Méltányosság

Magyar politika történelmi és nemzetközi kontextusban

Mindenki hazafi

2021. november 01. 10:02 - Méltányosság Központ

Az elmúlt hetekben a figyelem túlságosan is csak a miniszterelnök-jelölti előválasztásra koncentrálódott, és alig kapott figyelmet, hogy megszületett egy új ellenzéki fenomén: a hazafias ellenzék. Csizmadia Ervin történeti kontextusba is helyezi a fogalmat.

ejtoernyosok.jpg

Új helyzet van a magyar politikában, merthogy nem csak egy egységes ellenzék jelent meg, és aspirál 2022-ben választási győzelemre, hanem ennek az ellenzéknek van egy merőben új (talán még saját magát is meglepő) tulajdonsága. Hogy tudniillik hazafiasnak nevezi magát.

Érdekes módon a Márki-Zay jelenség mellett erre a publikum kevésbé rezonált az elmúlt hetekben, holott az ma a magyar politika legnagyobb durranása. Különösen akkor, ha a dolgot a maga történetiségében nézzük, azaz a 20. század elejének baloldali és liberális szemüvegen keresztül.

Ady Endre korában volt közismert kategóriája a hazai bal- és liberális oldalnak, hogy a jobboldali kormánypártban és a közélet számos kulcspontján hazaffyak ülnek. Mondani sem kell, hogy ez egy pejoratív jelző volt azokra a kormánypolitikusokra és közéleti szószólókra, akik azt gondolták magukról, hogy egyedül ők gondolkodnak nemzetben, míg ellenfeleik nemzetellenesek. A hazaffy szó használatával a korszak baloldalijai és liberálisai ki akarták pellengérezni ezt a fajta karaktert. A kifejezés jó száz éves karriert futott be, hiszen nemcsak a 20. század elején, de a legutóbbi időkig az ellenzéki térfélen gúny tárgya volt a – nevezzük így – túlzott hazafiság, a túlfeszített nemzeti érzület.

Azonban valami történt az ellenzéki oldalon, mert az utóbbi időben kiléptek ebből a megközelítésből. Kezdődött Gyurcsány Ferenccel és a DK-val, s már évekkel ezelőtt. Kevesen figyeltek fel rá, de Gyurcsány már a Sokak Magyarországa című, pár évvel ezelőtti programban is beszélt arról, hogy ő és pártja a nemzeti és a nemzetekfeletti (föderális) szempontot nem tartja egymással szembenállónak. Folytatódott azzal, hogy az ellenzéki miniszterelnök-jelölti kampány második fordulója után Karácsony Gergely (immár nem, mint jelölt, hanem mint Márki-Zay Péter fő támogatója) Kölcsey Ferencre és a reformkorra utalva ezt a négy szót emelte ki: a haza minden előtt. És ma már ott tartunk, hogy az ellenzék miniszterelnök-jelöltje is a hazafisággal kampányol.

Úgyhogy: új helyzet van.

Az elmúlt harminc évben ilyen még nem volt. Antall Józseftől kezdve a jobboldal természetesnek tekintette, hogy ő képviseli a nemzetet és ellenfelei valamilyen sajátos képződmények, akik különféle globális érdekek hazai szószólói. Baloldaliak és liberálisok pedig illeszkedtek ehhez a jobboldali percepcióhoz, és nemigen csipkedték magukat, hogy valamilyen alternatív nemzetfelfogást fejtsenek ki. Persze a mai kormányoldal nyilván most is ezt gondolja, és továbbra is magát tekinti a nemzetelv egyetlen hiteles képviselőjének.

Nem tudjuk, mi lesz az ellenzéki hazafiság sorsa, képes lesz-e hat nagyon különböző irányból érkező és a nemzeti szemponttal korábban nagyon ambivalens viszonyban lévő pártot tartósan közös nevezőre hozni, de az bizonyos, hogy – tartalmi értelemben – az ellenzék hazafiasságának középpontba állítása van olyan horderejű innováció, mint a hat párt egységesülése. Azt is mondhatnánk: mindez alapját is jelenthetné egy megváltozott politikai közéletnek. Hiszen a Fidesz oldaláról is sokszor fogalmazták meg az elmúlt évtizedben, mennyire hiányolják az ellenzék nemzeti elkötelezettségét, s azt állították, hogy addig nem is nagyon tudnak mit kezdeni az ellenzékkel, ameddig az nem változtat politikai profilján, és nem lesz érzékenyebb a nemzeti kérdésekre.

