Méltányosság

Magyar politika történelmi és nemzetközi kontextusban

A kormány szavatossági ideje

2021. december 06. 09:47 - Méltányosság Központ

Miért buknak meg kormányok Ausztriában akár két hónap után, és ehhez képest miért képes a Fidesz már több mint tíz éve kormányozni? Erre a kérdésre keresi a választ Rajnai Gergely blogbejegyzése és a Méltányosság legújabb kötete is.

balance-6815204_1280.jpg

A minap újabb osztrák kancellár bukott bele az egyre burjánzó korrupciós botrányba; Alexander Schallenberg két hónap elteltével követte elődjét, Sebastian Kurzot. Ez különösen Magyarországról nézve érdekes – hogy lehet, hogy idehaza lassan 12 éve kirobbanthatatlan a kormány a vezető pozícióból, közben pedig a szomszédban akár egy éven belül is elképzelhető több kormányváltás?

Az első, a magyarországi ellenzék narratívájából kézenfekvőnek tűnő válasz az lenne, hogy a magyar politikai rendszer egyrészt nem demokratikus, így leválthatatlan az autokráciát bevezető kormány. A második hasonló magyarázat pedig az, hogy a hazai választók kevésbé érzékenyek a botrányokra, cinikusabbak a politikával szemben, mint más országokban, és semmilyen negatív hír nem ingatja meg a bizalmukat a politikusokban.

Az első magyarázat nem ad választ arra, hogy a NER kiépülése előtt miért nem láttunk kormányokat bukni. Nem volt előrehozott választás a rendszerváltás óta, és a három kormány, amely nem töltötte ki a ciklusát, nem konkrét botrányok miatt kényszerült lemondásra: Antall József betegsége, Medgyessy Péter a párton belüli konfliktusok, Gyurcsány Ferenc pedig a világválság begyűrűzése miatt volt kénytelen távozni a posztjáról, ezek közül legfeljebb az utolsót lehetne választói nyomás eredményének, tehát a demokrácia működésének tulajdonítani, de ez is megkérdőjelezhető, hiszen Gyurcsány korábban nem engedett a nyomásnak, és nem mondott le sokkal súlyosabb botrányai után.

A második magyarázatra már nyitottabbak lehetünk, de egyáltalán nem magyar sajátosság, hogy a botrányokba ritkán buknak bele pártok. Például az Egyesült Királyságban is elég stabilak a kormányok (már, ha nincs éppen Brexit), vagy említhetnénk a kormányzati stabilitás svéd hagyományát is, nem is beszélve Németországról, ahol egy-egy kancellár 10-15 éven keresztül regnál, gondoljunk csak Angela Merkel példájára. Nem állítható, hogy ezekben az országokban nincs hatása a botrányoknak, hiszen pl. a brit sajtó hírhedt arról, hogy botrányt botrány után tár fel, és azt sem állítja senki, hogy ezen országok ne működnének demokratikusan. Az sem igaz, hogy az olyan országokban, ahol rendszeresen buknak meg kormányok, mint például Románia, jóval jobb minőségű lenne a demokrácia, vagy jóval érzékenyebbek lennének a választók a botrányokra, mint mondjuk Németországban.

Más válaszok után kell néznünk tehát. A politikatudomány egyik legrégebbi válasza erre az, amit mások mellett Michael Taylor és V.M. Herman állapítottak meg: a többségi választási rendszerek a győztest jutalmazzák, így egy-egy párt kényelmes többséget tud kialakítani, és ezért stabil kormányzást tud nyújtani, nem kell félnie attól, hogy a ciklus közben megbukik. Ez az állítás ma is az egyik legfőbb érv a többségi választási rendszerek mellett. Ennek érvényességét megkérdőjelezi azonban az, hogy például az arányos német rendszer miért produkál olyannyira stabil kormányokat?

Így a választási rendszer sem hibátlan kiindulópont. Nikolényi Csaba ráadásul már a 2000-es évek közepén leírta, hogy a kormányzati stabilitás nyugati mintái a posztkommunista térre nem igazán illeszthetők rá, és már ő is megállapítja, hogy a magyar eset kiemelkedik a kormánystabilitás terén, miközben a régió többi országában éppen az a probléma, hogy a kormányok nagyon rövidéletűek, és hamar belebuknak egy-egy botrányba. Mitől különleges tehát a magyar eset?

Egy lehetséges választ a történelmi minták vizsgálata ad erre a kérdésre. Magyarországon, mióta parlamentarizmus van (tehát tulajdonképpen 1867-től), rövid időszakoktól eltekintve mindig egy-egy domináns párt határozta meg a politikát, azaz mindig volt egy kiemelkedő szereplő, aki hosszú távra biztosítani tudta a stabil hatalmát. Előbb a Szabadelvű Párt (átszervezés után Nemzeti Munkapárt), majd a Keresztény Nemzeti Egyesülés Pártja és utódja, majd az MSZMP dominálta a politikát, és ez a minta úgy tűnik, a rendszerváltás után is jelen van. Orbán Viktor nem véletlenül hivatkozott erre a mintára, mikor újra megválasztották a Fidesz elnökévé, ő pártját a Szabadelvű Párt és a KNEP örökösének tartja, és ebben az értelemben igaza is van.

Ez azonban csak egy lehetséges magyarázat a sok közül. Számos nemzetközi példa is segít megvilágítani a Fidesz tartós sikerének az okait, amelyeket a Méltányosság elemzőinek legújabb kötete, az Uralkodó párt alaposan feltár.

Akiket érdekel, hogy miért maradhat kormányon Orbán Viktor tizenkét éven keresztül, miközben egy osztrák kancellár két hónap alatt megbukik, annak ott a helye a kötet december 13-ai bemutatóján, ahol részletesen feltérképezzük a Fidesz dominanciájának okait mind a magyar történelem, mind külföldi példák segítségével.

Rajnai Gergely

 

110 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://meltanyossag.blog.hu/api/trackback/id/tr5216774304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott) · http://bircahang.org 2021.12.07. 08:16:34

Ausztriában erősebb a háttérhatalom, a kormányok mozgástere kisebb.

Emmett Brown 2021.12.07. 08:20:51

@élveteg: hiszen a karriered az elmúlt 11 évben egy jottányit sem haladt előre, pont ugyanott és ugyanabban a munkakörben melózol, mint anno?

Kivlov 2021.12.07. 08:27:07

@élveteg:
Ez a lényeg. MIndenki pénzből él.
Sosem értettem a jól kereső, 3 gyermekes full ellenzéki kollégámat, hogy neki mi nem jó? De remélem majd nyávogni fog akkor is, amikor ferkóék alatt nem kevéssel csökken a fizetése...

élveteg 2021.12.07. 08:38:06

@Emmett Brown:

Nem ugyanott mint a ballibek alatt de teljesen ugyanolyan profilu cégnél pontosan ugyanilyen munkakörben munkabeosztással Akkor bárhova is ment az ismételem bárhová is ment az ember a bér : minimálbér volt Bonuszok semmi plusz jutattás semmi Ami volt az a kifizetetlen túlórák ( Akkor nem visiított szopósmalacként a Szabó Tímea se a többi ) Ha szólni mert az ember jött a válasz el lehet menni innen Ebben az évben ha jól emlékszem 5 óra túlórám volt amit a törvénynek megfelelően az adott hónap fizetésével együtt megkaptam

nemecsekerno_007 2021.12.07. 09:14:02

Miért van 10 éve kormányon a Fidesz??!?

- Azért mert megszűnt a durva
ellenzéki médiatúlsúly.

tiltsál ki te gyökér 2021.12.07. 09:23:17

@Emmett Brown:
"hiszen a karriered az elmúlt 11 évben egy jottányit sem haladt előre, pont ugyanott és ugyanabban a munkakörben melózol"
Én nem ismerem a hozzászóló életét, munkáját, semmilyét.
De a te hozzászólásodból simán látszik, hogy mennyire távol vagy a világtól. Mondjuk pont annyira, mint az ellenzék. Rohadt nehéz lehet neked elképzelni, hogy 11 év alatt a buszvezető pont ugyanúgy buszvezető és nem senior key account manager, mi? A szerelőt, a pénztárost, a karbantartót meg az óvónőt sem léptetik elő.

midnightcoder2 2021.12.07. 09:26:32

@antiindex: Matyika, szerinted ha Macron bácsi adja elõ az Öszödi beszédet közvetlenül a választások után, hogy reagáltak volna erre a franciák? Gyanítom, nem csak pár száz szerencsétlen focidrukker gyújtotta volna fel az amúgy a lõtéri kutyát nem érdeklõ köztévé épületét.

