Méltányosság

Agytröszt a társadalmi kohézióért

Orbán Viktor uniós rendszere

2013. június 20. 07:30 - Méltányosság Központ

Nem volt még olyan miniszterelnöke Magyarországnak, aki annyira határozottan véleményt nyilvánított volna az Európai Unió ügyeiben, mint éppen Orbán Viktor. Noha ez a jelenség már a 2011-es első félévi magyar uniós elnökség idején megmutatkozott, de igazából 2013 első félévében bontakozott ki. A magyar kormányfő sorra járni kezdte az európai fővárosokat, előadásokat tartott Brüsszelben, Bilbaóban, Stockholmban Európa jövőjéről, vagy az egyik portugál televíziónak fejtette ki a véleményét ebben az ügyben. 

Orbán Viktort azt sem feszélyezi különösebben, hogy nem egy nagyhatalom vezetője, akinek több esélye volna Európa-politikája kivitelezésére, mint az uniós mércével kisebb (bár nem a legkisebb) országok közé tartozó állam kormányfőjeként. Megszólalásaiból azonban az következik, hogy ő az európai uniós ügyeket hazai belpolitikai ügyeknek is tekinti – és nem pusztán abból a célból, amelyet oly gyakran szeretnek emlegetni, hogy ezzel belpolitikai megfontolásoknak tesz eleget. Hanem azért is, mert az EU-hoz való 2004-es csatlakozás óta az országunk szuverenitása jelentős korlátokba ütközik, számos jogalkotási kérdésben a magyar szervek (és persze más tagállami szervek) helyett az EU szervei mondják ki a döntő szót. Ha a kérdést így nézzük, már nem is olyannyira meglepő, hogy Orbán nem pusztán elszenvedője, de alakítója is kíván lenni az Unión belüli folyamatoknak, amelyek amúgy is jelentősen befolyásolják az ország sorsát. Ő nem elégszik meg azzal, hogy az Unión belüli magyar diplomáciai kar uniós szakpolitikákban egyeztetéseket folytat – az EU politikai irányvonalát is befolyásolni akarja, és a nyugati médiaszereplései, előadásai azt mutatják, hogy a nyugati közvéleményre is hatni kíván. Ebben is markánsan különbözik elődjeitől, akiknek nem volt ilyen ambíciójuk. Ez persze rögtön felveti annak a kérdését, hogy ez a törekvés sikeres lehet-e. 

A teljes elemzés itt olvasható

ajanlohonlap.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://meltanyossag.blog.hu/api/trackback/id/tr975369298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2013.06.20. 09:08:43

Viktorbán hitelesen produkálja a skizofrén elmebetegség tüneteit nagy nyilvánosság előtt.Le kéne lépnie a tudatmódosító szerekről és pár évtized versenyszféra tapasztalt megszerzése után talán kevésbé aggasztó tüneteket produkálna...Így viszont csak tönkrevágja Magyarországot.

Kim Jong Un 2013.06.21. 00:08:28

@toportyánzsóti: a lenyeg, hogy a kurcsany vezered az normalis mi?

P.Freddy 2013.06.21. 00:16:13

@Kim Jong Un: Orbán vezérednél nehéz nem normálisabbnak lenni :)

Mr. Waszabi 2013.06.21. 00:19:29

Viktor egy rakás szar egy nagy halom tetején. Nem több. Nem is lesz több. Akarhat-e egy kupac szar aranynak látszani? Akarhat. De miként és is hiába szeretnék gyémántot köpni, úgy neki sem sikerülhet szarból arannyá válnia. Nem bonyolultak az élet igazságai, csak az emberek akarnak túl sokat hazudni azok felől. Például Orbán Viktorról is. Nem félisten, inkább csak félember. Nem mindegy.

Mr. Waszabi 2013.06.21. 00:47:33

Gondolj bele: ellenzékben havi 750-et szakított pártelnökként 8 évig. Előtte havi 450-et miniszterelnökként. 2010 óta meg havi 2 millát. Nem megéri hazudozni ennyiért? Azt mond amit akar, elvégre egy államcsőd esetén is az utolsó szerv , ahol azért a fizetéseket kiutalják, az az Országgyűlés Hivatala lesz. Logikus.
Tehát ő nagyjából semmit nem kockáztat - ahogy 23 év alatt sosem kockáztatott semmit, mert a fizuja biztos volt mindenkor. Kényelmes álláspont - és pont annyira szavahihető is, mint amennyit kockáztatott bármikor. Azaz, gyakorlatilag zéró.
Patkánynak is túlsúlyos az ilyen.