Most az ellenzék immáron hazafias, még ha sokak számára ez meglepő is, vagy ezt csak taktikai változásnak is hiszik. Egy bizonyos:

a magyar politikában új helyzetet idézhet elő ez a „mindenki hazafi” állapot. A kérdés csak az, hogy új jelszavát az ellenzék hogyan tölti majd meg tartalommal, és milyen válaszokat ad például arra a kérdésre, hogy mi a nemzetállam szerepe a globális korban.

Még azt is megérhetjük, hogy nemzeti liberális pártok népesítik be a politikai mező teljes spektrumát.   

Csizmadia Ervin

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://meltanyossag.blog.hu/api/trackback/id/tr6416741352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evilwolf 2021.11.01. 10:52:51

„mindenki hazafi”
-----
Ezt az általánosítást kikérem magamnak!
Bennem sohasem tudott kialakulni a hazafiság.
Ez a légkör ami ebben az országban van és a nem változó politikai zárt rendszer, nem engedi, hogy hazafi legyek.
Nem tudatosan lett ez így, hanem képtelen vagyok rá.
----------
Több rokonom él nyugaton, mint itt.
Sok lehetőségem lett volna hozzájuk költözni, s kint nagy segítséggel új életet kezdeni egy jobb környezetben.
Erre is képtelen voltam, de nem hazafiságból, vagy lokálpatriotizmusból.
Nem azért. Simán csak azért maradtam, mert az a város ahová születtem, ahhoz kötődöm.
------
Haragszom a város vezetőire, és polgáraira is, mert hagyták azt, ahogy történt. És ugyanígy az országgal.
------
Hivatalosan is kimondatott, az egyik még velünk élő országvezető által kimondatott, hogy ez egy K ország.
Igen, azzá tették. Ez a kib@szott politikai ganétúra, meg a nép, amelyik mindig hagyta.
És ez az alja politikus még itt van a politikában. A nép által beszavazva a parlamentbe, és van pofája további politikai ambíciókat dédelgetni. A nép meg hagyja, egy része még élteti is.
Bizony, ez egy K ország, ami nem hagyja, hogy hazafi legyek.
----------
Voltam sorkatona, ez sem erősítette a hazafiságot, sőt ellenérzést váltott ki belőlem.
Az eskütételen nem voltam jelen, s még az is kimaradt, hogy utólag aláírjam az esküt. :-))
Tehát sem az előző államformára, sem az újra nincs esküm.

midnightcoder2 2021.11.01. 13:19:31

Vajon ezzel a fordulattal a nemzetellenes szocialisták nemzeti szocialistákká válnak majd?
Amúgy szerintem az, hogy a baloldal nemigen tud mihez kezdeni ezzel a nemzeti dologgal, alapvetõen hazai sajátosság, a környezõ országokban a baloldal soha nem volt nemzetellenes. Talán ezért is tudtak Pl. a szlovákok jobban érvényesíteni a nemzeti érdekeiket a világban mint mi.

Sir Galahad 2021.11.01. 13:51:45

Az önmagában, hogy hangoztatják a hazafiságot, kevés, és ezt az átlag választópolgár is átlátja. Meg kell figyelni, valójában hogy viselkednek, mik a szàndékaik. Egyébként szerintem is van valóban hazafias ellenzéki párt: a Mi Hazánk.

midnightcoder2 2021.11.02. 09:55:23

@cvsvrs: A baloldal by design internáci.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.02. 13:25:14

A DK, az ellenzék vezető ereje ,teljesen nyíltan az Európai Egyesült Állmokba akarja integrálni az országot, szuverenitásunk jelentős részét feladva. Mi ebben a hazafias?

nemecsekerno_007 2021.11.02. 13:27:12

DK = diplomás-MSZP
Márky-Zay = kézműves-DK
Karácsony = designer-SZDSZ

DFK 2021.11.02. 14:42:03

@Veszéjben a lyogállamiság !: A szélsőbal nem lehet hazafias. Magyarországon meg csak szélsőbal van a baloldalon.

luis5 2021.11.02. 15:09:27

Ez csak egy marketinges duma. Gyurcsány hazafi? Na neeeee.... Holnap már a Momentum meg a P is az lesz?