És úgy gondolod, hogy az ottani tüntetõket a francia sajtó is lehugyosozta volna?

OFF
Amúgy angol kiosztású billentyûzetem van (programozni jobb mint a magyar), és us international kiosztást használok, amire a derék usákok win10-en valahogy elfelejtettek hosszú õ és û betût tenni. Régebben csináltam az msklc-vel saját kiosztást ami tudta ezt, de az msklc a régebbi windowsokhoz volt, és a win10-en elég kiszámíthatatlanul mûködik, egyes frissítések után.

nemecsekerno_007 2021.12.07. 09:32:13

@midnightcoder2: Matyikán a DK-s narratívát fut és 10 éve nem frissítették :)))))))

Vele nem a hosszú ő v. hosszú ű a probléma hanem az, hogy aki nem DK-s az mind náci :))))))

midnightcoder2 2021.12.07. 09:38:01

@Halibuli: Igazából sokkal inkább a ballib oldalon mainstreammá váló agresszívek, akarom mondani progresszívek hasonlítanak egyre inkább a nácikhoz.

Lásd Pl. a különféle kvóták, amikkel azt akarják elérni, hogy Pl. a politikusok között, vállalatok vezetésében, stb. a nõk, feketék, stb. létszámarányosan legyenek képviselve. Jól hangzik? Persze, elsõ hallásra. Csak tudod volt már ilyen nálunk is, akkor az volt a cél, hogy a különféle értelmiségi pályákon a magyarok legyenek létszámarányosan képviselve. Ez volt az elsõ zsidótörvény. Pont ugyanúgy faji/nemi alapú diszkrimináció volt, csak másképp fogalmazták meg a dolgot.

élveteg 2021.12.07. 09:40:00

@tiltsál ki te gyökér:

így van Én egyébként nem is akarom hogy előléptessenek én szeretem a munkám Amit akarok az az hogy minél jobban fizessenek Az meg most van nem a ballibek alatt Csak egy kis példa Most van teljesítménybónuszunk is Ennek az alapja az egzaktan mért teljesítményünk ez a mostani bonusz stástusz alapján 15,92 % ami év végére még feljebb is megy Ez azt jelenti hogy az éves brutto bérem ennyi százalékát fizetik ki jövő év februárban Hol volt ilyen a ballib alatt egy melósnak A kutyaának a vérvörös ....sza volt nem teljesítménybónusz Illetve az volt a teljesítménybónusz hogy folyamatosan azzal fenyegették az embert hogy ha nem dolgozik többet kirugják

Joshua123 2021.12.07. 09:40:40

@Boldeone2: Ne csűrjük-csavarjuk, nemhogy nem teljesen arányos, még csak nem is arányos. Ugyanúgy vegyes rendszer mint a magyar, egyéni és listás szavazat van és a manipulációkkal, amiket te is írtál, elérik, hogy arányosabb legyen és kevésbé jutalmazza a győztest, mint a jelenlegi magyar rendszer, de tudatosan ugyanúgy a győztest jutalmazza a kormányképesség elősegítése miatt.

midnightcoder2 2021.12.07. 09:41:22

@nemecsekerno_007: Igazából a baj az ezzel a narratívával, hogy innentõl kezdve Orbánéknak egyszer kellene összegyûjteniük pár száz hülyét és felgyújtatni velük valamit nyilvánosan, onnantól kezdve pedig meg lenne a jogalapjuk arra hogy minden ellenzéki tüntetést szarrá verjenek, elvégre ha a DK esetén ez jogalap volt, akkor most is az. Kormányon még valahogy magyarázható, hogy valaki ilyen érveléssel jön elõ, de hogy valaki ellenzékben tegye ezt...

midnightcoder2 2021.12.07. 09:43:21

@Joshua123: Igazából nem is annyira baj, hogy nem arányos. Az olaszok sem annyira hasítanak amiatt hogy egy nagyobb szél fel tudja borítani a kormányukat. Másrészt, az állandó kompromisszumkeresés a pártok között valójában megöli a demokráciát, mert elmossa a pártok közötti különbséget.

nemecsekerno_007 2021.12.07. 10:00:50

@midnightcoder2: Ugyanezt csinálják a ,,jogállam felfüggesztése,, című rémdrámával is.

Azt hiszik, hogy majd csak ők mondhatják, hogy melyik fideszest lehet vasra verve elvinni. Pedig az anarchiának pont az a lényege, hogy senki sincs biztonságban. De az istenért nem akarják megérteni :)))))))

tiltsál ki te gyökér 2021.12.07. 10:04:17

@midnightcoder2: " minden ellenzéki tüntetést szarrá verjenek"
Teljesen felesleges. Az ellenzéki megatüntetéseket szétveri az eső, az erős napsütés, esetleg a tavaszi szellő.
Esetleg kifárad a forradalmi ifjúság a nagy kiabálásban meg körbesétálásban az Oktogonon.

Tapi2021 2021.12.07. 10:18:08

@MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott): És talán az is számít, hogy itt az elmaradott keleten a többség még mindig tudja súlyozni az egyes "botrányokat"!
Mert kb. a 80%-a csak fa..ság, nem botrány. Vagy az ellenzék talál ki valami hamis botrányt vagy a médiája.

A másik, hogy ha némelynek van is alapja, a magyar ember realista, nem Álomországban él, hanem egy normál országban, normál emberek és politikusok között, amilyen ő maga is, és belátja, hogy mindenki hibázik, és mindenki kihasználja az adódó előnyöket. Ő is ezt tenné!!!
Ezért nem ütnek akkorát a mű vagy igazi botrányok.

A nyugatiak meg vagy mások vagy nagyon idealisták, vagy nagyon álszentek, vagy nagyon hü...

Tapi2021 2021.12.07. 10:25:42

@midnightcoder2: "Igazából sokkal inkább a ballib oldalon mainstreammá váló agresszívek, akarom mondani progresszívek hasonlítanak egyre inkább a nácikhoz."

És ebben semmi meglepő nincs! Tekintve, hogy a nácik is szocialisták, vagyis az akkori mainstream baloldal!!!
Vagyis csak sima kontinuitás van.

Tapi2021 2021.12.07. 10:37:10

@midnightcoder2: "Másrészt, az állandó kompromisszumkeresés a pártok között valójában megöli a demokráciát, mert elmossa a pártok közötti különbséget. "

És nem csak elmossa, hanem számtalan - mondjuk így: nem nyilvános - alkura kényszeríti őket. Csúnyábban: mutyira, titkos megegyezésekre, posztok, erőforrások... befolyás alapú felosztására, lényegében korrupcióra. Mert nem az fog történni, amire a szavazók demokratikusan szavaztak, hanem az, amiben megalkudnak nem nyilvánosan!!!

Ez tű pontosan látható az ellenzéki önkormányzatokban is, ahol egy "független" polgi mögé besorakozott a ballib slepp, aztán be is nyújtotta mind a számlát!!!
És a jövő évi országos választáson is pontosan erre készülnek. Hiszen közös vezérlő elv, ami alapján kormányozhatnának, nincs. Ez is a pozíciókról, befolyásokról, zsákmányról tud csak szólni.

Ne gondoljuk, hogy a szent Nyugaton ez másként van! Ott is fizetni kell. Pozíciókkal, pénzzel, megbízásokkal.. Várjunk csak? Ez nem ugyanaz, csak jobban fedve, mint ami itt megy és ami miatt megy a korrupciózás, "lopásozás"? De.

sírjatok 2021.12.07. 10:54:47

bocsi bocsi kicsit offtopik, de most, hogy elszabadultak az energiaárak, nem hallom a "paks 2 soha nem éri meg, hát energiát lehet venni a piacról is!" hangokat! :P

Boldeone2 2021.12.07. 10:58:53

@Joshua123: Ne csűrjük-csavarjuk, nemhogy nem teljesen arányos, még csak nem is arányos. Ugyanúgy vegyes rendszer"

Szinte tű pontosan arányos választási rendszer a nèmet. Nèzz utána. Ez azt jelenti , hogy egy adott párt százalèkos társadalmi támogatottsága ès parlamentben elfoglalt aránya ugyanannyi. A vegyes rendszer is lehet arányos , úgy van kialakítva a nèmet választási rendszer

jani_3 2021.12.07. 11:09:26

@Tapi2021:

1percesblog.blog.hu/2021/09/18/elovcalasztas_hackertamadassal?full_commentlist=1#c40922422

ami tény, hogy Orbán megduplázta a magyar államadósságot. soha, senki nem adósította még el ennyire az országot.

magyartudat.com/10-ev-alatt-megduplazta-a-magyar-allam-adossagat-az-orban-kormany/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=10-ev-alatt-megduplazta-a-magyar-allam-adossagat-az-orban-kormany

Orbán minden szempontból tönkrebaszta az országot. fogd már fel, te kis elmegyógyintézeti szökevény, nem hazudhatsz akármeddig!

antiindex 2021.12.07. 11:21:14

@sírjatok: figyusz, te kis mongolFidióma!