Libatolvaj takarodj 2013.06.21. 01:31:31

Zagyvaságokkal teli hosszú írás, jól látszik, hogy egy kommentelő sem olvasta el, nem is érdekli őket, nem kapcsolódnak az írás tartalmához.

A butaság intézet újabb látványos kudarca, hogy nem képes megszólítani még saját blogjának olvasóit sem :D

Rohadjmegorban 2013.06.21. 01:55:26

Bitófára a faszkalap köcsög orbánnal!

csavari 2013.06.21. 05:53:20

Nem a várt hozzá szólások érkeztek a pufajkás cikkéhez hogy megdöglött ezért levették "műsorról"?

különvélemény 2013.06.21. 06:04:18

Ügyes cikk, úgy kettősmércézik, hogy igazából nem is bírálja orbánt.

Szerencse, hogy nincs másik ország, aki bírálná az uniót, az angolok sem akarnak kilépni, hogy csak egy példát mondjak.

"Orbán Viktort azt sem feszélyezi különösebben, hogy nem egy nagyhatalom vezetője, akinek több esélye volna Európa-politikája kivitelezésére, mint az uniós mércével kisebb (bár nem a legkisebb) országok közé tartozó állam kormányfőjeként."

Ezt a csicskamentalitást hogy kell érteni? Kis állam pofa be? Ez lenne az unió?

Nzoltan 2013.06.21. 06:28:31

'Nem volt még olyan miniszterelnöke Magyarországnak, aki annyira határozottan véleményt nyilvánított volna az Európai Unió ügyeiben, mint éppen Orbán Viktor.'

Azt hiszem ez pozitív dolog. Sokáig voltak vezetőink, akiknek igazán véleménye sem volt sokmindenről, mégis döntéshozói pozícióban voltak. El is lett kúrva rendesen.

Nzoltan 2013.06.21. 06:30:13

@Mr. Waszabi: Ne legyünk kicsinyesek. Ennyit egy tv bemondó is keres, meg bárki akinek van egy valamirevaló ötlete.

Nzoltan 2013.06.21. 06:34:14

'.....de alakítója is kíván lenni az Unión belüli folyamatoknak, amelyek amúgy is jelentősen befolyásolják az ország sorsát.'

Egy jó politikusnál ez alap. És hogy miért, arra az idézett mondat utolsó tagja ad választ.

dr yetee 69 2013.06.21. 06:37:54

@Libatolvaj takarodj: Érveid nem volnának,esetleg?Droid!

dr yetee 69 2013.06.21. 06:40:32

@csavari: Primitiv bunkó vagy,de hát ezt eddig is tudtuk!

lavór 2013.06.21. 06:43:30

Tőlem harcolgasson. Úgy nem tudna küzdeni a szélmalom ellen, hogy az átlagemberek ne haljanak közben éhen?

regress 2013.06.21. 06:50:01

nem "szabadságharcolni" kellene,hanem normálisan vezetni az országot.ehelyett mindent ellopnak. amúgy a harcról csak annyit,itthon ugat ,kint meg nyal

Libatolvaj takarodj 2013.06.21. 06:55:12

@dr yetee 69: Csak nem a libatolvaj rajongója vagy? Nincs benned szégyenérzet?

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.06.21. 07:06:24

@Mr. Waszabi: te komolyan elhiszed, hogy tetszőleges vezető politikus munkabére nagyságrendileg akár csak köszönőviszonyban van az egyéb jövedelmeivel? Meg sem érezné, ha nulláznák a fizetését, ez a havi fix csak porhintés, alapvetően a nép megtévesztésére szolgál, alapot szolgáltat a közkeletű tévhitnek, miszerint "aki ennyit keres, az majd nem fog lopni". Pedig hát de.

csavari 2013.06.21. 07:18:11

@dr yetee 69:

Mást nem is lehet tőletek várni népirtóktól! Talán te adagoltad neki a lőszert mocskos pufajkás?

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.06.21. 07:18:17

@különvélemény: 500-ból 10 millió, az olyan 2%, nem könnyű a faroknak csóválni a kutyát. Ettől még lehetne értelmesen érvelni, régiós szinten összefogni, érdekérvényesíteni az adott szabályok keretein belül, kár, hogy ennek nem igazán látni jelét. Mert a Viktor vezér nem szereti a szabályokat, konkrétan 3 éve áll a lesen és várja a gólpasszt. Nem túl meglepő, hogy a bíró nem neki fúj.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.21. 07:21:20

@Libatolvaj takarodj: a trafiktolvaj feketeseggét komálod ?
Fene a gusztusod.

Nzoltan 2013.06.21. 07:26:38

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: Nem értem miért nemm látni. Bizonyos kérdésekben még Fico-val is képes vigyorogva együtt fényképezkedni.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.06.21. 07:28:28

A poszthoz...

Az európai fellépések sikeresek lehetnek. Orbán mindent szét tud baszni, mert van a romboláshoz kitartás benne.

És miért lennének okosabbak a többi népek, mint mi ?

Orbán Viktor lehúzza a szintjére egész Európát is, hogy ne legyen egyedül a mocsokban.

Megcsinálja, mert a hülyék mindenhol kétharmadot tesznek ki, nem csak nálunk.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.21. 07:34:54

A tipikus libbant:

dr yetee 69 2013.06.21. 06:37:54
@Libatolvaj takarodj: Érveid nem volnának,esetleg?Droid!
Válasz erre
dr yetee 69 2013.06.21. 06:40:32
@csavari: Primitiv bunkó vagy,de hát ezt eddig is tudtuk!

sok sikert 2014-hez, elvtársak!

toportyánzsóti 2013.06.21. 07:35:16

@Kim Jong Un: Mellé lőttél narancsvakegere a jóistennek,a böszme-viktorbán páros fajtabelijeid vezére,akiknek megváltóra van szüksége mert gyenge az elméje és önállóan éhen veszne.Vizsgáltasd meg magad ha neked mindenki veres aki nem csattan nyelvével a csuti gáton futkosó parasztvakító ánuszába.

toportyánzsóti 2013.06.21. 07:43:44

@Libatolvaj takarodj: Röhejesek vagytok narancsvakegerei a jóistennek,éppen szemkilövetést ünnepeltek,azeri hátsót nyaltok,kínai komcsi segget takarítotok...Annyira hülyék vagytok hogy mindig elmondjátok éppen milyen aljas faszságot csináltok,mivel azzal ellenfeleiteket vádoljátok.Már a baráti párttársaitok is szégyenkeznek miattatok,kitelt a becsület az egész világban annyit hazudtok,ígéretet-szerződést szegtek!

toportyánzsóti 2013.06.21. 07:45:36

@wmiki: Saját portádon is söpörhetnél csak akkor megrémülnél milyen primitív aljanépekkel vagy egyplatformon.

M_R 2013.06.21. 07:45:39

@Nzoltan:
"Ennyit egy tv bemondó is keres, meg bárki akinek van egy valamirevaló ötlete."

Ha lenne valamirevaló ötlete akkor nem itt tartanátok...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.21. 07:51:26

@toportyánzsóti: én úgy vettem észre azok pont az ellenkező platformon vannak **

Cyric25 2013.06.21. 07:51:49

@különvélemény: Erös külömbség hogy néhány ország azért akar kilépni mert relatívan többet fizet az EU-ba mint amit nyer vele ... ellentétben pl olyan orszaggal akik lassan a béka segge alá csúszik és a fejlesztéseinek 90%-a is külföldi pénzböl valósul meg.

Még hihetö is lehetne ez a lázadás, de amikor a pénzek elosztásáról van szó akkor bezzeg foggal körömmel harcolunk az utolsó ezrelékért is de amúgy köpünk a rencerre.

Hát igen a lényeg hogy a külföldi pénz meglegyen mert az nem elég amit itthon le lehet húzni az állampolgárokról. :)

Nzoltan 2013.06.21. 07:54:08

@M_R: Nem mindenkinek van. Akinek nincs, azok mennek el alkalmazottnak.

csavari 2013.06.21. 07:57:34

@wmiki:

Anyádat kivették a tenyésztésre jelölt állományból közül mert ilyen selejtet ellet a világra mint te!

Nzoltan 2013.06.21. 07:57:45

@Cyric25: Véleményem szerint, mindent ki kell hozni a rendszerből amennyire csak lehet. Mindenki ezt teszi. Ez pont olyan mint a csajozás. Álmodozhatsz egy nőről, de ha soha nem szólítod meg mert nem bízol magadban, biztos lehetsz benne hogy soha nem kapod meg.

nu pagagyí 2013.06.21. 08:00:09

Az EU a résztvevő nemzetek együttműködésére alakult, nem önző nemzeti célok hajhászására. Olyan országot, amelyik nem fogadta el a közös szabályokat, egyáltalán nem vártak az EU-ban.

Hosszú út vezetett oda, hogy egyáltalán felvettek minket teljes jogú tagként. A csatlakozás a nép kívánsága volt, nem egyes politikusok magánakciója. Nemcsak mi igyekeztünk az EU-ba, hanem szomszédaink is, az egykori szovjet zóna országai és nem véletlenül, történelmi esély nyílt, hogy felzárkózzunk Európa boldogabb, nyugati feléhez.

Úgy tűnik, rajtunk kívül minden velünk együtt csatlakozott országnak sikerült nemzeti célját megvalósítani, rohamtempóban közelednek a nyugathoz (Szlovákia, Lengyelország, Észtország, Lettország, stb.). A sikerrecept egyszerű, a politikai osztály komolyan vette az Unió alapokmányát, azaz tiszteletben tartotta saját polgárainak jogait, így segítve elő, hogy ne csak egyesek, hanem minden egyes polgáruk profitálhasson a vállalkozás, a kultúrális javak, a tőke és munkaerő szabad mozgásából fakadó előnyökből.

A demokráciát arra találták ki, hogy az egyedi erőfeszítések összeadódjanak azáltal, hogy minden komoly érdek előbb-utóbb érvényesülhessen. A demokrácia fontos feltétele a polgárok egzisztenciális függetlensége, amit csak a magántulajdonon alapuló szabadversenyes piacgazdaság biztosíthat. Az EU ennek a két feltételnek az érvényesítését kéri a tagországoktól és ahol megvan az akarat a teljesítésre, ott eredmények is vannak.

A magyar társadalmat sajnos nem sikerült átalakítani. Biztató kezdet után visszaállt az évszázados képlet. Az uralkodó osztály itt mindig saját népe ellensége volt, csicskának tekintve azt. Politikai osztályunknak sikerült az EU összes elvét kiüresíteni, tartalom helyett a formát részesítve előnyben. Nálunk is van magántulajdon, sőt verseny is, de sajnos csak az állam által biztosított fix haszonért, egyeseknek. Van parlamentünk is, ahol a képviselők pártjuk gombnyomagató eszközeként funkcionálnak némi anyagi haszonért. Van mindenféle alkotmányos intézményünk, amelyik semmiféle önálló súlyt nem képvisel immár, felelősség és hatáskör nélküli bábok gyülekezete. Az állam az EU-s pénzek és a nemzeti vagyon eltüntetésének paravánjaként szolgál, valamint biztosítja az egyszerű polgárok kiszipolyozásának infrastruktúráját, belepofázva minden személyes ügyünkbe. Én nem kérek ebből és szánalmasnak tartom az ugatást, amit Orbán művel Európában. Nemzeti érdekünk az lenne, hogy elhajtsuk a fenébe ezt a nyakunkra telepedett bagázst. Kérdés, van-e elég bátorság és jóakarat ebben a népben, vagy megérdemeljük a sorsunkat?

nu pagagyí 2013.06.21. 08:03:37

@én már a fény gyermeke vagyok: Belehugyozik a borba, aztán kritizálja a minőségét.

toportyánzsóti 2013.06.21. 08:13:25

@wmiki: Agymosás áldozata vagy,vedd észre amikor szándékosan hazudnak neked.A narancsmaffia addig tolja a hazugságait míg maga is elhiszi.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.21. 08:16:51

@Mr. Waszabi: irigy vagy mi prolikám? na eriggy tanulni és neked is lesz...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.06.21. 08:44:50

@csavari: nagyon jól érvelsz, látszik, hogy értelmiségi demokrata vagy xd

@toportyánzsóti: te biztosan sokat tudsz az agymosásról.... :x

Netuddki. 2013.06.21. 08:55:39

"Hanem azért is, mert az EU-hoz való 2004-es csatlakozás óta az országunk szuverenitása jelentős korlátokba ütközik, számos jogalkotási kérdésben a magyar szervek (és persze más tagállami szervek) helyett az EU szervei mondják ki a döntő szót."

Egen, és ez a magyar állampolgárok óriási szerencséje. Valahol elszomorító, hogy a saját állampolgárainkat az EU-nak kell megvédeni a saját választott vezetőinktől. Nem így gondolod blogíró?

high up! 2013.06.21. 09:16:37

Orbán egy parasztvezér.

