Méltányosság

Agytröszt a társadalmi kohézióért

EUfória vagy közöny?

2014. április 28. 09:46 - Méltányosság Központ

Vajon hány liter kávé fogy el egy marketinges találkozón az EP kampány kezdete előtt mire megszületik egy ilyen videó?

A brüsszeli PR-osok jó előre sejthették, hogy ha csak nem tesznek valamit, nem sokan fogják köröm rágva vizslatni a képernyőt az Európa Parlamenti választások estéjén. Nem véletlen, hogy az utóbbi egy évben videók tömkelegével bombázták az internet népét, különösképp a közösségi médián keresztül. A „szerethető Európa” brand megalkotása, azonban nem egyszerű. A közösséget övező közöny természetes velejárója annak, hogy Európa nem épp „fénykorát” éli. Ahogyan egyes országoknak is vannak felfelé ívelő és hanyatló korszakai úgy a közösségi lét sem mentes az optimista, cselekvő, és az egyhelyben toporzékoló, útkereső időszakoktól.

Nem is olyan rég, még Magyarországon is egymást túllicitálva harsogták politikusok az uniós csatlakozás előnyeit. Ezzel szemben miközben még sosem volt hazánk ennyire beékelődve Európába, a válság miatt mintha csak a negatívumokat és a konfliktust látnánk belőle. Írhatjuk ezt a jelenséget annak számlájára, hogy nincs rutinunk abban hogyan hozzuk közelebb az uniós politikát napi szintű életünkhöz. A brüsszeli törvényhozás fontosabb kérdései vagy az európai pártpolitika történései nemigen jönnek át ugyanis a hazai sajtóban. Azonban lehetséges, hogy per pillanat nem is az a legfontosabb kérdés hazánk számára, hogy föderális vagy nemzetek Európáját szeretnénk? Ez természetesen nem azt jelenti, hogy az Európáról való gondolkodásnak abban kéne kimerülnie, amit a pártok kommunikálnak a témáról kampány címszó alatt.

A gazdasági válságon túl, az unió legnagyobb kihívása a közösséget övező közöny feloldása. Lehet, hogy az Európáról való közbeszédnek arról kellene szólnia, hogy a legutóbbi bővítési körök egyszerűen lecsúsztak egy korábban még meglevő sajátos Európa élményről. Ha ezt elfogadjuk, akkor egyben azt is elfogadhatjuk, hogy teljesen másként viszonyulnánk az unióhoz, ha a kezdeti eufóriát nem egy válsággal sújtott időszak követi. Vajon jobban azonosulnánk a videó üzenetével, és szívesebben lennénk európaiak? S ha így van, vajon visszaszerezhető, megadható-e imázs videókkal vagy ennél több kell a közösségi érzés eléréséhez?

Lakatos Júlia 

A bejegyzés trackback címe:

https://meltanyossag.blog.hu/api/trackback/id/tr746094184

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.04.28. 11:13:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása