni fogsz részhez, így kiszolgáltatott leszel egész életedben.

nemecsekerno_007 2021.08.24. 11:58:41

@különvélemény: Jaja, ez a tulajdon nélküli világ a legijesztőbb és sajnos az emberek nem veszik elég komolyan.
Alapvető szabadságuktól fosztják meg őket és kb. olyan helyzetbe kerülnek mint a Matrix-ban.

A Joda visszatér 2021.08.24. 13:03:04

@nemecsekerno_007: Sztem végül mégiscsak Klárika lesz a befutó a miniszterelnök-jelöltségért. Azért, mert hogyha nyernének Karigeryvel áprilisban, új főplogármester választást kellene kiírni Budapesten, amit egyáltalán nem biztos, hogy meg tudna nyerni a baloldal, annyira a béka segge alatt van a főváros..

gtri 2021.08.24. 13:16:32

@különvélemény:

"Emiatt persze az árak is nőnek, mivel csökken a piaci kínálat, így az átlag ember szép lassan kiárazódik a piacról, és elérkezünk a semmid sem lesz, mindent bérelni fogsz részhez, így kiszolgáltatott leszel egész életedben."

A magyar helyzet pontosan ez. A lakásárak olyan magasak már, hogy 70 millió forintos zöld hitelt lengetnek be lakásvásárlásra. Kamat nélküli is lehet ez a hitel, de a jelenlegi 411 000 forintos bruttó átlagkeresezt mellett ekkora összegben nem nagyon fogják felvenni.
Az átlagember kiárazódott a magyar lakáspicról is.
-------------
"Nyilván ezt is bagatellizálják folyamatosan a nyugati médiában, hogy ez csak pár százalék, ami önmagában nem is lenne gond, csakhogy ez folyamatosan nőni fog, mert ezek soha sem fognak visszakerülni a piacra."

A Duna House szerint Budapesten 40%, vidéken 25% körül mozgott a befektetési célú lakásvásárlások aránya.

Szóval úgy tűnik, hogy a magyar média is bagatellizálja a dolgot, mert nem nagyon lehetett olvasni erről a témáról nagy elemzéseket.

2019-ben 2018-koz képest 20%-al emelkedett az EU-n kívüli lakásvásárlások száma Magyarországon. Szóval nem ártana Magyarországon sem a számok mögé nézni, amikor örvendezünk azon, hogy növekszik a lakásvételek száma.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.24. 13:31:23

@nemecsekerno_007: Ja, értem. Ha nem ítéljük el mondjuk Hitler népirtásait a továbbiakban, akkor a gyilkosok felmentést kapnak. Ha nem emlegeted többé a szocik lopásait, akkor kussoljunk Orbánék korrupciójáról. Értelek. Csak halkan kérdezem, te tudod mit jelent az a szó hogy erkölcs?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.24. 13:33:37

@nemecsekerno_007: "a heherészés nagyon meg az intellektuel okoskáknak." - ez van. Szar az unintellektueleknek. :-))

Andy73 2021.08.24. 13:38:15

Közép-Ázsiát persze össze lehet hasonlítani bármelyik térséggel, így Kelet-Európával is, de akkor a különbségeket is világosan kell látni. Pl. azt, hogy hány százalék az analfabéták aránya, milyen az iskolázottság mértéke, stb. A magyarországi demokrácia egészen más szintről indult 1990-ben, mint az afgán 2001-ben.
Az is eleve kérdéses, hogy egy iszlám országban ki tud-e alakulni nyugati típusú demokrácia, amely a keresztény kultúrára épül, még akkor is, ha az EU megtagadta a keresztény gyökereit.

midnightcoder2 2021.08.24. 13:43:34

@konrada: Azért egy rakás fejlett ország kiválóan elvan a miénknél sokkal-sokkal kisebb népsûrûséggel is. Ha Európa, és benne Magyarország népsûrûsége a tizedére esne vissza az csak jót tenne az életszínvonalnak. Persze nyilván csak akkor, ha közben nem importálunk a Közel-Keletrõl illetve Afrikából egy rakás agysebészt a népesség pótlására.

nemecsekerno_007 2021.08.24. 13:44:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Sajnos nem érted, hogy mire akarnék kilyukadni. Én arról beszélek, hogy be kéne temetni az árkokat. Az erkölcsöt meg hagyjuk. Ne azok legyenek erkölcs csőszök akik 20-30 évvel ezelőtt összelopták magukat, majd utána hisztiznek mert megjelent egy komolyabb konkurencia. Az ő lopásaik is törvényesek voltak, meg a Fideszé is.

midnightcoder2 2021.08.24. 13:48:56

@gtri: Ma kis hazánkban pesten is tudsz venni lakást úgy 25-30 millió körül. 50 millió körül már akár házat is. Persze nyilván nem a belvárosban illetve budán. De az átlagfizuhoz képest egy nyugati nagyvárosban sem veszel olcsóbban kecót magadnak, sõt.