A parasztok tehát menjenek mutána. (Az Ural-táji Ázsiába)

A balosok menjenek a maszop után, az alternatívok meg Libás vagy az LMP után.

Ha Ángyán-Sólyom-Urbán alapítana egy polgári pártot, akkor végre lenne a polgári oldalnak is képviselete. Ráadásul a kb. 10-20%-os súlyukkal megkerülhetetlenek lennének a kormány alakításnál és így diktálhatnák egy kormányban a szakértelmet az európaiságot és a becsületes hozzáálást.

redriot77 2013.06.21. 09:38:06

"Hanem azért is, mert az EU-hoz való 2004-es csatlakozás óta az országunk szuverenitása jelentős korlátokba ütközik, számos jogalkotási kérdésben a magyar szervek (és persze más tagállami szervek) helyett az EU szervei mondják ki a döntő szót. "

Óriási szerencse hogy így van, az EU az egyetlen kontroll ami valamelyest gátat szab ennek az ámokfutásnak. Az összes belső féket és ellensúlyt kiiktatták, ha az EU nem létezne tényleg hiánytalanul Orbánisztánná válna az ország. (Mondjuk még így is "jó" úton haladunk efelé.)

Egyébként ami itt zajlik az nem jogalkotás hanem rombolás - jogoknak, alkotmányosságnak, demokráciának.

yafet 2013.06.21. 09:41:57

Elvonatkoztatva, hogy Orbán jó vagy gonosz-e: ha az számít, hogy ki mögött mekkora népesség, ország áll, akkor, hogy lehet, hogy Viviane Redingre meg oda kell figyelni? Hogy lehet, hogy nem egy német, angol kapta a fontos pozíciót?

wmiki. 2013.06.21. 09:47:42

@wmiki: te beteg kis buzeráns.tudod mihez van tehetséged?amúgy ki a faszt érdekel hova jársz köcsög

Szociknak vége 2013.06.21. 09:48:05

@nu pagagyí: nem kellett volna ilyen hosszan bizonygatnod az ostobaságodat. Kérdezd meg az osztrákokat mit gondolnak az EUról, és miért van ellenük 2x annyi kötszeg elj. mint ellenünk....

Mert nem teljesen hülyék, azért.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.06.21. 09:51:10

@csavari: Tudod, Horn lehet, hogy pufajkás volt, de az ma már kit érdekel. Engem legalább is nem. 56-ban lehet, hogy okozott károkat az országnak, de az is tény, hogy Orbán már a károkozásban sokszorosan felülmúlta. Egyenlőre 89 óta ő volt az egyetlen valamire való miniszterelnöke az országnak. Ő tényleg az ország érdekét nézte és nem a saját zsebét.

Fejesrob 2013.06.21. 09:53:45

Persze. Simán le kell feküdni és hagyni, hogy az USA és az EU hátsó udvaraként zsigereljék külföldi multik a népet, na és persze a hiány pótlására újabb és újabb hiteleket (tőlük) felvenni.

Olvasom itt a kommenteket: Lengyelország az elejétől fogva megtartotta kb. 60%-os hazai tulajdonosi részarányát még a bankokban is, a szlovákok kb. most jönnek rá, hogy politikájuk elhibázott volt, a fejlődés ára az eladósodás, hiszen a haszon nagyrésze kimegy.
(Érdemes elolvasni, ott a szocialisták keményebbek az EU-val mint nálunk Orbánék)
Szlovákiában a szocialisták riogatnak Soros Györggyel
www.bumm.sk/83643/szlovakiaban-a-szocialistak-riogatnak-soros-gyorggyel.html

A románok a Bajnai féle politikára láthatóan egyre jobban rábasznak.

Mielőtt a ballibsi trollok a szólásszabadság nevében rámmásznak, az EU-nak nagyon is van értelme, csak éppen nem úgy, hogy a kelet-Európai gyengébb országok erőforrásaira a szólásszabadság és antiszemitizmus jelszavaival rámásznak.

A kulcs a Visegrádi 4-ekben van, nem véletlenül próbálja Orbán ezt erősíteni.

toportyánzsóti 2013.06.21. 09:54:05

@wmiki: Segít neked is a gugli,na meg az értékteremtő munkavégzés hogy pontos legyen az önképed.

nu pagagyí 2013.06.21. 09:55:25

@MetroGoldwinMayer: Kedves csicska, tudom Te jól érzed magad a mutyivilágban. Nem neked szólt a fejtegetésem, hanem érted, bár Te ezt nem érted.