Minden ballib bérretteg 2021.11.02. 15:11:26

Nem attól hazafi valaki, hogy azt mondja magáról.

Hanem hogy nem árulja ki külfildeiknek a nemzeti közműveket, kórházakat, autópályákat, iskolákat, kulcsfontosságú gyárakat.
Nem adósítja rommá az országot, és emberket mint ahogyan az elkúrók tették.
Nem tagadják meg határontúli honfitársainkat, nem uszítanak ellenük, mint ahogy a Gyurcsanyisták teszik ezt ma is.

Tapi2021 2021.11.02. 15:16:04

@Sir Galahad: Csak a Mi Hazánk nem balos. Még.

Tapi2021 2021.11.02. 15:19:46

@Veszéjben a lyogállamiság !: Ők már a SZU-ba is integráltak (volna). Semmi új!!!

Tapi2021 2021.11.02. 15:34:59

Ezt nehéz értelmezni:
"Hiszen a Fidesz oldaláról is sokszor fogalmazták meg az elmúlt évtizedben, mennyire hiányolják az ellenzék nemzeti elkötelezettségét, s azt állították, hogy addig nem is nagyon tudnak mit kezdeni az ellenzékkel, ameddig az nem változtat politikai profilján, és nem lesz érzékenyebb a nemzeti kérdésekre."

Mi az, hogy egyik párt nem tud mit kezdeni addig a többi párttal, amíg... ?

A Fidesznek nem kell velük kezdenie semmit, csak a politikai versengésben eléjük kerülni, lehetőség szerint legyőzni őket. Ez a demokratikus politikai versengés értelme és célja.

Egyik pártnak nem kell megváltoztatnia egy másik pártot. Vagy arra várni, hogy megváltozzon.
Mindegyik kínál, amit kínál, a választó meg választ közülük. (Hacsak ki nem zárják a választás lehetőségét mondjuk egy "természetellenes" összefogással.)

A Fidesznek - ha már - ott volt, lett volna a Jobbik, a rossz időkre, ha harmadik koalíciós társra lett volna, lenne szükség. De nemigen ebbe az irányba tolta a Jobbikot, hogy finoman fejezzem ki magam. Mondjuk Vona sem a jó helyen keresgélte a potenciális partnereket. Az utódairól meg már ne is beszéljünk, a teljes önfeladással, átállással.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.02. 15:40:31

@Tapi2021: Hogyha a Jobbik a mérleg nyelve helyzetben lett volna ‘18 áprilisa után, Vona simán összeáll a Fidesszel.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.11.02. 15:52:34

Csak tudnám, hogyan gondolják a hazafiságot azok, akik az uniós parlamentben Magyarország megbüntetését szavazzák meg, sőt, kérik...

Tapi2021 2021.11.02. 16:04:17

@Veszéjben a lyogállamiság !: És ez lett volna a természetes szövetség! Hiszen hasonló ideológiák, hasonló célok mentén lehet összeállni egy koalába.
Ezért természetellenes az a szövetség, ahol a széljobbtól a szélbalig mindenki benne van. Hogyan fér össze egy nagyon balos-liberális (mondjuk DK, MSZP, Momentum...) és egy (állítólag) jobbos-nemzeti-konzi (állítólag keresztény) párt egy szövetségben, egy koalícióban??? (Jobbik, MZP...)
Milyen elvek és ideológiák alapján fognak együtt kormányozni???

A régi Jobbik és a Fidesz egyáltalán nem álltak ideológiailag, elvekben messze egymástól. Ezért akkoriban még simán koalázhattak volna. (Ez a mai Jobbikkal/MZP-vel már kizárt.)
Ma a "jobboldalon" a Fidesz-KDNP-n kívül még a nem tudni mekkora Mi Hazánk van, és slussz. Félek, hogy ők meg potenciális koalíciós partnernek nem lesznek elég nagyok.
Ahogy most látszik, nem tudták betölteni a Jobbik után maradt űrt.