nemecsekerno_007 2021.08.24. 13:49:19

@midnightcoder2: Ez egy oltári nagy tévedés és sajnos nagyon régóta forog a közéletben. Ráadásul nagyon sok ellenpélda van. Hollandiában 17 millióan vannak egy Dunántúl méretű helyen.
Ez alapul véve 24 millióan kéne lennünk ami egyébként simán működne mert már most is kb. 30 millió embert tudunk etetni.

midnightcoder2 2021.08.24. 13:51:25

@tatárfejű kutya: Másrészt, anno a gyerek felnevelése sokkal-sokkal kevesebb erõforrást jelentett. Egyrészt a nagyobb gyerek vigyázott a kicsire, a legnagyobbak pedig már mentek birkát, tehenet õrizni, libát legeltetni, stb. Ma meg ha valaki jó állást akar, az úgy 23-25 éves koráig tanul.

midnightcoder2 2021.08.24. 13:57:07

@nemecsekerno_007: Akkor nézd meg Pl. Litvániát hozzánk képest népsûrûségben és élhetõségben. De ha jobbat akarsz, akkor Svédországot.

gtri 2021.08.24. 14:02:05

@midnightcoder2:
Igen, persze, azért kellett bevezetni a babavárót, a CSOK-ot és most a zöld hitelt (amik ráadásul összeadódhatnak), mert annyira olcsók a lakások.

Ami a nyugati nagyvárosokat illeti: "különvélemény" azt taglalta, hogy nyugaton kiárazódnak az átlagemberek a lakásvásárlók köréből. Rámutattam, hogy nálunk teljesen azonos a helyzet. Az ideológiai máz más (családok segítése, gyerekszám növelése), de a helyzet teljesen azonos. Egyre több ember árazódik ki a magyar lakáspiacról.

A lakáspiaci szlogen manapság ez lehetne: "Az árak mennek felfelé, az emberek árazódnak kifelé."

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.24. 14:04:47

@Ekrü:

"Miért jó ez európaiaknak amikor jelenleg Európa lakosságát az elöregedés fenyegeti?"

Mégis mit vársz el olyan országoktól, amelyek olyan "tanfolyamok" végigülésére kényszerítik a polgáraikat, amelyeken arra buzdítják őket, hogy legyenek kevésbé fehérek? Ahol egy egyetemi oktató a kartedráról nyíltan hangoztathatja, hogy minden fehér embert agyonlőne, és nem lenne semmi lekiismeret-furdalása ettől.

Mit vársz akkor, amikor ezt a fehérellenes propagandát maguk a fehérek nyomatják?

gtri 2021.08.24. 14:12:46

@Andy73:

Mai cikk az indexen:
index.hu/kulfold/2021/08/23/a-talibok-felperzselik-a-foldet/

" terrorral vetekedő fanatizmussal a népességhez képest maroknyian tartják rettegésben a 38 milliós Afganisztánt. Az elvakult szélsőségesek számát 2017-ben 200 ezerre becsülték, és ma sincsenek sokkal többen."

Szóval egy maroknyi kisebbség azt mészárol le akit akar Afganisztánban. Már legalább 3 helyen az ellenük tüntetők közé lőttek.
Tényleg akadálya a civilek öldöklése a demokrácia kialakulásának.

A Joda visszatér 2021.08.24. 14:13:03

@karoly_1: A rohadt kurv.nyád lehet, hogy az volt. Ezért lettél aszexuális Matyika..;)

DFK 2021.08.24. 14:17:21

Afganisztán, Ukrajna, Bosznia-Hercegovina. Ezek mond sosem volt országok vegyes népességgel.

impala 2021.08.24. 14:30:03

@nemecsekerno_007: és most tűrjük szó nélkül a szemünk előtt folyó szabadrablást?
van aki nem ilyen lovat akart, bár örült annak, hogy a régi elporoszkált.

nemecsekerno_007 2021.08.24. 14:38:11

@midnightcoder2: jajj, bocs, ezt nem neked szántam hanem FütyiMatyinak.

Bocsánat!

nemecsekerno_007 2021.08.24. 14:39:13

@karoly_1: Nagyon gyenge Matyi fiam. Még egy ilyen puhatestűtől is.

nemecsekerno_007 2021.08.24. 14:41:11

@impala: Visszakérdeznék: Akkor a rendszerváltás utána szabadrablást elfelejtsük?!?

Mert akkor csak várnod kell pár évet és akkor a Fidesz szabadrablását is elfelejthetjük.