Fejesrob 2013.06.21. 09:56:37

@MetroGoldwinMayer: Igen, az osztrákok hihetetlenül opportunisták.

Mindig is mondom, pontosan úgy kell csinálni mint ők és igazolásképp rájuk mutogatni.
Na ott nincs olyan, hogy egy idegen ország szezonban elárassza piacaikat pld. eperrel. Soha nem is volt.

toportyánzsóti 2013.06.21. 09:57:58

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Optimista vagyok,be vannak szarva a narancsbolsik rendesen a döglött csodafegyvereik az ánuszukat veszélyeztetik.

Kacsura 2013.06.21. 10:06:14

@csavari: Na fuss neki mégegyszer, mert ezt így elég nehéz értelmezni

nu pagagyí 2013.06.21. 10:06:26

@Fejesrob: A tény ezzel szemben az, hogy Szlovákiához, Lengyelországhoz és Romániához képest is egyre jobban leszakadunk. Lassan nagyítóval sem találunk nálunk szerencsétlenebb országot. Ennyit, az értékes hozzászólásodról. Legközelebb akkor szólj légyszi, ha sikerült elérnünk a 2008-as GDP-t és az akkori 65%-os eladósodottsági szintet.

Kacsura 2013.06.21. 10:09:33

@wmiki: Köszönjük, elvtárs. Ránkfér, akárhogy is fog történni, mert az ország a mienk. Mármint nem ezé meg azé a párté, hanem a polgáraié. Ebbe még te is beletartozol.

high up! 2013.06.21. 10:10:41

@MetroGoldwinMayer:

Megértem, hogy egy fidóta prolinak hihetetlen, hogy ma Magyaro-on van egy 10-20%-os polgári réteg, hiszen a felcsúti parasztvezér majdnem tökéletes munkát végzett, hogy a polgárság lemenjen bégető birkába. Lásd pl Professzorok Birka Köre.

Csak hát teccik tudni, valaha Kádár is aszitte, hogy Magyaro-on mindenki munkás-paraszt, aztán nyugodtan alhat. Aztán amikor kiderült, hogy nem színtiszta proli az állomány, akkor beleőrült a hatalom vesztésbe.
A történelem ismétli önmagát.

high up! 2013.06.21. 10:12:59

@MetroGoldwinMayer:

Ausztriábvan is csak a behiszerizálható ostoba réteg van bizonyos mértékben az EU ellen.

Szociknak vége 2013.06.21. 10:16:52

@nu pagagyí: talán 2018ra, persze ha nem jönnek a ballibsik vissza.

Fejesrob 2013.06.21. 10:17:38

@nu pagagyí: Te tévedésben vagy. Nem én tehetek arról, hogy Gyurcsányék elszálltak. Sőt abban sem vagyok egészen biztos, hogy 83% adósságot le lehet dolgozni. Lengyelország kapcsán éppen azt írom, hogy a hazai tulajdonrészt legalább 60%-ra kell emelni.

A szlovákok ugyanazt csinálták mint Gyurcsányék, de elkésve és lassabb tempóban. Ráadásul náluk a fékek rendben be vannak építve, nem tudnak úgy eladósodni mint mi. Ők most vannak abban a fázisban, amibe mi voltunk 2010 tájékán. Adósságuk nő, teljesítményük csökken. Ráadásul náluk további gond, hogy az infrastruktúra fejletlenebb. (turizmus, utak, állami szolgáltatások), ami most pedig nagyon kellene nekik.

Az EU ráadásul hasonlóan Mo-hoz a demokráciát illetően "oda akar" figyelni rájuk, nehogy Orbán útját válasszák.

high up! 2013.06.21. 10:17:58

@Fejesrob: "A kulcs a Visegrádi 4-ekben van, nem véletlenül próbálja Orbán ezt erősíteni"

Hihi, ebbena négyekben Magyaro kakukktojás, hiszen ma már reménytelenül elhúzott mellette a másik három. Kis lúzerocska lett Magyaro-ból hála az utóbbi 11 évnek.

Ma már a Balkáni 3-ak (Magyar, Román, Bulgária) az a klub, ahova Magyaro a teljesítménye alapján megérdemelten tartozik.