Indriq 2021.11.02. 16:05:49

@Minden ballib bérretteg: csak szólok, lézer jani pl külföldre vitte a bankszámláját.... hogy a fia jó party legyen...
pénztároska külföldi focicsapatba öli a NEHEZEN megszerzett adóforintjainkat...
a kormány szlovák ingatlanokat vásárol.....
ezek milyen hazafi indíttatások?
és a végére a legfőbb, ovi moszkváig tolta el a seggét, hogy putyonkának mozdulnia se kelljen, ha be akar akarsztani a nemzetvezetődnek

Tapi2021 2021.11.02. 16:06:41

@Androsz: Színjáték ez csak. Még akkor is, ha néhányan simán elhiszik magukról, hogy a hazafi az, aki segít a baloldalnak lebontani a nemzetet.
Lenin után őket hívják hasznos hülyéknek.

Tapi2021 2021.11.02. 16:12:18

@Indriq: Te vagy a könyvelője? Vagy honnan tudod, kinek, hol van és miért számlája?

És nem Szlovákiában vásárolnak be, hanem Felvidéken!!! Ha érted a különbséget és a miérteket.

BiG74 Bodri 2021.11.02. 16:35:44

Megéri hazafinak lenni mostanság. Vannak hazafiak kik fizetnek, és hazafiabbak kik elteszik.

Indriq 2021.11.02. 16:35:51

@Tapi2021: mint egy profi 1 sejtű retard....
előszöris, a fütyesz olyan messze van a jobb oldaltól, hogy már távcső is kevés (a rezsicsökkentés annyira balos, hogy a kommunista országok ma is tolják)
másodszor, a fütyesz olyan liberális volt, hogy az SZDSZ konzervatívnak számított hozzá képest.... akkoriban volt a Jobbik jobb oldali, úgyhogy nemigazán volt olyan pillanat a történelem során, amikor a Jobbik és a fütyesz közel álltak egymáshoz, amire gondolhatsz, az max az, hogy egy-egy képviselőt meg tudtak venni...
harmadszorra, valszeg nem érheted fel a tudatoddal, de a Jobbik még mindig nem balos párt, egyszerűen belátta, hogy az EU-ban maradás (és az ovi slepp kipucolása) érdekében szövetséget kötött...

BiG74 Bodri 2021.11.02. 16:58:32

@Indriq:
A jobbik kezdeménye ugyanaz volt a mi hazánknak, mind a kettő a fidesz támogatására született, de oly módon, hogy a finnyásabbak kedvéért közvetlenül ne tagolódjanak a fideszbe, mert igen rasszista, revízionista széljobb gyűjtemény volt. A jobbik ezt kinőtte, ez fáj a fidesznek, és a fidesznyikeknek, bár valójában a túlélésükhöz való támogatást bottal tolták eléjük.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.02. 18:19:23

@Tapi2021: Ehhez eleve be kellene jutniuk. Ha bejutak, simán lehet, hogy kellenek majd a többséghez. Mindenesetre több affinitásuk van egy koalához, mint a KKP-nek. Utóbbinak nem néznének el a szavazói egy kormányrészvételt Feriékkel. Ehhez egyébként is le kellene váltani Kovátsot, mint annak idején Schiffert.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.02. 18:26:02

@Indriq:

Elárulod, hogy te mit értesz jobb oldal alatt? Elárulom, hogy ma politikai jobb ez alatt elsősorban a bevándorláskritikus politikát, és a szexuális deviancia mozgalmainak korlátozását értjük. Baloldalon ezek támogatását. Rendpártiságot a jobboldali politikán, ennek ellentétét baloldalin. A segélyezés visszaszorítását jobboldali politikán, a segélyezés támogatását baloldalin.Ezek alapján a Fidesz jobboldali erő.
De még klasszikus gazdaságpolitikai értelemben is jobboldali a Fidesz, hisz jelentős adócsökkentéseket vezetett be.