Az idő minden sebet begyógyít (?!?!)

nemecsekerno_007 2021.08.24. 14:42:35

@karoly_1: Márki-Zay te elb****tt kr***n

A Joda visszatér 2021.08.24. 14:44:34

@karoly_1: Roma honfitársaid szokása 15 éves lányokat férjhez adni.

gtri 2021.08.24. 14:59:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

forrás:
www.origo.hu/nagyvilag/20210614-yale-inidai-migrans-feherellenesseg-rasszizmus.html

Az egyetemi oktatónak a neve aki ezt a nézetét hangoztatta: Aruna Khilanani

Ő tényleg fehér lenne? :):):):):):)

Szóval az elmélete úgy fals ahogy van. A példája miszerint a fehérek ez egyetemi katedráról a fehérek megöléséről beszélnek: hazugság.

midnightcoder2 2021.08.24. 15:36:07

@gtri: Kb. ugyanakkora költség összehozni egy lakást nyugaton mitt itt az ottani fizukhoz képest. A különbség az, hogy kinn a polgár inkáb bérel. Ami egyrészt jó, mert a polgár mobilabb, és oda tud költözni ahol a meló van. Másrészt viszont, amikor majd jön egy olyan durva válság ami az átlagpolgár megtakarításait lenullázza, a magyar polgárnak még mindig van hol laknia, míg aki csak bérel az mehet az utcára akár egyik napról a másikra.

A Joda visszatér 2021.08.24. 15:40:13

@karoly_1:

Magyarországon 2021 első negyedévében 5424-gyel többen haltak meg a 2015-2019-es évek első negyedévének halálozási átlagához képest.
Magyarországon 2021 első negyedévében 11738 regisztrált covid halálozás volt.

Ezt hogy a kurv.nyádba fogod kimagyarázni Matyesz?

nemecsekerno_007 2021.08.24. 15:45:23

@A Joda visszatér: Hagyd nyerni a Wookie-t :))))))))))

reCAPTCHA_védelem 2021.08.24. 15:48:25

@karoly_1: Már vártalak matyika! :-)) Szimulálgatni fogod a scriptet? Kézzel?

reCAPTCHA_védelem 2021.08.24. 15:51:31

@nemecsekerno_007: Én nem loptam, szóval akkor hadd tehessem már szóvá a fidesz rablásait!

evilwolf 2021.08.24. 15:54:12

Nem értem, hogy miért kell foglalkoznunk egy ilyen országgal. Vagy bárkinek a messzi távolból.
Mi kikérjünk magunknak, ha valaki mer szólni, hogy ez itt nem demokratikus.
Csak azért háborgunk, üzengetünk, harci pózt veszünk fel, ha kintről valaki elhúzza a száját.
Mi meg odamegyünk beavatkozni.
Érted?
Mi lenne, ha az afgánok jöttek volna ide?
Ja, kábé ugyanaz mint az oroszokkal, hogy ruszkik haza, majd a politika vastagon teszi a nyelvét az orosz seggbe.
A lényeg, semmi keresnivalónk egy másik országban.
Brüsszel megint kezdi ugye? Mi meg jelen vagyunk ott, ahol semmi keresnivalónk.

evilwolf 2021.08.24. 15:58:45

Ja, és mi van azzal a nagy migránsellenes harccal és annak milliárdos plaktáköltségeivel?
A hazug qrmány azt a pénzt sem a zemberekre költötte, hanem a kibaxott hazugságaira, mivel ezerrel hordja be a migránsokat, és bujtat nemzetközi körözött bűnözőket.

A Joda visszatér 2021.08.24. 16:11:14

@evilwolf: A NATO-n belüli kötelezettségeinkről hallottál esetleg?? Másrészt az, hogy pár száz katonát küldünk Afganisztánba a te adódból(?) is egy NATO misszió keretében nagyon nem ugyanaz, mint amikor négy afgán migri bedrogozza a tinédzser lányodat, megerőszakolja, majd kidobja az ablakon.

midnightcoder2 2021.08.24. 16:15:17

@evilwolf: Szerintem mint NATO szövetséges vagyunk ott. Teccettek volna nem belépni - bár a magyar hadsereg kb. egy kiránduló úttörõcsapattól sem tudta volna megvédeni az országot sem akkor, sem most. De tény, hogy kb. annyi keresnivalónk van ott, mint 68-ban a csehszlovákoknál. Vagy az orszoknak nálunk.

Migriügyben Orbán lehet hogy bort iszik és vizet prédikál, de legalább a prédikálásban igaza van. Ezzel szemben Fletóék kb. annyira képesek Brüsszellel szemben, hogy megkérdezzék hogy szabad-e becsicskulniuk.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.24. 16:31:33

@gtri:

Kedvesem, mikor mondtam, hogy MIND fehér? Mikor mondtam, hogy a katedráról uszító idióta fehér?