Fejesrob 2013.06.21. 10:19:19

@high up!: Nem egészen, hiszen az osztrákokra is nyomás nehezedik, engedjenek be több külföldi céget, menekültet. Az osztrák pedig pontosan tudja, hogy ezek a jólétét veszélyezteti.

Fejesrob 2013.06.21. 10:22:06

@nu pagagyí: Lemaradt Románia.

Románia szerintem az egyik legnagyobb vesztes. Le sem csengett az előző IMF kölcsön, már újabbról tárgyalnak. A Besescu féle folyamatokat a nép nem engedte kibontakozni, pedig Románia akkor kezdett el kimászni a bajból. Most kb. egy Bajnai van ott, épp tegnapi hír, hogy a beruházások ott csökkentek a legnagyobb mértékben, 30%-al.

csavari 2013.06.21. 10:22:14

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára

Tökéletesen illik rád a választott neved! A pufajkás mérhetetlen károkat okozott Magyarországnak egész életében nem csak 56-ban! Az hogy téged nem zavar az 56-os gyilkolása az a te bajod, de úgy beállítani azt a címeres gazembert mintha az emberi fajhoz tartozna az aljasság! Már írtam másik hozzászólásomban, hogy nem kellene elfelejteni a teljes energia szektor fillérekért való átjátszását, a bakok fillérekért való elajándékozását sőt a BB estében még a Magyar állam fizetett a "garancia" vállalás következtében, a bokros csomag gondoskodott arról hogy fogak nélkül maradjanak az emberek, a tandíj bevezetésével "támogatta" a fiatalok tovább tanulását! Ez csak töredéke annak amit elkövetett a Magyar néppel szemben! Ha megnyúzták volna az is csak mellékbüntetés lett volna a bűneivel szemben! A tisztességéről csak annyit néz utána hogy építette a kastélyát!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.06.21. 10:22:17

@toportyánzsóti: Én nem vagyok optimista. Az igaz, hogy ők be vannak szarva, de ebben az országban annyi a fillérekért megvehető hülye, hogy nem bízom semmi változásban.

high up! 2013.06.21. 10:25:45

@Fejesrob: @MetroGoldwinMayer: "ha nem jönnek a ballibsik vissza"

Te, a libsik hülyék lennének visszajönni, mert a felcsúti parasztvezér még a legmerészebb álmaikat is túlteljesítette. A szadesz reménykedni se mert volna abban, hogy az szja kulcsot egy napon 30% alá viheti, errefel a felcsúti parasztvezéred egyenesn 16%-ra vitte le.

Teccik érteni, a libsik nem a magadfajta 130 ezer nettón tengődő proli réteg, amelyik ráb...tt az orbáni adórendszerre, hanem az ELIT, akiket te finanszírozol meg, hogy havonta mindeféle többlet munka nélkül 10 meg 100 ezrekkel vigyenek többet haza.
Majd hülyék lennének megdönteni Orbánt, nekik az az érdekük, hogy ez a csúcsidióta minél tovább maradjon a hatalomban.

Fejesrob 2013.06.21. 10:28:47

@high up!: Mo. stagnált. A lengyelek és a szlovákok beértek, a csehek húztak el. Azt azért gondolom, te sem gondolod komolyan, hogy Orbánék lennének az okai.
Az adott kormánytól függetlenül GDP-k, államháztartási hiányok és adósságszolgáltatások számítanak. Érdemes ezeket végignézni 2002-től napjainkig. Jól láthatóak a tendenciák is, így az is, hogy az adott kormányok hogyan teljesítettek, hogy alkalmazkodtak a környezethez, miket vettek át, mit adtak át.

Fejesrob 2013.06.21. 10:30:16

@high up!: Szemlélet kérdése barátom, az értékelés szempontjai pedig nem libsi vagy jobbos, hanem adósságállomány, GDP és államháztartási hiányok.

high up! 2013.06.21. 10:31:46

@Fejesrob:

Te szerencsétlen gazdasági analfabéta, Ausztria azzal robbantotta be a 70-es években a jóléti államot, hogy a külfödi cégek egymást tépték, hogy letelepedjenek. Óriási túlkereslet alakult ki a munkaerő iránt, a reálbérek száguldottak.

