Van 6 perc 30 másodperce az életéből, hogy megnézze, hogyan szapulják Amerikában az elnököt?
Nem árt. Az önként (bár nem biztos, hogy dalolva) vállalt interjú során kiderül, hogy egy jó cél érdekében szinte bármire hajlandó egy politikus. Főleg, ha a jó ügy nem más, mint az egészségügyi reform promótálása. A fiatalabb generációt ugyanis nehéz kormányzati szinten megszólítani ilyen kérdésekkel. Különösképp akkor, ha a termék nem éppen sör vagy hajsampon, nem lehet nővel, gyerekkel, vagy kiskutyával reklámozni, elvégre az elnöki tekintély igencsak korlátozza a lehetőségeket.
A Fehér Ház kommunikációs stábja azonban ezúttal felrúgta ezt a szabályt és a „szent cél” érdekében néhány övön aluli poén erejéig összehozta Barack Obamát a Másnaposok sztárjával, Zack Galifianakissal. Az eredmény? Az elnök által „reklámozott” kormányzati honlap látogatottsága 40%-al meg ugrott. Azt, hogy mit kellett ezért kiállnia, inkább nem árulom el. Mindenesetre a kis költségvetésű, helyi televíziók mintájára kitalált „Két páfrány között” című műsor vezetője flegmaságáról és illetlen kérdéseiről híres.
Talán az egyetlen ehhez hasonló produkció idehaza eleddig, Mogács Dániel (Kétfarkú Kutya Párt) és Kálmán Olga véresen komoly duója volt. Emlékezhetnek – „Kedves Kálmán!”… Csakhogy itt az Egyesült Államok elnökétől kérdezték meg, milyen érzés, hogy hamarosan nem lesz elnök és nem engedik nyerni kosárban? Azért természetesen Barack Obama nem ma jött le a falvédőről, állta a sarat és nem akármilyen módon kontrázott. A felvételt épp ezért két nap alatt több mint 11 millióan nézték meg és a Március 31-i határidő előtt eddig 890 000 embert vett rá arra, hogy a kormányzati honlap segítségével rendezze egészségügyi biztosítását. A cél úgy tűnik kivételesen szentesíti az eszközt.
Lakatos Júlia