Másfelől igaz, hogy az USA lakosságának többsége, 60%-a fehér. A gazdasági súlyuk még ennél is nagyobb. Ezért nyilvánvaló, hogy amikor egy egyetem eltűr ilyen uszítást, akkor az a többségi fehér vezetés tudtával és támogatásával történik. Ha egy cég BLM-"érzékenyítésre" kényszeríti a dolgozóit, akkor az a többségi fehér tulajdonosok tudtával és beleegyezésével, sőt jó eséllyel kezdeményezésére történik.

gtri 2021.08.24. 16:46:41

@midnightcoder2:

Az elmélet szép, de egy kis pontosításra szorul. Nyoma sincs ugyanis kitett albérlők tömegeinek Svácban, Németországban vagy Ausztriában. Pedig az elmélet szerint a két válság során rengeteg emnóbernek kellett volna az utcára kerülnie.
Az elmélet "esett egy nagyot". :)

forrás:
www.statista.com/statistics/246355/home-ownership-rate-in-europe/

Home ownership rate in EU by Countries:

Romania 95.8%
Hungary 91.7%
Montenegro 91%
Slovakia 90.9%
Lithuania 90.3%
Croatia 89.7%
North Macedonia 85.9%
Poland 84.2%
Bulgaria 84.1%
Serbia 83.3%
Estonia 81.7%
Norway 80.3%
Latvia 80.2%
Malta 79.8%
Czechia 78.6%
Spain 76.2%
Greece 75.4%
Slovenia 74.8%
Portugal 73.9%
Iceland 73.6%
*Italy 72.4%
Belgium 71.3%
Finland 71.1%
Luxembourg 70.9%
Netherlands 68.9%
Ireland 68.7%
Cyprus 67.9%
United Kingdom 65.2%
*France 64.1%
Sweden 63.6%
Denmark 60.8%
Turkey 58.8%
Austria 55.2%
Germany 51.1%
Switzerland 41.6%

Minden nyugaton dolgozó magyar a saját szemével láthatja, hogy Svácban, Ausztriában vagy Németországban a válság miatt milliókat tettek ki az albérletükből. :) Svácban csak a lakosság 41,6 %-a mondhatja magát lakástulajdonosnak! A COVID alatt mindenki láthatta, hogy a hajléktalan svájciak, akiket kitettek ez albérletükből elárasztották Európát, könyörögve, hogy fogadják be őket, mert nincs hol aludniuk. :)
A határetkelő.blog.hu is tele van olyan történetekkel, ahol a magyar kitántorgók ecsetelik miként tették ki őket az albérletükből Svácban a COVID-válság alatt. :)
A statisztika tisztán mutatja, hogy milyen kevés háztulajdonos van Svácban. :)

Szóval szép az elmélet, de a tények nem azt mutatják amit az elmélet mondani akar.

Volt a 2009/2010-es válság, most itt van a COVID válság. Nyoma sincs a fedél nélküli osztrák, német vagy svájci tömegeknek. Luxemburgból sem jöttek hajléktalanok. :)

Egyszóval: más történelmi hagyományok, más jogi környezet van pl. Svájcban mint Magyarországon. A svájci 41,6%-os adat összevetése a magyar 91,7%-os adattal semmit nem mond a valóságról. Nem teszik ki "csak úgy" a svájci albérlőt egy gazdasági válság során az albérletéből. Sem Ausztriában, Németországban, Luxemburgban, Norvégiában vagy Svédországban.

De ha tud mutatni linket ahol fedél nélküli svájciak, németek, osztrákok vagy luxemburgiak tömegei alszanak a híd alatt, akkor adja meg a linket, hadd lássam saját szememmel a válság valóságát a halódó nyugaton.

A Joda visszatér 2021.08.24. 16:47:20

@karoly_1: Ez kispofám mindenféle magyarázkodásodat lenullázza:

Magyarországon 2021 első negyedévében 5424-gyel többen haltak meg a 2015-2019-es évek első negyedévének halálozási átlagához képest.
Magyarországon 2021 első negyedévében 11738 regisztrált covid halálozás volt.

Ezt hogy a kurv.nyádba fogod kimagyarázni Matyesz?

nemecsekerno_007 2021.08.24. 16:50:34

@reCAPTCHA_védelem: Én se loptam a rendszerváltás után (se) szóval hadd tegyem már szóvá, hogy az ex-elvtársak összelopták a családjuk jövőjét. Mások rovására, 3 millió munkanélküli kíséretében.

gtri 2021.08.24. 16:54:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Mégis mit vársz el olyan országoktól, amelyek olyan "tanfolyamok" végigülésére kényszerítik a polgáraikat, amelyeken arra buzdítják őket, hogy legyenek kevésbé fehérek? Ahol egy egyetemi oktató a kartedráról nyíltan hangoztathatja, hogy minden fehér embert agyonlőne, és nem lenne semmi lekiismeret-furdalása ettől.

Mit vársz akkor, amikor ezt a fehérellenes propagandát maguk a fehérek nyomatják?"

Szóval miért olyan példát említ aminek semmi köze a "Mit vársz akkor, amikor ezt a fehérellenes propagandát maguk a fehérek nyomatják?" konklúzióhoz?
A Yale-en semmiféle fehér oktató nem beszélt fehérek megöléséről.
Ha a példája mellé teszi azt az apró információmorzsát, hogy egy indiai valaki mondta ezt, akkor más megvilágításba kerül a történet. Maga azt akarta kihozni a példájából, hogy a "fehérek belülről bomlaszják magukat, soraikban rengeteg az áruló, akik saját rasszuk ellen uszítanak". Nos, nem ez a helyzet. Manipulált a példájával, erősen manipulált.

Egy indiai, a fene tudja miféle okok miatt frusztrált valaki mondta azt amit mondott.

gtri 2021.08.24. 17:13:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Ha egy cég BLM-"érzékenyítésre" kényszeríti a dolgozóit, akkor az a többségi fehér tulajdonosok tudtával és beleegyezésével, sőt jó eséllyel kezdeményezésére történik."

Egy ismerősöm a Morgan Stanley-nél dolgozik. Arra "kényszerítették" őt és az összes dolgozót, hogy végigüljenek egy olyan érzékenyítést ami arról szólt, hogy mi számít szexuális zaklatásnak. A kormány nem avatkozott közbe, hogy megvédje az ismerősömet az ilyen "kényszerítéstől".
Szóval ön milyen alapon mondja meg egy cégnek, hogy mivel kapcsolatban érzékenyít? Nem tudtam, hogy pl. a szexuális zaklatással kapcsolatos érzékenyítés "jó", a BLM érzékenyítás pedig "rossz". Hol és ki iktatta törvénybe ezt? Megadná a linket?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.24. 17:34:14

@gtri:

Ó jaj, egy modoros magázódó. :DDD

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.24. 17:37:59

@midnightcoder2:

"Migriügyben Orbán lehet hogy bort iszik és vizet prédikál"

Nem úgy néz ki, legalábbis az elmúlt 6 évben nem úgy nézett ki, pedig kaptunk a jajdekorrekt Nyugat-Európától hideget-meleget. Nőtt is náluk drasztikusan a bűnözés, nemi erőszak, nők zaklatása, lefejezések, gázolásos merényletek...

gtri 2021.08.24. 18:04:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Látom érvekre már nem futja. :)
Szóval miért jó, hogy a Morgan Stanley szexuális zaklatással kapcsolatos előadás meghallgatására kényszeríti a magyar dolgozóit, miközben Magyarország kormány szerint a magyar nők a legmagasabb fokú védelemben részesülnek? Miért kell végigülniük egy előadást a dolgozóknak egy olyan problémával kapcsolatban ami a magyar kormány szerint meg van oldva? Miért kényszerítheti egy amerikai cég erre a magyar embereket? Lesz erről konzultáció? :):):)

Handabandázik a nyugati helyzetről miküzben azt sem tudja, hogy mi megy Magyarországon.

evilwolf 2021.08.24. 18:06:23

@A Joda visszatér "négy afgán migri bedrogozza a tinédzser lányodat, megerőszakolja, majd kidobja az ablakon.":
-----
Nem unjátok még ezt a beidomított egyendumát? Mondjuk többre nem nagyon vagytok képesek, azért vagytok megélhetési komment egysejtűek.
Egyébként nincs lányom, így a tiéddel fogják azt csinálni, ha épp nem egy hazai, nem migráns teszi azt. Mert egyelőre itt is virul a bűnözés, nem kell külön a migráncsokkal riogatni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.24. 18:51:21

@evilwolf:

"egyelőre itt is virul a bűnözés, nem kell külön a migráncsokkal riogatni"

Így igaz. Egyelőre itthon is virul a bűnözés, nincs szükségünk még a migránsbűnözésre is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.24. 18:52:37

@gtri:

Miért kérdezel, ha úgyis tudod a választ? :)

A Joda visszatér 2021.08.24. 19:40:29

@karoly_1:

Magyarországon 2021 első negyedévében 5424-gyel többen haltak meg a 2015-2019-es évek első negyedévének halálozási átlagához képest.
Magyarországon 2021 első negyedévében 11738 regisztrált covid halálozás volt.

Ezt hogy a kurv.nyádba fogod kimagyarázni Matyesz?

A Joda visszatér 2021.08.24. 20:05:45

@karoly_1:

Magyarországon 2021 első negyedévében 5424-gyel többen haltak meg a 2015-2019-es évek első negyedévének halálozási átlagához képest.
Magyarországon 2021 első negyedévében 11738 regisztrált covid halálozás volt.