Ha a te proli fideszed meg Lyobbikod lett volna akkor Ausztriában hatalmon, az se lenne ma több mint egy balkáni ország, amelyik viszont kurva boldog mert hetente van Turul-szobor avatás meg gárnyista menetelés, meg van Tornyi Cecil uccájuk.

high up! 2013.06.21. 10:33:57

@Fejesrob: "Szemlélet kérdése barátom, az értékelés szempontjai pedig nem libsi vagy jobbos, hanem adósságállomány, GDP és államháztartási hiányok."

Ebben meg a fidióták haladnak a ballibsik által kitaposott lejtőn. Idióta korrupt parasztokkal más irányt nem is lehet megcélozni. Európai sikereket meg pláne nem.

Fejesrob 2013.06.21. 10:38:57

@high up!: Kispajtás, neked szerintem ott kelene kezdened, hogy normálisan köszönsz és igyekszel egy olyan stílusban kommentelni, hogy el is olvassanak. Na takarodj a gecibe:)

nyilasduma (törölt) 2013.06.21. 10:57:15

Királyság !
Köszönjük Viktor, Szeretett Vezérünk!
Köszönjük a szabadságharcot, a bankadót, a nyugdíjpénztárt, a különadókat, a földmutyit és a trafikmutyit!
Éljen Orbán Király !!!

high up! 2013.06.21. 11:53:58

@Fejesrob:

ha hozzád bejön egy patkány a lakásba hogy összevissza mocskozza, akkor te illedelmesen köszönsz neki? A te esetedben csak egy kérdés van, hogy magadtól vagy sorozatidióta, vagy fizetnek érte?

Ja, a témához. Igen, a szlovákok beérték a magyarokat. Már vagy 8 éve. Teccik tudni, a GDP/capita (ami a legjobb mérőszámok egyike) alapján Szlovákia 15 éve még 20%-kal Magyaro mögött volt. Ma már 30%-kal előtte. Az előnyük az utóbbi években csak nőtt.

Csehország GDP/capitája 50%-kal több mint boldog Turulmadár országé.

És 2012-ben a lengyelek egy iszonyú lemaradást ledolgozva megelőzték a magyar gyorsnaszád kabarét.

Illetve nem Gyorsnaszád ez az orbáni hajó, hanem Titanic.

Szociknak vége 2013.06.21. 12:35:58

@high up!: Ne erről ugass hanem a rengeteg kötszeg eljárásukról. Azt is a kisebbségi prolirétegnek köszönhetik, proli?

toportyánzsóti 2013.06.21. 12:53:54

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Most is le lesznek váltva,hiába festik át a valós adatokat a bértolnokaik,gazdasági foglyaik,a szavazófülke lesz meg a pocakos csuti gáton futkosó a haláluk.Már viktorbán is a continentál csicskása,lézerjános a tartótisztje,hehe.

toportyánzsóti 2013.06.21. 12:58:49

@nyilasduma: Viktorbán nem király csak csicskaja simicskának,hódmezővásárhelyi dohánymaffiának,az Unió pedig viledának használja ujabban ...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2013.06.21. 13:17:30

@toportyánzsóti: Bízom abban, hogy igazad lesz. Bár azért kételkedek, mert ismerek egy pár olyan Fideszes (csórót, nem gazdagot) ürgét, akiket semmivel sem lehet meggyőzni. Teljesen agymosottak. (Hír tv. MNO, stb.)

Mr. Waszabi 2013.06.21. 18:38:08

@Nzoltan: na ja. Csak az nem hazudozhat összevissza, azt kell mondania, ami a papíron van. Másfelől meg ki lehet rúgni bármikor, akár egy hangos bazzegért is. Na, ez utóbbi kockázat nincs benne a politikusi zsetonban.

toportyánzsóti 2013.06.21. 21:36:55

@butus, a Magyar Köztársaság állampolgára: Kevesen vannak jól láthatóan,az Opera díszelőadásról királylépcsőn sunnyogott el viktorbán.Azóta bérbirkák vonultatásával próbálja elfedni a pajzsra emelés elmaradását,amit a fülkeforradalmárok elfelejtettek megtenni.Revansot vesznek rajtuk a magyar választók,mindent pofánszartak mindabból amit korábban mondtak vagy ígértek

dr yetee 69 2013.07.18. 20:56:21

@csavari: Elmebeteg vagy,de hát ez eddigi munkásságodból is kiviláglott!

dr yetee 69 2013.07.18. 20:59:17

@csavari: Az Orbán okozta károkat mikor elemzed,droid?
süti beállítások módosítása