Indriq 2021.11.02. 18:35:52

@Tapi2021: ezt maga lézer jani árulta el, olvass vissza mondjuk 2012-ig....
te sajnos kevered a hazafiasságot a hungarizmussal.....
Szlovákiában vásároltak, akárhogy ellenkezel...

kvp 2021.11.02. 18:37:47

A mai ellenzei partok tobbsege az Egyesult Europai Allamok letrehozasat tamogatja. Ezt az iranyzatot eloszor a DK es vezetese karolta fel, de mara ez valt az alapveto nezopontta. A jobbik meg gondolkozik, hogy felvallaljak-e, de a szovetsegben attol meg benne vannak. Innentol akarmennyira hazafi a DK, az a haza az Egyesult Europa, azaz egy globalista, liberalis iranyultsagu, foderalis kormanyzat fele hazafi es nem a magyar allamisag fele elkotelezett.

Ma az EU-ban csak az lehet elfogadott politikus, aki tamogatja a nemzeti kormanyok megszuneset es az EU-s parlament es kormany kizarlolagos felugyeleti jogat az EU minden terulete felett. A DK-s kepviselok kovetkezesen ezt az elvet kepviselik az EU-s parlamentben amiota eloszor kijutottak oda. Ez is egyfajta hazafisag, mint ahogy az USA-ban is lehet valaki ugy hazafi, hogy nem mondjuk texasinak vallja magat hanem az USA allampolgaranak. Ezzel csak az a gond, hogy Europaban nagyon eltero kulturaju es nyelvu nepek elnek es egyseges Europai Egyesult Allamokat csak ezen kulturak es nyelvek beolvasztasaval lehet elerni. Ahogy anno azt nyugaton mondtak: egy nep, egy orszag, egy vezeto.

BiG74 Bodri 2021.11.02. 18:43:44

@kvp: ,tekintve, hogy mindenhol elsütöd ezt a baromságot, saját kútfejből jött, vagy többen kellettetek hozzá?

Indriq 2021.11.02. 18:46:31

@Veszéjben a lyogállamiság !: teljesen jól leírod, hogy a fütyesz mantra mivé alakította át a klasszikus jobb és bal oldal fogalmát....
amit te rendpártinak nevezel, AZ OLDAL FÜGGETLEN, amit azalatt értesz hogy szerinted az a normális, ha csak egy vélemény van, ez a diktatúra.
ahogy te fogalmazol, a szexuális deviancia szintén nem jobb és bal oldali, hanem társadalmi és vallási kérdés
valszeg fel se fogod mi a különbség a baloldaliság és a liberalizmus között.
és akkor nézzük az utolsót, a segélyezés visszaszorítása.... 13. havi nyugdíj echte baloldali (ezzel támadtátok 10 évvel ezelőtt az MSZP kormányt), rezsicucu és társai szintén baloldali felfogás, csok és egyébb lakástámogatások szintén baloldali, a gyárak visszanemtérítendő támogatásai szintén baloldali annak fényében is, hogy a munkahelyteremtés módja, de ennek inkább a versenyképesség növelésével kéne egy jobboldali kormánynak elérnie.
tévedtem, nem az volt az utolsó ebben a kommentben. A minimálbér emelése szintén baloldali .
Egyedül az adócsökkentés ami klasszikus jobboldali fogás

kvp 2021.11.02. 18:56:49

@BiG74 Bodri: "saját kútfejből jött"

Nem. Gyurcsany Ferenc es Dobrev Klara nyilatkozataibol es az Europai Parlament hivatalos hatarozataibol szarmazik az info.

Pl:
mandiner.hu/cikk/20210421_dobrev_klara_europa_jovoje_az_europai_egyesult_allamok
"A 2019-es európai parlamenti választás kampányában rengeteget beszéltem arról, hogy az álmom az Európai Egyesült Államok, a közös kihívásokat ugyanis csak közösen tudjuk megoldani"

www.facebook.com/gyurcsanyf/photos/a.191029320929538/2570251993007247/?type=3
"Az Európai Egyesült Államok az erős Európát jelenti. Ahol a magyarok jövője biztonságos és kiszámítható."