Ezt hogy a kurv.nyádba fogod kimagyarázni Matyesz?

reCAPTCHA_védelem 2021.08.24. 20:10:48

@gtri: Minden normális multinál kioktatják a dolgozókat hogy a bókolás és a zaklatás határa. Ha tisztázva van hogy mit tekintenek annak, akkor sokkal világosabb mi engedhető meg és mi nem. Ha megdicsérem a kolléganőt hogy csinos, az mehet, ha azt mondanám neki hogy megdugnám, az nem.

reCAPTCHA_védelem 2021.08.24. 20:12:03

@karoly_1: Ilyen lassú a "srcipted"? 17 perc kell két baromságod között?

reCAPTCHA_védelem 2021.08.24. 20:24:57

@karoly_1: Na! Ilyen jól felprogramoztad a scripted, hogy egyből szóba áll velem? Vagy ott ülsz a gépnél, te blogfüggő selejt? Bukta! :-)) Hogy te milyen ostoba vagy!

impala 2021.08.24. 20:29:10

@nemecsekerno_007: Visszakérdeznék: Akkor a rendszerváltás utána szabadrablást elfelejtsük?!?

látszik, hogy csak egyféleképpen vagy képes látni a világot.
ki mondott ilyet, hogy azt felejtsük el?
én biztosan nem.
akkoriban ellenük köpködtem, most meg az aktuális rablóbandát szapulom.

annak a "gondolkodásnak" vagy zászlóvivője, ami miatt itt a büdös életben nem lehet demokrácia, csak Afganisztán.

a balos hülyék meg mindenre azt mondják, hogy bezzeg Orbán.

én nem mondom, hogy bezzeg, én utálom a tovajokat, és ha már Afganisztán, tőlem levághatják a kezüket is, tanuljanak meg zacskót ragasztani fél kézzel!

Lеncsés István 2021.08.24. 20:33:23

@karoly_1: Te anonimusságban fetrengő brendel ! nekem tényem van , neked meg fáj az igaz .

bóvli ország jobban teljesít 2021.08.24. 20:33:53

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Neked ez a Károly a szexuális örömöd errefelé, csak rá izgulsz?

ZöIdi LászIó 2021.08.24. 20:35:18

@bóvli ország jobban teljesít: Imádok vele szórakozni. :-)) Ahol moderátor vagyok onnan remek mulatság volt állandóan kibaszni. :-))

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.08.24. 20:41:09

@karoly_1: Téged mindenesetre rendesen felnyomtunk a blog.hu-nál. Szerinted miért vezették be a recaptchát? :-)) Életműved romokban.

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.08.24. 20:44:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Köszi! Bennem egyébként túlteng a szadista hajlam. A Lencsés volt régen a kedvencem, meg a wmiki. De ők eltűntek. Igaz Brendelnek nyomába sem értek elmebetegség tekintetében.

ZöIdi LászIó 2021.08.24. 20:52:13

@karoly_1: Nem, szerintem ő te vagy, miután összetörted a pofád a pincében a zuhanás után. :-))

(na, közlekedési lámpa recaptcha még eddig nem volt)

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.08.24. 21:04:56

@karoly_1: Nahát! Milyen jól meg van írva ez a script! Csak nagyon blogfüggő. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.08.24. 21:17:51

@karoly_1: Szar lehet neked Brendel Mátyás. Ha eljátszod hogy van scripted, akkor nem tudsz nekem válaszolni. Így viszont elárulod hogy egy blogfüggő selejt vagy. :-))

Pásztor Miklós 2021.08.24. 21:18:56

@karoly_1: Ja és én vagyok a wmiki is.

gtri 2021.08.24. 23:57:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Igen, tudom a választ. :) Normális ember nem "kényszerítésről" beszél, ha a cégnél 1 órája arra megy el a munkaidejéből (mert ez tudnivalólag nem túlórában történik), ha elmondják neki, hogy a cég mit tart fontosnak, mik a játékszabályok.

A NER-eseknek nagyon bizgerálja a csőrét, hogy nyugaton milyen játékszabályok szerint kell egy cégnél létezni. Hát ne menjenek a tisztelt NER-esek nyugati céghez! :) Lehet Mészáros Lölő valamelyik cégénél is dolgozni. Ott aztán biztosan nincsen BLM érzékenyítés!

Szóval win-win szituáció, ha a "művelt" NER-es nem megy nyugati céghez. Érzékeny lelkét nem borzolja a munkaidőben évenkénti 1órás időtartamban végzett BLM "fejtágítás". :)
A nyugati cégek pedig sűrűn bánhatják, hogy az ilyen "művelt" munkaerőhöz nem jutnak hozzá! Micsoda versenyhátrányba kerülnek emiatt a magyar cégekkel szemben! Hatalmas hátrányba. :) A Google meg a többi techcég éppen most dől a kardjába! :):)

gtri 2021.08.25. 00:08:07

@reCAPTCHA_védelem:
Multinál dolgozok, de ilyen a szexuális zaklatással kapcsolatos oktatás nálunk eddig még nem volt. Az ismerősöm a Morgan Stanley-nél részt vett ilyen oktatáson. Cége válogatja, hogy van-e ilyen oktatás vagy nincs. Az "oktatlanságom" ellenére is tudom, hogy hol a határ. Idáig még soha nem vádoltak szexuális zaklatással és biztos vagyok benne, hogy nem is fognak...egyszerűen azért mert nem zaklatok senkit.