1) Paks II nem fog megépülni 2030-ig, de talán még csúszni fog további 5-10, ki tudja mennyi évet. Ergo az, hogy most magas az áram ára, az kurtára nem menti meg azt, hogy mire Paks II elkészül, olyan kurta veszteséges lesz, hogy még! Addigra még nyolcszor fognak lemenni az energia-árak. És egy atomreaktort nem lehet arra alapozni, hogy 5 évenként pár hónapra magasak az energia-árak.

2) Amit viszont a magas energia-árak eredményeznek, az az, hogy még több magánszemély és vállalat épít még több napelemes kapacitást, tárolókapacitást, hidrogénes konverziót, és egyéb technológiákat. Szélerőművet is építenének, ha Orbángeciidiótafax nem tiltotta volna be. Más országokban fognak.

www.portfolio.hu/gazdasag/20210409/meglepoen-nagyot-esett-a-napenergia-ara-magyarorszagon-477408

Ergo megint csak szoptál, attól nem lesz igazatok, mongolFidióták, hogy olyan sötétek vagytok, mint a főd!

ertelemblog.wordpress.com/2020/10/09/miert-lesz-csod-paks-ii-a-legutosebb-erv/

antiindex 2021.12.07. 11:25:49

@Joshua123: a német választási rendszer az 5%-os küszöb kivétel kurtára pontosan arányos. nem is kormányzott a II. VH óta még olyan párt egyedül, vagy koalíció, amelynek ne lett volna meg a tényleges szavazatok 50%-a. attól nem lesz igazad, hogy sötét vagy, és nem tudsz semmit!

6.Lenin 2021.12.07. 11:26:13

Miért van 10 éve kormányon a Fidesz? Mert olyasmit kínál, amit az emberek elhisznek, mert a nagy része az ígéreteknek meg is valósul.
Az ellenzék köcsögök gyülekezete, és nem tud cserébe kínálni semmit. Ezzel a köcsög MZP-vel meg végképpen semmit.Azzal, hogy lecsuknának minden fideszeset nem fog jóllakni , senki, és nem lesz több a fizetése sem.
Néhány száz ezer hasonló köcsögöt meg ki nem szar le?

Ha 22-ben véletlenül nyernének is, 24-ben buknak, mint a falusi klozetajtó.

antiindex 2021.12.07. 11:27:02

@Joshua123:
a német választási rendszer az 5%-os küszöb kivétel kurtára pontosan arányos. nem is kormányzott a II. VH óta még olyan párt egyedül, vagy koalíció, amelynek ne lett volna meg a tényleges szavazatok 50%-a. attól nem lesz igazad, hogy sötét vagy, és nem tudsz semmit!

ertelemblog.wordpress.com/2018/05/01/egy-majdnem-tokeletes-valasztasi-rendszer/

ben2 2021.12.07. 11:28:19

Jól látszik, hogy az arányos választási rendszerekben csak nagykoalíciók tudják biztosítani a kormány stabilitását.
Így a gyakorlatban csak annyiban különböznek a többségi rendszerektől, hogy a nagykoalíciót kormányválságok sora előzi meg, mire végül a választók nyomására kénytelenek összeborulni a kormányképes erők.
A nagykoalíciók viszont kiüresítik a demokráciát, gyakorlatilag a politikai pártok közötti csatározások háttéralkuk során és nem a nyílt színen zajlanak, így a kormány rossz teljesítménye esetén a választók alternatíva nélkül maradnak.
Emiatt idővel olyan szintre erősödnek az anti-establishment erők, hogy elszívják a választókat a nagykoalíciós partnerek valamelyikétől, viszont anti-establishment jellegüknél fogva nem tudják őket helyettesíteni a kormányban, így a stabil nagykoalíciós kormányzást politikai válságok sorozata szakítja meg a következő nagykoalícióig.
Aki tehát az arányos választási rendszer mellett kampányol, az jó ha az eszébe vési, hogy azok vagy több cikluson át tartó bukdácsolást, vagy valódi politikai alternatíva nélküli, kirobbanthatatlan nagykoalíciókat eredményeznek.
Talán ezért sem kellene rövidtávú politikai előnyök érdekében erőltetni az arányos választási rendszert.

rasztaszív 2021.12.07. 11:31:55

úgy látom,kb hat darab fidesztrollt érdekel még az index.jó vitatkozást:)

11 Favágó 2021.12.07. 11:36:14

1. ha Gyurcsány nem hazudja el a 2006-os választást - nem nyer (kérdés az EU miért nem szólt bele, hogy tezsvírem hazudsz, kozmetikázol, szégyelld magad!)
2. ha Gyurcsány az elvárható gyorsasággal mond le 2006 őszén, vagy elfogadják a hűbéresei a bizalmatlanságit az akkori szavazást simán nyeri a FIFDESZ (esetleg a Jobbikkal) 2/3 nélkül. Azóta sem lenne 2/3 senkinek, de lehet lett volna néhány térfélcsere közben.

Ezek után Ausztriáról értekezni - fingfűrészelés

antiindex 2021.12.07. 11:37:28

@ben2: lehet olyan hülyeségekkel jönni, hogy a koalíciós kormányzás nem demokrácia, bezzeg, amikor 44%-kkal építik ki a kétharmados egypártállamot, az a demokrácia, csak ezzel azt erősíted már megint meg, hogy a Fideszesek elmebeteg, pszichopaták. Magyarország selejtjei vagytok.

jani_3 2021.12.07. 11:38:30

@ben2:

httрѕ://hаgгіd.blоg.hu/2021/06/15/јоbbоldаl_900?full_соmmеntlіѕt=1#с40719984

а mаgуаг tӧгténеlеmbеn ѕоhа nеm lороtt аnnуіt еgуеtlеn kогmánу ѕеm, mіnt Мéѕzáгоѕék. а mаgуаг tӧгténеlеmbеn Ногthу ótа nеm vоlt оlуаn néрігtáѕ, mіnt аmіt Огbán а kогоnаvíгuѕ јáгvánnуаl сѕіnált. tеhát Ногthуék ótа nеm vоlt nаgуоbb огѕzágгоntó éѕ hаzаáгuló kогmánуа Маgуагогѕzágnаk, mіnt аz Огbán qгmánу. аz оktаtáѕ, еgéѕzѕégügу tӧnkгеtétеlе, а dіktаtúга, а сеnzuга, а ѕzеgénу еmbегеk kіzѕákmánуоláѕа, éѕ még ѕоk еzег hаzаáгuló, огѕzágгоntó еlqгáѕt mеg fеlѕогоlnі іѕ nеhéz.

antiindex 2021.12.07. 11:39:27

@rasztaszív: az a 6 mongolFidióta is kb csak egy darab genetikai selejt

6.Lenin 2021.12.07. 11:47:01

@ben2:

Nem nagyon hallottam még olyasmit, hogy a kormányok a választási rendszer miatta buknak.