24.hu/fn/gazdasag/2017/05/06/gyurcsany-is-europai-egyesult-allamokat-akar/
"A DK hisz az Európai Egyesült Államok eszméjében, több együttműködést, több és erősebb Európát akar, érjük utol Brüsszelt! – mondta Gyurcsány Ferenc, a DK elnöke"

Nem tudom miert olyan nehez elfogadni, hogy ma Magyarorszagon nagyon sokan az orszag megszuneset es beolvadasat szeretnek egy egyseges, foderalis Europaba. A kerdes az, hogy jovo tavasszal tobbsegben lesznek-e. Ha igen, akkor ott a vege mint a regi Magyarorszagnak trianon utan. A meg meglevo allami jogkorok atadasa utan mar nem tud visszajonni egy nemzeti kormany, mert nem lesz hova. Igy jovo tavasszal a DK vegso gyozelmet erhet el a magyar nemzet felett, termeszetesen a magyar allampolgarok tobbsegenek tamogatasaval.

BiG74 Bodri 2021.11.02. 19:01:58

@kvp:
Oké akkor azt is tudod idézni, hogy az erős európai únió, és európai egybesült államok hol jelenti mindazt, amit mellé tettél? Esetleg hol írták le?

BiG74 Bodri 2021.11.02. 19:03:41

@kvp:
Imádom az ilyen mondatokat:
"a DK vegso gyozelmet erhet el a magyar nemzet felett, termeszetesen a magyar allampolgarok tobbsegenek tamogatasaval."
Hány éves lehetsz, te jó isten!

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.02. 19:22:01

@Indriq: Nem, a rendpártiság azt jelenti, hogy például szigorodnak a bűncselekményekre kiszabható büntetési tételek, illetve olyan tolvajlások, amelyek korábban szabálysértésnek számítottak, már bűncselekmények, letöltendő börtönnel vagy fegyházzal.
Az is rendpártiság, hogyha kell a rendőrség erővel védi meg a határt az illegális migránsoktól.

"Egyedül az adócsökkentés ami klasszikus jobboldali fogás"

Gyurcsányék meg ugye adót emeltek , ne mis keveset.

BiG74 Bodri 2021.11.02. 19:45:00

@Veszéjben a lyogállamiság !:
Azért néhány környezetéből kiemelt intézkedés alapján kormányzatra ráfogni, hogy rendpárti, jobboldali, esetleg baloldali, azért erőteljes fantáziára vall. Szerintem egészében, egységében komplexen is nehéz besorolni egy kormányzatot, hacsak el nem gurult a gyógyszer (már a kormánynál), maximum kormányzati periódusokra lehet ráfogni mi inkább, mi felé hajlik egészében.

6.Lenin 2021.11.02. 20:08:59

A Jobbik hazatalált. olvasom itt valakitől, hogy a Fidesz és a Jobbik szövetséges lehetett volna.
Talán, ha a Jobbik nem lenne egy komcsik által szervezett párt, hogy fel tudják mutatni a világnak, ők harcolnak a szélsőjobb ellen. Igaz egyik se akarta soha a másikat megsemmisíteni.
Most a jobbik hazatalált a gazdihoz.

A hazafisághoz meg talán érdemes lenne mindenkinek elgondolkodnia azon, mit is jelent számára az, hogy haza.
egy szolgalelkű, mindig másokat szolgálni akaró, hogyan lehetne hazafi?

amikor mindenki mást ért a haza alatt, hogyan is lehetne eldönteni ki is a hazafi? Természetesen mindenki a saját értelmezése szerinti hazában.

BiG74 Bodri 2021.11.02. 20:27:13

@6.Lenin:
Enyhébb piákat tessék inni mán, ejnye, igen hamar beáll mostanában önnél a delirium tremens!

6.Lenin 2021.11.02. 20:30:00

Talán ha figyelembe vesszük, hogy a bal-, és liberális oldal szinte mindent kiüresített, értelmezhetetlenné tett nem kell nagy éleslátás ahhoz, hogy ez a mostani hazára hivatkozás is előbb vagy utóbb egy üres, semmit sem jelentő politikai termék lesz, amit kiüresítenek, és így csak a magukénak vallják majd.
Mit jelent ma nekik a család, haza, nemzet, demokrácia, liberalizms, szabadság, emberi jogok?
Üresen csengő tartalmatlan semmi már minden. Talán már csak a haza volt hátra. Kisajátítják, kiüresítik, aztán eldobják. Minek is kéne hazafinak lenni egy csodálatos színes világban, ahol csak támolygó , üres, semmihez, és senkihez sem tartozó emberek bolyonganak céltalanul. Ki a fenét érdekli majd, hogy ki is a hazafi. Férfi, nő, vagy egy 3 kerekű bicikli? kit érdekel majd mindez.