Matyi egy blogfüggő selejt 2021.08.25. 05:17:00

@gtri: Nálunk van. neten elvégzendő tanfolyam. ennyi.

evilwolf 2021.08.25. 17:00:00

ADALÉK, mai hír, hogy ki kit erőszakol meg:
A szomszédban bérelt albérletet a férfi, aki az ablakon bemászva erőszakolt meg egy svéd turistát Budapesten
2019 őszén három fiatal svéd nő bulizni utazott Budapestre. Október 29-én este egyikőjük hamarabb elfáradt, és hazament. Az ajtót kulcsra zárta, az ablakot viszont résnyire nyitva hagyta.
Eszerint egy 39 éves férfi 2019. október 29-én bemászott egy VII. kerületi lakás nyitott ablakán, és megerőszakolta az ott alvó nőt.
Egy VII. kerületi házban béreltek Airbnb-lakást, ugyanazon az emeleten, ahol a támadója is albérletben lakott. Információnk szerint T. Gergely cigarettázás közben figyelte ki a fiatal nőket, akik október 29-én este bulizni mentek a belvárosba
...
forrás: telex.hu/belfold/2021/08/25/sved-no-szexualis-eroszak-ablak-elokeszito-ules
----
T. Megélhetési Fideszes Kommentelők!
Ki erőszak itt bárkit?
Kérjetek új utasítást ezügyben, mondjuk gyalogos öregeket verő H. Árpádtól, R. Tóni kommunikációs akárkitől, vagy G. Gergőtől.

nemecsekerno_007 2021.08.25. 23:22:18

@evilwolf: T. Gergely nyilván traumatizálva volt ill. gyerekkorában bántalmazták és nem érzékenyítették eléggé a civilek.

Ez a logika totál kontraproduktív. Mi a rákvörös lóbránerért kéne beengedni számolatlanul muszlim férfiakat azért mert egy f@sz megerőszakolt egy svéd turistát!!?!?

evilwolf 2021.08.26. 07:46:08

@nemecsekerno_007:
Soha nem állítottam, hogy ide bárkit be kellene engedni, sőt, már régen azt hangsúlyoztam, hogy helyben kell kezelni a problémáikat, ott munkát és eü ellátást adni nekik.
Alapvető emberi jognak tartom, hogy aki máshol akar élni mint ahová született, de azt ellenzem, hogy tömegével induljanak útnak és fogadják be őket.
Egyébként a hozzászólásom amire reagáltál, az nem migránsvédelemre irányult, hanem a válaszom volt egy beidomított kommentre.
Nem kell velem egyetérteni, de azt nem szeretem, ha bérkommentelők egyendumát tolnak, ráadásul láthatóan elfogultságból.
---
Értem amit T. Gergelyről írtál, nem is vonom kétségbe a diagnózisod, s az ilyeneket le kell kapcsolni. Rendben.
Példaként hoztam a cikket, nem T.G. védelmében. :-))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.26. 10:04:10

@evilwolf:

"Alapvető emberi jognak tartom, hogy aki máshol akar élni mint ahová született, de azt ellenzem, hogy tömegével induljanak útnak és fogadják be őket. "

Ez egy hiányos mondat, a "de" előtti részt nem fejezted be. Avagy úgy akartad írni, hogy alapvető emberi jognak tartod a máshol élni akarást? Ezzel egyetértek, valóban alapvető emberi jog bármit akarni, de a szándék megvalósítása már nem az.

Azért is sántít, amit írsz, mert az emberi jogok az egyénre ugyanúgy érvényesek, mint nagyobb csoportokra. Vagyis ha alapvető emberi jognak tartod azt, hogy valaki megvalósíthassa azon szándékát, hogy máshová költözzék, mint ahová született, akkor ennek érvényesnek kell lennie az egyénre és a csoportokra egyaránt - viszont ez nem elfogadható sem egyéni, sem csoportos szinten, mert ezzel szemben áll az a mi alapvető jogunk, hogy szuverén országként és nemzetként eldönthessük, kikkel akarunk együtt élni és kikkel nem.