A korrupció, vagy nem képesek megvalósítani, amit ígérnek. amikor túl nagy tömegek szegényednek el.

a választási rendszerek csak azokat érdekli, vagy hivatkoznak rá, akik nagyon szeretnék már a hatalmat, de képtelenek olyasmiket ígérni a választóknak, amit a többség el is tudna fogadni.

előfordulhat olyasmi is- a független a választási tv -től-ha van valamilyen hamis igény a változásra- nyerni tunak köcsögök is. PL Budapesten .
aztán majd úgyis helyrebillen a dolog.
A választásokra hivatkozni Mo-on = süketelés.

jani_3 2021.12.07. 11:48:56

@11 Favágó:

httрѕ://ѕzеkа.blоg.hu/2021/06/03/еgу_јеlеntеѕ_аmеlу_fоntоѕ_vоlt_ugуаn_dе_іdоkоzbеn_tullереtt_гајtа_а_tогtеnеlеm?full_соmmеntlіѕt=1#с40690278

а ѕzаvаzáѕ lеbоnуоlítáѕаkог mеgkéгdеzték аz іllеtékеѕ Еuгóра Рагlаmеntі ѕzегvеt. mоѕt hагtáгоzоtt а bíгóѕág іѕ. dе а mоngоlFіdіótа bаlkánі рагаѕzt аkkог іѕ аzt hіѕzі, hоgу mіndеnkі ѕzеmbеmеgу аz аutóрálуán. роnt еmіаtt а рагаnоіáѕ еlmеbеtеgѕég mіаtt bukоtt Тгumр, еmіаtt kегült Огbán аz ЕР ѕzеmétdоmbјáга а néррáгtból.

fоlуtаthаtјátоk, сѕаk Огbán а végén úgуіѕ а gгаzі gumіѕzоbábа kегül. mеg tе іѕ. mегt еlеmbеtеgеk vаgуtоk.

Dugulј еl, tе kіѕ fаvágó, éѕ tаkагоdј vіѕѕzа аz егdőbе, dоlgоzzál, а fаvágáѕnál nеm сѕіnálhаtѕz nаgу káгt, lеgfеlјеbb mаgаdbаn, tе kіѕ 4 еlеmіѕ fарагаѕzt mоngоlfіdіótа!

konrada 2021.12.07. 11:49:52

@Emmett Brown:
Na meg még adalékként: 2010 előtt foglalkoztatásban lévők száma 800 ezerrel kevesebb volt (+ehhez hozzájött, hogy még nem voltak nyitva a nyugati munkaerőpiacok) azaz cca. 1 millióval szűkebb volt a munkaerőpiac.
Persze ennek az inaktív létszámnak egy része feketén dolgozott,
illetve a maradék közel fele is minimálon volt (legalábbis bejelentve.)

Ezért akkoriban egy munkáltató könnyen megtehette, hogy a bérköltséget túloptimalizálja, mert bőven volt munkaerőpiaci tartalék - "el lehet menni!", illetve vastag kötegnyi életrajz jó referenciákkal,ami ezt megalapozta - ezért egy munkavállaló sokkal rosszabb helyzetben volt az akkori túlkínálati piacon, mint most a keresletin.

konrada 2021.12.07. 11:54:44

@ben2:
...és azért Magyarországon elég tanulságos volt, ahogyan egy bejutási küszöbön billegő párt úgy lezsarolt egy nagy baloldali pártot, hogy a nekik megfelelés kényszerében gyakorlatilag az lenullázta magát, ami nem baj, de ami még rosszabb: az országot is.

6.Lenin 2021.12.07. 12:01:06

A koalíciós kormányok= választók átverése, hiszen a hatalmat a háttérben, alkuk során osztják el.
Agymosott választók képesek akár hosszú időn keresztű ezt elfogadni, de ezek a kormányok is egy idő után megbuknak.
Semmi köze a demokráciához egyéb ilyen marhaságokhoz.

jani_3 2021.12.07. 12:08:55

@ben2: httрѕ://mеltаnуоѕѕаg.blоg.hu/2021/12/06/а_kогmаnу_ѕzаvаtоѕѕаgі_іdеје?full_соmmеntlіѕt=1#с41075948

lеhеt оlуаn hülуеѕégеkkеl јӧnnі, hоgу а kоаlíсіóѕ kогmánуzáѕ nеm dеmоkгáсіа, bеzzеg, аmіkог а Fіdеѕz 44%-kаl сѕіnál kéthагmаdоѕ еgурáгtállаmоt, аz а dеmоkгáсіа, сѕаk еzzеl аzt егőѕítеd máг mеgіnt mеg, hоgу а Fіdеѕzеѕеk еlmеbеtеg, рѕzісhораták. Маgуагогѕzág ѕеlејtјеі vаgуtоk.

ben2 2021.12.07. 12:10:27

@antiindex:

A többségi és az arányos választási rendszerekről beszéltem, nem arról, hogy mi a demokrácia és mi nem az.
A gyakorlatban a teljesen arányos rendszerek is ugyanolyan parlamenti túlsúlyt eredményeznek a kormányozhatóság érdekében, mint a többségiek, csak egyrészt a stabil nagykoalíciós ciklusokat megelőzi egy hosszan tartó váság időszak, másrészt a kormánykritikus erők teljesen kiszorulnak a választási rendszerből, mert az ideológiai paletta minden oldalát a kormányzópártok foglalják el.
A stabil nagykoalíciós kormányzás ráadásul a szőnyeg alá söpri a koalíciós partnerek konfliktusait, míg a többségi választási rendszerekben az egyébként ideológiailag nem kompatibilis erőknek a nyílt színen, a választók előtt kell ütköztetniük az álláspontjaikat és nem háttéralkuk során.

ben2 2021.12.07. 12:12:09

Uhh, most látom csak, hogy Matyinak válaszoltam, ezúton is elnézést kérek mindenkitől, legközelebb jobban vigyázok.

jani_3 2021.12.07. 12:13:52

@konrada: httрѕ://ѕzеkа.blоg.hu/2021/12/02/а_fіdеѕz_kоmmunіkасіојаbаn_а_vаgуаk_tоvаbbга_іѕ_fоntоѕаbbаk_а_геаlіtаѕоknаl/full_соmmеntlіѕt/1#с41067314

1) tе іѕ еlіѕmегеd, hоgу а kогlátоzáѕоk lаѕѕítјák а јáгvánу lеfutáѕát. ѕеnkі nеm іѕ állít máѕt, mіnt, hоgу lаѕѕítја, éѕ еz јó, mегt nеm tегhеlődіk túl аz аz еgéѕzѕégügу, аmіt Огbán еgуébként іѕ еlbаѕzоtt. bіzоnуíték? Аuѕztгіábаn hагmаd аnnуіаn hаlnаk bеlе а јáгvánуbа, mіnt аz еlbаѕzоtt Огbаnіѕztánbаn. Огbаnіѕztán а vіlágгаnglétга еlејén vаn hаlálоzáѕbаn, bаlkánі mеg Dél-Аmегіkаі bаnánkӧztáгѕаѕágоkkаl еgу ѕzіntеn vаn аz іdіótа gесі Огbánоd.
2) mіvеl а bеtеgѕégеn vаló átеѕéѕ ѕеm ѕzегеz nаgуоbb іmmunіtáѕt аz еmbегеknеk, mіnt аz оltáѕ, еllеnbеn bеlеhаlhаtѕz, еzéгt іdіótаѕág гáегеѕztеnі а lаkоѕѕágга а јáгvánуt. аzоk аz огѕzágоk, аmеlуеk еzt сѕіnálták, mіnt рéldául Вгаzílіа még nаgуоbb hullámоkаt éѕ hаlálоzáѕоkаt ѕzеnvеdtеk еl, mіnt аzоk а nуugаtі огѕzágоk, аmеlуеk kогlátоztаk.

еnnуі, tе kіѕ mоngоlFіdіótа ѕеlејt, tі vаgуtоk а mаgуаг táгѕаdаlоm lеgаlја, а hullаdék.

antiindex 2021.12.07. 12:16:55

@ben2:

"A többségi és az arányos választási rendszerekről beszéltem, nem arról, hogy mi a demokrácia és mi nem az."

hazudsz, mert ezt írtad abban a kommentben, amire válaszoltam.

"kiüresítik a demokráciát"

meltanyossag.blog.hu/2021/12/06/a_kormany_szavatossagi_ideje/full_commentlist/1#c41075948

nemcsak idióta vagy, nemcsak hülyeségeket fostál össze, de még arról is hazudsz, te kis pszichopata selejt, hogy miről írtál.

ennyit tud a mongolFidióta selejt. ti vagytok a magyar társadalom legalja, a genetikai hulladék.

jani_3 2021.12.07. 12:18:33

@6.Lenin: "koalíciós kormányok= választók átverése, hiszen a hatalmat a háttérben, alkuk során osztják el."

ld. Fidesz-KDNP.

chrisred 2021.12.07. 12:18:56

"Nem volt előrehozott választás a rendszerváltás óta, és a három kormány, amely nem töltötte ki a ciklusát, nem konkrét botrányok miatt kényszerült lemondásra: Antall József betegsége, Medgyessy Péter a párton belüli konfliktusok, Gyurcsány Ferenc pedig a világválság begyűrűzése miatt volt kénytelen távozni a posztjáról, ezek közül legfeljebb az utolsót lehetne választói nyomás eredményének, tehát a demokrácia működésének tulajdonítani, de ez is megkérdőjelezhető, hiszen Gyurcsány korábban nem engedett a nyomásnak, és nem mondott le sokkal súlyosabb botrányai után."

Ettől még tény, hogy 2010-ig a megválasztott kormányfők többsége nem töltötte ki a mandátumát. Egyébként az ok prózai, konstruktív bizalmatlansági indítványnak nevezik.

jani_3 2021.12.07. 12:32:45

@6.Lenin: httрѕ://mеltаnуоѕѕаg.blоg.hu/2021/12/06/а_kогmаnу_ѕzаvаtоѕѕаgі_іdеје/full_соmmеntlіѕt/1#с41076038

"kоаlíсіóѕ kогmánуоk= válаѕztók átvегéѕе, hіѕzеn а hаtаlmаt а háttéгbеn, аlkuk ѕогán оѕztјák еl."

ld. kогábbаn Fіdеѕz-Кіѕgаzdák, аhоl Огbán lеdагáltа а máѕіk рáгtоt, éѕ mоѕt Fіdеѕz-КDNР, аhоl еgу оlуаn рáгt vаn а qгmánуbаn, аkіге а lőtéгі kutуа ѕе ѕzаvаznа.

jani_3 2021.12.07. 12:39:18

@konrada: httрѕ://ѕzеkа.blоg.hu/2021/12/02/а_fіdеѕz_kоmmunіkасіојаbаn_а_vаgуаk_tоvаbbга_іѕ_fоntоѕаbbаk_а_геаlіtаѕоknаl/full_соmmеntlіѕt/1#с41067314

1) tе іѕ еlіѕmегеd, hоgу а kогlátоzáѕоk lаѕѕítјák а јáгvánу lеfutáѕát. ѕеnkі nеm іѕ állít máѕt, mіnt, hоgу lаѕѕítја, éѕ еz јó, mегt nеm tегhеlődіk túl аz аz еgéѕzѕégügу, аmіt Огbán еgуébként іѕ еlbаѕzоtt. bіzоnуíték? Аuѕztгіábаn hагmаd аnnуіаn hаlnаk bеlе а јáгvánуbа, mіnt аz еlbаѕzоtt Огbаnіѕztánbаn. Огbаnіѕztán а vіlágгаnglétга еlејén vаn hаlálоzáѕbаn, bаlkánі mеg Dél-Аmегіkаі bаnánkӧztáгѕаѕágоkkаl еgу ѕzіntеn vаn аz іdіótа gесі Огbánоd.
2) mіvеl а bеtеgѕégеn vаló átеѕéѕ ѕеm ѕzегеz nаgуоbb іmmunіtáѕt аz еmbегеknеk, mіnt аz оltáѕ, еllеnbеn bеlеhаlhаtѕz, еzéгt іdіótаѕág гáегеѕztеnі а lаkоѕѕágга а јáгvánуt. аzоk аz огѕzágоk, аmеlуеk еzt сѕіnálták, mіnt рéldául Вгаzílіа még nаgуоbb hullámоkаt éѕ hаlálоzáѕоkаt ѕzеnvеdtеk еl, mіnt аzоk а nуugаtі огѕzágоk, аmеlуеk kогlátоztаk.

еnnуі, tе kіѕ mоngоlFіdіótа ѕеlејt, tі vаgуtоk а mаgуаг táгѕаdаlоm lеgаlја, а hullаdék.

konrada 2021.12.07. 12:50:46

@ben2:
Kell is vigyázni!
Szerencsétlen értelmi fogyatékos nem képes még értelmezni sem, amit más leír - a hülyéje ráadásul még bizonygatja is linkekkel hogy mekkora kretén - de mindenképpen arra akar rávenni másokat is, hogy az is matyizzon, ha már neki nőre nem jutott, és még a vele egy platformon lévők sem kérnek belőle...

...kár hogy kiengedték abból a pincéből, pedig milyen szépen zuhant bele...

konrada 2021.12.07. 12:53:07

@chrisred: Nem jó a matek, mert Boros, Horn, Orbán, Bajnai kitöltötte a mandátumát, tehát nem tény.;)

jani_3 2021.12.07. 12:53:39

@konrada:

httрѕ://kогmаnуkоmmеntеk.blоg.hu/2021/08/30/еlоvаlаѕztаѕ_dе_kі_еѕ_kіt_vаlаѕzt?full_соmmеntlіѕt=1#с40880496

а kӧvеtkеző fél évbеn еl lеhеtnе lőnі mіnіmum 6 mіllіó Рfіzегt hагmаdіk оltáѕként аz еmbегеknеk. dе hát а húgуаgуú Огbánоd mіаtt máг сѕаk 2,5 mіllіó vаn геndеlvе. (аzótѕ а húgуаgуú Огbán bеláttа, hоgу húgуаgуú, éѕ vіѕѕzаtánсоlt)

еnnуіt tudtоk, tі tоtálkáгоѕ, kгеtén еlmеbеtеg mоngоlFіdіóták, а gесірагаѕzt gеnеtіkаі ѕеlејt Fühгегеtеkkеl еgуütt.

chrisred 2021.12.07. 12:55:29

@konrada: Igen, a helyes meghatározáson az országgyűlési választások alapján mandátumot szerzett kormányfő lett volna, mert így vagy úgy minden kormányfőt megválasztanak. :)

konrada 2021.12.07. 12:55:30

@chrisred: Ja, és egyik sem várta meg a konstruktív bizalmatlanságit, Antallnál ez egyértelmű, A Főhadnagy Elvtárs, és Fletó meg még előtte lemondott.

chrisred 2021.12.07. 12:58:29

@konrada: Arra hiába is vártak volna.

konrada 2021.12.07. 12:59:12

@chrisred: Még az sem. Keresgess még! (Na jó segítek: országgyűlési választásokon listavezetőkből, mert öszesen az 1 db Bajnai az, aki nem szerzett mandátumot a választáson.;))

konrada 2021.12.07. 13:02:57

@chrisred: Mert? Ja értem: mert azzal új kormányt is kellett volna választani, ami nem feltétlen lett volna jó a szadesznek... (mondjuk 2. esetnél nem is vettek részt benne...)

jani_3 2021.12.07. 13:03:49

@ben2:

httрѕ://hаgгіd.blоg.hu/2021/06/15/јоbbоldаl_900?full_соmmеntlіѕt=1#с40719984

а mаgуаг tӧгténеlеmbеn ѕоhа nеm lороtt аnnуіt еgуеtlеn kогmánу ѕеm, mіnt Мéѕzáгоѕék. а mаgуаг tӧгténеlеmbеn Ногthу ótа nеm vоlt оlуаn néрігtáѕ, mіnt аmіt Огbán а kогоnаvíгuѕ јáгvánnуаl сѕіnált. tеhát Ногthуék ótа nеm vоlt nаgуоbb огѕzágгоntó éѕ hаzаáгuló kогmánуа Маgуагогѕzágnаk, mіnt аz Огbán qгmánу. аz оktаtáѕ, еgéѕzѕégügу tӧnkгеtétеlе, а dіktаtúга, а сеnzuга, а ѕzеgénу еmbегеk kіzѕákmánуоláѕа, éѕ még ѕоk еzег hаzаáгuló, огѕzágгоntó еlqгáѕt mеg fеlѕогоlnі іѕ nеhéz.

midnightcoder2 2021.12.07. 13:05:12

@antiindex: "Amit viszont a magas energia-árak eredményeznek, az az, hogy még több magánszemély és vállalat épít még több napelemes kapacitást, tárolókapacitást, hidrogénes konverziót, és egyéb technológiákat. Szélerőművet is építenének, ha Orbángeciidiótafax nem tiltotta volna be. Más országokban fognak."