6.Lenin 2021.11.02. 21:05:25

Nem hagyott nyugodni a poszt írója is a bal-, liberális oldalt csak múlt időben használja (és milyen igaza van)
a jelenben már csak kormánypárt, és ellenzék szerepel. Gondolom nem véletlenül.
ezek szerint , és jobban belegondolva, én is tévesen használtam a bal-és liberális megkülönböztetést. Pedig még én is elismertem, hogy ezek ma már semmit sem jelentő üres fogalmak.
Többször is átolvastam a posztot, és valószínűleg nem véletlen az ellenzék, és kormánypárt megjelölés, de akkor a hazafi már most is egy kiüresedett fogalomként lehet csak értelmezgetni, talán feleslegesen is. Úgyis mindenkinek mást jelent, ha jelent is valamit még bárkinek is.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.02. 21:21:53

@BiG74 Bodri:

Gazdaságpolitikai alapon nincs ma már értelme jobb vagy baloldali kormányról beszélni. Gyurcsányék beépítettek gazdaságpolitikájukba klasszikus értelemben vett jobboldali gazdaságpolitikai elemeket(privatizáció) és klasszikus értelemben vett baloldali gazdaságpolitikai elemeket. Magas adók, segélyezési politika.
A Fidesz kormányon alkalmazott klasszikus értelemben vett baloldali gazdaságpolitikai elemet(államosítás), illetve klasszikus értelemben vett jobboldali gazdaságpolitikai elemeket: adócsökkentés, segélyezés visszafogása, egykulcsos szja.
Ma a közbeszédben alapvetően a bevándorláshoz, illetve a színes bőrű etnikai, valamint szexuális kisebbségi csoportokhoz való viszonyulást értjük. A baloldali politika ezekkel szemben végletekig megengedő, támogató, a jobboldal nem az, hanem kritikus álláspontot foglal el.

6.Lenin 2021.11.02. 21:29:26

@Veszéjben a lyogállamiság !:

Ezekről már 2002 környékén is beszélt Orbán, hogy ma már értelmetlen ez az oldalazás. Ez érdekes, hogy általában mindent elmond előre, de az ellenzék csak emleget olyasmiket, amit pont ők tettek értelmetlenné.
Az illiberalizmust sem értik

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.11.02. 22:31:31

Az összes idióta fidesznyik idejött puffogtatni a szokásos paneleket?
Egyszerű.
Aki fideszes az nem hazafi.
Csak annak hiszi magát.

konrada 2021.11.03. 07:29:11

@Tapi2021: Persze a fidesz koalázhatott volna a jobbikkal, de akkor rájuk kenődött volna a karlendítős, cipőbe köpködős, gárdistázós trutyi, melyet élvezettel kenegetett volna szét rajtuk a hazai és európai véleményvezérséget birtokló bal-liberális oldal, és abból ki nem mosakodtak volna soha.

...de mióta ezt a trutyit a hatalomért bármire képes hazai bal-liberális oldal harci díszként felkente magára, azóta már a sz.r sem büdös, hanem egy izgalmas illatú új arcpakolás, mely a sokszínűség dicsőségét ragyogja.

Tapi2021 2021.11.03. 10:37:56

@konrada: Ezzel nem tudok vitázni!

Tapi2021 2021.11.03. 13:44:22

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Akkor kérlek konkretizáld mi is az a hazafiság, és az ellenzék hazafias tetteit!

Tapi2021 2021.11.03. 13:46:42

@Indriq: "harmadszorra, valszeg nem érheted fel a tudatoddal, de a Jobbik még mindig nem balos párt, egyszerűen belátta, hogy az EU-ban maradás (és az ovi slepp kipucolása) érdekében szövetséget kötött... "

Mosolyt csaltál az arcomra. Köszi!!! :-)

BiG74 Bodri 2021.11.03. 15:19:12

@Tapi2021:
Önmagadnak mondsz ellent, nem zavar?
Nem vitázol azzal, hogy a jobbik most is nácul, de mosolyt csal az arcodra, ha valaki azt mondja nem balos.

És még ti beszéltek szarkenésről?
süti beállítások módosítása