evilwolf 2021.08.27. 07:29:17

..."a "de" előtti részt nem fejezted be"...
De, azt úgy pont úgy kell érteni, ahogy leírtam.
-----
"Azért is sántít, amit írsz, mert az emberi jogok az egyénre ugyanúgy érvényesek, mint nagyobb csoportokra. "
Nem teljesen. Ugyanis van olyan, hogy csoportosan elkövetett.. tehát, a csoportos cselekményt a jog csoportosan értékeli, nem egyénileg. :-))
Bizony, nem ugyanaz, hogy valaki elindul valahonnan valahová dolgozni, vagy azt mondják neki, hogy indulj el egy úton én meg ezt pénzzel segítem, vagy szállítógéppel tonnaszámra hordják be az országok.
Lásd, a magyar gépen máris hoztak egy önjelölt b. gyárost.
Erről mi a véleményed NO_CRAFT Józsefné? :DD
Ha van egy jól képzett afgán szaki, aki bizonyítvánnyal, munkakedvvel jelentkezik, hogy itt szeretnék élni és dolgozni, azt az állam megvizsgálja, és döntést hoz róla.
Ehhez joga van, és ami nem egyenlő a mindenáronnal, vagyis te értelmezed rosszul az általam írtakat.
Ja, és persze, ahogy leírtam, nem volt benne, hogy Magyarországra kell bárkinek migrálnia. Nem is ez a többség célja, mert még ott is tudják, hogy ez nem a lehetőségek és a demokrácia hazája, tehát csöbörből vödörbe jutna.
--------------
"a mi alapvető jogunk, hogy szuverén országként és nemzetként eldönthessük, kikkel akarunk együtt élni és kikkel nem. "
Ezzel semmi baj, ilyet nem is írtam, hogy kötelesség befogadni, és a vándornak meg az a joga, hogy kijelölje, hol telepedik le, engedély nélkül.
Azt írtam, hogy joga van máshol élni, mint ahová született. Nincs egy nagy Földi törvény, hogy tilos neki elhagynia a szülőhazáját.
Egyébként pedig megilletné az a jog, mivel pont ugyanolyan Földlakó minden egyes Ember.
A lényeg azon van, hogy tartsa be a törvényeket és az emberi együttélés szabályait.
Ja, és a törvények demokratikusak legyenek.

evilwolf 2021.08.27. 07:38:57

Egy kis adalék, hogy a fideszesek miként érzik az általuk kreált jogot és demokráciát, valamint az emberséget.
-------
Budai Gyula felszólította Karácsony Gergelyt és Fekete-Győr Andrást, hogy ne járjanak ki a magyar válogatott meccseire
444.hu/2021/08/26/budai-gyula-felszolitotta-karacsony-gergelyt-es-fekete-gyor-andrast-hogy-ne-jarjanak-ki-a-magyar-valogatott-meccseire
-------------
Gyurcsány qrvaországnak nevezt az általa vezetett államot.
A fidesz a gyűlöletkeltő, sokszor antidemokratikus és embertelen törvényeivel, egyéni megnyilvánulásaival, folyamatosan bizonygatja is, hogy ez egy olyan ország, ahogy annak egy miniszterelnöke nevezte.
-------------
Mikor lesz ennek az országnak tehetséges, emberséges, rendes politikai garnitúrája?
Mert ez most csak ganétóra, en bloc, úgy ahogy van.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.27. 08:55:27

@evilwolf:

"De, azt úgy pont úgy kell érteni, ahogy leírtam."

Akkor légy szíves, magyarázd el másképp, mit jelent az a mondat, mert én a primitív és hiányos magyartudásommal nem értem.

"Nem teljesen. Ugyanis van olyan, hogy csoportosan elkövetett.. tehát, a csoportos cselekményt a jog csoportosan értékeli, nem egyénileg. "

Talán nem vetted észre, de emberi jogokról írtam, nem "csoportosan elkövetett cselekményekről".

"Erről mi a véleményed NO_CRAFT Józsefné? :DD"

Én nem személyeskedtem veled, nem gúnyoltam a nickedet. Lám-lám, a nagy emberségedből csak erre futja? Gúnyolódj a bárcás jó qrva édesanyád nickjével, nevével. :DD

"Egyébként pedig megilletné az a jog, mivel pont ugyanolyan Földlakó minden egyes Ember."

Na ugye, csak kiderült, miként gondolkodsz igazán! Mondd, hány migránst fogadtál be a lakásodba vagy házadba? Mert ha egyet sem, akkor bort iszol, és vizet prédikálsz.

"Gyurcsány qrvaországnak nevezt az általa vezetett államot."

Egy kis adalék, hogy a díszes ellenzék vezére miként érzi az általa kreált jogot és demokráciát, valamint az emberséget.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.08.27. 08:58:25

@evilwolf:

A fenti kommentemben kértelek egy mondatod jelentésének elmagyarázására. Ne fáradj vele, az általam kiprovokálatlan gúnyolódásod miatt nem vagyok tovább kíváncsi arra, amit írsz, innentől szűrlek.

evilwolf 2021.08.27. 10:16:54

"Akkor légy szíves, magyarázd el másképp, mit jelent az a mondat, mert én a primitív és hiányos magyartudásommal nem értem. "
Egyszerű mondat, ha azt nem értetted, nincs mit többet írni róla, tényleg
a primitív és hiányos magyartudásommal nem érted.
Ha az egyszerű leírtakat nem érted, a másképpent pláne nem fogod.
A nick-edet nem gúnyoltam, csak kiemeltem azt a részt, ami tetszett benne. Ennyi. Azért volt ott a hangulatjel. Valóban értetlen vagy, és sértődékeny is.
süti beállítások módosítása