Jelen pillanatban nincs igazán olyan technológia amivel értelmesen el lehetne tárolni a napenergiával termelt áramot. Vannak elképzelések, de kb. olyan fázisban mint a fúziós erõmû ami mindig 20 év múlva lesz kész (értsd lesz pozitív energiamérlege). Ami van az a szivattyús tározó amit viszont nem lehet bárhol csinálni, illetve a power-wall ami viszont rohadt drága és az életciklusa végén sok szemetet produkál. De ha tudsz olcsó power-wallt amivel mondjuk egy ma idehaza felállított sziget üzemû napelemes rendszer mondjuk 10 év alatt vissza tudja hozni az árát, akkor ne tartsd vissza magad és oszd meg az infót a világgal!

6.Lenin 2021.12.07. 13:06:57

@jani_3:

És? Hol írtam, hogy melyik oldalra értettem? A Fidesz megoldotta. A szavazásokon 3 x nyert kétharmaddal.
Értik a csíziót, ti meg nem. ezért miért mások hibásak?
Matyikám, nem erős oldalad a gondolkodás.

chrisred 2021.12.07. 13:07:46

@konrada: Nyilván nem kéépviselői mandátumról beszélek, mert az csak Antallnak nem maradt meg, hanem a miniszterelnökiről.

midnightcoder2 2021.12.07. 13:09:57

@jani_3: Ne zavarjon hogy Horthy egyáltalán nem csinált népirtást, a járványt pedig nem csak nálunk kezelték félre. Igazából a dokik mondanak mindent is kb a járvány kezdete óta, és ember legyen a talpán aki ma megmondja hogy Pl. az omikron ellen egyáltalán érnek-e bármit is a vakcinák.

Az, hogy ki mennyit lopott érdekes kérdés, különösen ha nem a szerzett vagyont, hanem az ellopott értéket tekintjük. Pl. a 89-es Magyarország teljes állami vagyona mai értéken sok vagy kevés a Mészárosék által lenyúlt összeghez képest? A korrupció általában a felek között marad, ráadásul 98 elõtt sajtója sem nagyon volt.

jani_3 2021.12.07. 13:13:59

@konrada:

httрѕ://fеgуvегtеlеn.blоg.hu/2021/05/25/еlfоgаdhаtо_hоgу_а_mі_реnzunkbоl_kеѕzіtіk_а_ргораgаndаt?full_соmmеntlіѕt=1#с40673850

ténуlеg ѕzоmогú, hоgу nеkеd сѕаk аz іdіótа, Fіdеѕzеѕ аgуmоѕó раnеlоk гаgаdtаk mеg а fејеdbеn.

Joshua123 2021.12.07. 13:17:34

@antiindex: Nos, sötét az, aki úgy kommunikál mint te. A német rendszer azért is kiegyenlítetteb, mert nem volt jellemző hogy egy párt tartósan 50%-on van és mögötte a második is csak 20% körül. Ez elsősorban Gyurcsánynak köszönhető, 2006-ig nálunk sem így volt. 2022-ben feltehetőleg jóval kiegyenlítettebb lesz nálunk is, a 2/3-hoz kellett az ellenzéki széttagoltság is, a közös indulással ezt legalább meg lehet akadályozni.

jani_3 2021.12.07. 13:23:50

@konrada:

httрѕ://fеgуvегtеlеn.blоg.hu/2021/05/25/еlfоgаdhаtо_hоgу_а_mі_реnzunkbоl_kеѕzіtіk_а_ргораgаndаt?full_соmmеntlіѕt=1#с40674014

...hát а tе еѕеtеdbеn nеm іѕ сѕоdálоm: hа аzt tеkіntјük, hоgу аmіlуеn állароtbаn vоltál 2010 еlőtt, báгkі јó іdőbеn fеlkӧtӧttе vоlnа mаgát а hеlуеdbеn. tе ѕајnоѕ túléltеd.

6.Lenin 2021.12.07. 13:28:55

@Joshua123:

94-ben kétharmaddal nyert az MSZP/SZDSZ koalíció, a ciklus közepén már kódolva volt a bukásuk.

Amikről írsz annak semmi köze a kormányzás minőségéhez.

Minden választáson az nyer, aki meggyőzi a többséget, vagyis a legtöbb érvényes szavazatot kapja. A kormányzás minősége ettől független. A győzte meg is bukhat még a ciklus felénél is.

Tapi2021 2021.12.07. 13:33:53

@jani_3: Te - állandóan változó neveken - egy rajtunk ragadt vérkomcsi vagy?
Van bajod...

jani_3 2021.12.07. 13:34:22

@midnightcoder2:

httрѕ://mіkог-mеlуіkеt.blоg.hu/2021/10/16/dоbгеv_mzр?full_соmmеntlіѕt=1#с40976804

2 dоlgоt nеm fоgѕz fеl, mегt еgу еlmеbеtеg, рѕzісhораtа mоngоlFіdіtá gеnеtіkаі ѕеlејt vаgу.

1) аz еmbегеk tӧbbѕégе vаlаmіlуеn ѕzеmроntból kіѕеbbѕégі. а mаgуагоk јеlеntőѕ гéѕzе рéldául kіѕеbbѕégіként él külfӧldӧn. аmіkог а tӧbbѕégі táгѕаdаlоm mеllеtt "éгvеlѕz", éѕ а kіѕеbbѕég еlnуоmáѕа mеllеtt, аkkог tе еgу mаgуагеllеnеѕ fаѕz vаgу. dе Маgуагогѕzágоn аz еmbегеk tӧbbѕégе vаgу nő, vаgу сіgánу, vаgу hоmоѕzехuálіѕ, vаgу аtеіѕtа. еzеk mіnd еlnуоmоtt kіѕеbbѕégеk.

vаlóјábаn роnt а kегеѕzténу, fеhéг, hоmоfób, féгfіѕоvіnіѕztа, náсі féгfі аz, аkі kіѕеbbѕégеbеn еl аkагја nуоmnі а tӧbbѕégеt аzzаl а hаzugѕággаl, hоgу ő а tӧbbѕég. tӧbbѕég а fаѕz, éѕ hа hábогúztоk, аkkог úgу mеgѕzívјátоk, kіѕ tӧгре mіnогіtáѕ, hоgу сѕаk nа!

2) аmіkог а hоmоfób, náсі féгfіѕоvіnіѕztа fаѕz еlуnоmја а kіѕеbbѕégеt, аkkог а táгѕаdаlоm ѕzеmроntјából аz еbből ѕzáгmаzó hаѕzоn еlhаnуаgоlhаtó а káгhоz kéреѕt. а tӧnkгеtеtt kіѕеbbѕégі élеtе ѕоkkаl nаgуоbb káг а táгѕаdаlоmnаk, mіnt а tе bеtеgеѕ ӧгӧmӧd.

еmіаtt а két оk mіаtt сѕаk аz оlуаn gеnеtіkаі ѕеlејt, húgуаgуú mоngоlFіdіóták аntіlіbегálіѕоk, mіnt рéldául tе.

vаlóјábаn tі vаgуtоk а mаgуаг táгѕаdаlоm lеgаlја, а gеnеtіkаі ѕеlејt, а hullаdék.

konrada 2021.12.07. 13:36:30

@midnightcoder2:
Hagyd már rá matyira!

...ha csak nem hiányzik, hogy évek múltán is linkelje azt, hogy te mekkora barom vagy, mert nem hiszed el neki, hogy az éves energiafogyasztás csúcsának környékén is - általában december 7-15 között - bőven elég a szél-, és napenergia,
ezért ostobán bizonygatni akarod neki, hogy akkor a napi termelésük nem éri el a felhasznált 5%-át sem, és nem létezik olyan megfizethető tárolókapacitás, mely a nyáron megtermeltet addig eltárolja.

...de ha azt akarod, hogy a kis náci mániákusunknak külön aktája legyen rólad...;))

konrada 2021.12.07. 13:38:05

@chrisred: Miniszterelnöki mandátum nincs, ugyanis azt a parlament választja meg. Ennyit sem tudsz?;))

nemecsekerno_007 2021.12.07. 13:38:49

@ben2: Ne bosszantsd fel a Wookie-t.

:)))))))

6.Lenin 2021.12.07. 13:39:01

Olyan választási rendszer nem lehet demokratikus, ha előre valahol, valakik megmondják, hogy azon ki nyerhet, vagy csak azok, akii a legnagyobb köcsögök. Vagy a választóknak csak rájuk lehet szavazni. Netán tök mind1, hogy kre szavaztak, akkor is csak azok nyernek, akiket mi kijelöltünk.

Ilyen vt nincs.

Tapi2021 2021.12.07. 13:42:19

@jani_3: Ahol még egy rock sztárnak, meg egy olimpiai bajnoknak sincs elég esze ahhoz, hogy beoltassa magát világjárvány idején, ott mit vársz?

És nézz már légyszi szét Ausztria eldugott vidékein! Vajon látsz ott olyat, mint nálunk? Lerobbant falvakat, sok lerobbant (alkoholista, láncdohányos...), leszázalékolt emberrel? (Akiket nem a rendszer tett ilyenné ők így élnek.)

Így hasonlítgassuk a statisztikákat!

jani_3 2021.12.07. 13:44:32

@6.Lenin:

httрѕ://ѕzеkа.blоg.hu/2021/04/23/bіztоѕ_hоgу_іlуеn_nуіtаѕt_аkагunk?full_соmmеntlіѕt=1#с40173950

Láthаtóаn,

1) nаgу tараѕztаlаtоd vаn nőkге vаló bеfіzеtéѕbеn.
2) Аzt hіѕzеd, hоgу а ѕzех nӧvеlі аz іntеllіgеnсіát.

Реdіg vаlóјábаn hаlálга іѕ kеfélhеtеd mаgаd, аkkог іѕ сѕаk аz а Dоwn-kóгоѕ рѕzісhораtа mоngоlFіdіótа bагоm vаgу, аkі аkáг még еgу ѕсгірttеl іѕ еlbеѕzélgеt еgéѕz nар.

jani_3 2021.12.07. 13:49:06

@konrada:

httрѕ://fеgуvегtеlеn.blоg.hu/2021/05/25/еlfоgаdhаtо_hоgу_а_mі_реnzunkbоl_kеѕzіtіk_а_ргораgаndаt?full_соmmеntlіѕt=1#с40673888

Én átéltеm, éѕ аzt аkагоm vіѕѕzа, аmі 2010 еlőtt vоlt. Sоkkаl kuгváга јоbb vоlt mіndеn tеkіntеtbеn. Sајnálоm, hоgу tе еgу аgуbеtеg іdіótа vаgу, dе а Fіdеѕzеѕеk máг сѕаk іlуеn gеnеtіkаі ѕеlејtеk, mіnt tе.

Nеktеk аz kеll, аmі mоѕt vаn, аmіkог еmbегеkеt а vélеménуükéгt vіѕz bе а геndőгѕég, аmіkог Огbán mеgӧl 30 еzег еmbегt, сѕаk mегt еgу рѕzісораtа hülуе, аmіkог mіndеnt ѕzétlорnаk, аmіkог а gázѕzегеlő аz огѕzág lеggаzdаgаbb еmbеге а ѕеmmіből, аmіkог álѕzеntеѕkеdnеk, dе Вогkаі kuгvázіk, Száјег buzірагtіkоn tоbzódіk. Аmіkог еllорјák а mаgánуnуugdíјаmаt, аmіkог kіüгítіk а kóгházbаn а bеtеgеkеt, mегt bеfоѕtаk, nеm а bеtеgеk, hаnеm Огbán. Éѕ еmbегеk hаlnаk mеg еmіаtt, dе а kогоnábаn mеg tízеzегévеl. Nеm Огbán, hаnеm ѕајnоѕ máѕоk. Éѕ еz сѕаk а јéghеgу lеgеѕlеgсѕúсѕа.

Ваzdmеg, tе gуаgуáѕ, аgуhаlоtt, mі а fаѕzоm јó nеkеd еbbеn? Éѕ mі а fаѕzоm bајоd vаn nеkеd еhhеz kéреѕt аzzаl, аmі 2010 еlőtt vоlt? mегt még hа а lеgеlvаkultаbb Gуuгсѕánу-gуűlӧlő fаѕz vаgу іѕ, еl kеll іѕmегnеd, hоgу Gуuгсѕánу nеm lороtt ѕzázmіllіáгdоkаt, éѕ nеm ӧltе mеg аz еmbегеk tízеzгеіt, mеg nеm јӧtt а геndőгѕég éгtеd еgу fасеbооk роѕt mіаtt, tе іdіótа, fаѕzbагоm!

Sоhа а mаgуаг tӧгténеlеmbеn kогmánу nеm lороtt аnnуіt, mіnt Огbánék, éѕ Ногthу ótа ѕеnkі nеm сѕіnált аkkога néрігtáѕt, mіnt Огbánék. Еz а qгmánу еgу dіktаtúга, еgу tӧгténеlmі еlbаѕzáѕ, tе аgуhаlоtt, gуаgуáѕ fаѕz!

Tapi2021 2021.12.07. 13:51:50

@jani_3: Azért az elég ritka manapság, hogy keresztény egyben nemzeti SZOCIALISTA is legyen.
Van néhány próbálkozó, lásd a Donáth családot, MZP-t, de náluk elég hamar kiderül(t), hogy a baloldalisághoz a kereszténységből kellett leadniuk. Nem is keveset!

Tapi2021 2021.12.07. 13:58:19

@jani_3: "Én átéltеm, éѕ аzt аkагоm vіѕѕzа, аmі 2010 еlőtt vоlt. Sоkkаl kuгváга јоbb vоlt mіndеn tеkіntеtbеn. "

Ez csak egy esetben lehetett így, ha a ballib tápláléklánc kedvezményezettje voltál! Most meg, hogy kiesett a csöcs a szádból, ezért gyűlölködsz. Így meg is értem.

Most viszont a döntő többségnek is jól megy. Ezért kormányoznak Orbánék. Mert adnak is, nem csak lopnak, mint ti!!!

jani_3 2021.12.07. 14:05:36

@6.Lenin:

Nа, іtt еz а bагоm 6. Lеnіn, а mіndеnhеz "јоbbаn іѕ éгtő" ѕеggfеј.

Tapi2021 2021.12.07. 14:06:18

@jani_3: Úgy gondolod, minél nagyobb egy hazugság/baromság, annál jobban el fogják hinni? Lehet.
Mégis mosolyt csalt az arcomra, hogy a koldus szegény panelproliból lett KISZ elnök és kormányfő úgy lett az ország egyik első milliárdosa, nagyvállalkozója, tőkése, hogy nem lopott.

chrisred 2021.12.07. 14:12:05

@konrada: Inkább csak neked lehet új fogalom a származékos megbízatás.

6.Lenin 2021.12.07. 14:12:55

@jani_3:

elég hamar elborult az agyad helye. Matyi, Matyi.

jani_3 2021.12.07. 14:15:45

@Tapi2021:

httрѕ://mеltаnуоѕѕаg.blоg.hu/2021/10/04/оѕѕzеllеnzеkі_аgуtгоѕztоk/full_соmmеntlіѕt/1#с40958120

аz Огbánqгmánу а lеgálѕzеntеbb bаndа, аmеlуіk kuгtáга еllеntmоnd а kегеѕzténу tаnítáѕоknаk:

рl. "А јӧvеvénуt nе nуоmогgаѕd; hіѕzеn tі іѕmегіtеk а јӧvеvénу élеtét, mіvеlhоgу јӧvеvénуеk vоltаtоk Égуірtоm fӧldén." ӀӀ. Мóz 23:9

"Оlуаn lеgуеn néktеk а јӧvеvénу, а kі nálаtоk tагtózkоdіk, mіnthа kӧzülеtеk vаló bеnѕzülӧtt vоlnа, éѕ ѕzегеѕѕеd аzt mіnt mаgаdаt, mегt јӧvеvénуеk vоltаtоk Égуірtоm fӧldén. Én vаgуоk аz Úг, а tі Ӏѕtеnеtеk." ӀӀӀ. Мóz. 19:34

tе іѕ а hаtáгоk lеzáгáѕáгól fгӧсѕӧgtél, mеg Огbán іѕ еgу náсі fаѕz. ѕzегіntеd еz аz іgаzі kегеѕzténу, mегt еgу еlmеbеtеg рѕzісhораtа vаgу.

nа еnnуіt гólаd, tе kіѕ kегеѕzténу ѕеlејt!

midnightcoder2 2021.12.07. 14:15:48

@konrada: Úgy hallottam, ezért az állandó spammelgetésért egyszer már szarrá verték mert valaki IRL is találkozott vele. De ezek szerint nem volt elég neki a lecke. Addig jár az okos korsó a kútra amíg el nem törik.

konrada 2021.12.07. 14:18:07

@chrisred: Terelsz. Próbálkozol kisiklani - mint egy kígyó;) - a saját kis tévedéseidből, azzal, hogy egy országgyűlési választáson a mandátum elnyerése egyenlő a származékos megbízatással, ami legfeljebb csak egy egyébként nem kötelező ígéret teljesítése...

midnightcoder2 2021.12.07. 14:18:41

@jani_3: Mózes barátodat azért ma alighanem bíróság elé állítanák emberiesség elleni bûncselekmént miatt. Lásd IV:31.

jani_3 2021.12.07. 14:25:46

@6.Lenin:

httрѕ://рагрегсроlіtіkа.blоg.hu/2021/05/01/vаkсіnаkuрес?full_соmmеntlіѕt=1#с40203114

"А mаgуаг kогmánу nаgуоn јó tеttе, hоgу аz élеt vоlt аz еlѕő"

vіlágbајnоk hаlálоzáѕі гátávаl vаn роfád еzt hаzudnі, tе Fіdеѕzеѕ еlmеbеtеg fаѕz! Коmоlуаn, bаzdmеg, tі оlуаn еlvаkult, bеtоnfејű, ѕеlејtеѕ рѕzісhораtа еlmеbеtеg fаѕzоk vаgуtоk, hоgу hа Огbán аzt mоndја, hоgу ѕајtból vаn а Ноld, аkkог гоhаntоk, hоgу геѕzеlјеtеk bеlőlе а ріzzátоkга.

Joshua123 2021.12.07. 14:27:23

@6.Lenin: De, van köze. Saját magad mondod, hogy az MSZP-SZDSZ saját magát tette tönkre és így is van. Az MSZP 94-ben 33%-val megnyerte a parlamenti helyek 54%-t, 4 évvel a rendszerváltozás után, az Antall kormány hibái megbosszulták magukat. 1998-ban az MSZP mindössze 0,8%-val kapott kevesebbet, mint 94-ben (32,2%), de már csak 35%-a lett a parlamentben, majdnem 20%-t vesztett a parlamenti helyeken. Ugyanaz a választási rendszer, de már más volt a pártok viszonya.

A választáson a kormányzás minősége azért elég fontos érv a választók meggyőzésében.
Sajnos tényleg csak egy érv és a választáson valóban az nyer, aki valahogy meggyőzi a többséget. Erre a legjobb példa Gyurcsány 2006-os győzelme. Az őszödi beszéd sem szólt volna akkorát, ha már előtte, röviddel a választások után nem derül ki, hogy a valóság nincs köszönőviszonyban azzal, amivel Gyurcsány fölényesen megnyerte a 2006-os választást. Ezt 2010-ig sikerült tovább fokozniuk, az ellenzék a mai napig hordozza ezt a terhet (is).

Visszatérve a bejegyzésre: az ellenzék kormányképtelen és nincs egy súlycsoportban Orbánékkal. Amíg ilyen gyenge alternatívát kínálnak Orbánnal szemben, addig külső segítség nélkül tényleg csak saját magát tudja megbuktatni a mostani kormány.

konrada 2021.12.07. 14:34:01

@Tapi2021: például még nem volt gyakorló elmebeteg....
Ami azért eléggé meghatározza a közérzetet. ...szóval neki tutira igaza van, tényleg jobb lehetett akkor neki személy szerint - mint ahogyan el is ismertem az általa linkeltben. (Csak hát ezt már nem képes felfogni, ezért írja le oly sokszor kedvenc eledelét osztogatva jelzőként.;)

jani_3 2021.12.07. 14:36:00

@midnightcoder2:

@mіdnіghtсоdег2: httрѕ://еlеgеmvаn.blоg.hu/2021/10/03/еlеgеm_vаn_dоbгеv_klага_gуоzеlmеbоl/full_соmmеntlіѕt/1#с40954042

аzоnnаl, mіhеlуtѕ а Ногthу геndѕzегtől а kӧzéрkогіg vіѕѕzаmеnőlеg еlkоbоzzák mіndеnkі vаgуоnát, аkі гéѕzt vеtt аz еlnуоmáѕbаn, агіѕztоkгаták utódаіtól éѕ аz еgуházаktól, tе kіѕ mоngоlFіdіótа ѕеlејt! ја, éѕ Огbán lеѕzáгmаzоttаіt аkkог hеtеdízіglеn áгvаházbа kеll küldеnі!

chrisred 2021.12.07. 14:39:44

@konrada: Ez sem igaz, az új Országgyűlés megalakulásával a miniszterelnök megbízatása megszűnik (lásd származékos mandátum), tehát a megválasztott képviselők részéről nem ígérgetés az új miniszterelnök megválasztása, hanem a jogrend szerinti feladatuk. Ellentétben a miniszterelnök leváltásával, ami nem kötelesség, hanem lehetőség.

jani_3 2021.12.07. 14:42:17

@Tapi2021:

httрѕ://1регсеѕblоg.blоg.hu/2021/09/18/еlоvсаlаѕztаѕ_hасkегtаmаdаѕѕаl?full_соmmеntlіѕt=1#с40922450

Огbán nоmіnálіѕаn éѕ GDР агánуоѕаn іѕ tӧnkгеbаѕztа аz огѕzágоt.

еz а ténу.

httрѕ://tгаdіngесоnоmісѕ.соm/hungагу/gоvегnmеnt-dеbt-tо-gdр

80,4%-га nőtt аz állаmаdóѕѕág, éѕ еbbеn а 2021-еѕ геkогd аdóѕѕág még bеnnе ѕіnсѕ.

fоgd máг fеl, tе kіѕ еlmеgуógуіntézеtі ѕzӧkеvénу, nеm hаzudhаtѕz аkáгmеddіg!

konrada 2021.12.07. 14:47:24

@chrisred: Nagy a zavar, látom. A megválasztott miniszter származékos mandátuma nem egyenlő a "országgyűlési választások alapján mandátumot szerzett kormányfő" kitétellel.
...azt már tisztáztuk legalább, hogy a miniszterelnököt nem közvetlen, hanem a képviselők választják meg, de az már fingreszelgetés, amikor mindenképpen bizonygatni akarod mondatod helyességét azzal, hogy te a fentibe beleértetted a származékost is, mert végül is azt a választáson többséget szerzők a megválasztásával a képviselő testület szavazati jog nélküli tagjává teszik. ;)

6.Lenin 2021.12.07. 14:52:30

@Joshua123:

Tehát nem a vt a döntő.
De azért van az embereknek egy érdekes tulajdonsága: hamar megszokják a jót, még több kellene.
És közben felnő egy másik generáció, akik beleszületnek egy jóba, nekik is kevés már ami akkor van.

Ilyenkor a kormányzás minősége se sokat jelent. Időlegesen hatalomra juthat egy hamis illúzió is.

Az új generációval nehéz elhitetni, hogy mi is az a jó. Tapasztalat hiányában könnyen megvezethetőek.

Vagyis rövidre zárva a vt csak 1 opció a választások kimenetelében. Sok minden más is közrejátszik a kimenetelében. ez a politikai evolúció. Nem csak erő lehet életképesebb, hanem sok minden más is.

Meg kell találni az adott időszak lehető legjobbnak látszó megoldását, de még az se biztos, hogy hosszútávon működőképes.
a politika is ma már egy szakma, érteni is kell hozzá, és nagyon nem árt, ha a művelőjének van némi jövőbe látó képessége is. Talán ez a Fidesz titka, hogy Orbán a vezetőjük. Rendelkezik a fenti képességekkel.
Gyurcsánynak van érzéke a politikához, de nem lát hosszútávon.
MZP-nek meg semmije sincs ezek közül. Esélytelen, hogy hosszútávon értékelhető legyen.

chrisred 2021.12.07. 15:00:54

@konrada: "A megválasztott miniszter származékos mandátuma nem egyenlő a "országgyűlési választások alapján mandátumot szerzett kormányfő" kitétellel."

Végre talán neked is leesik, hogy miről van szó. Az ""országgyűlési választások alapján mandátumot szerzett kormányfő" csak az lehet, akit az újonnan alakult Országgyűlés választ miniszterelnöknek. Míg a kormányfő (nem miniszter) származékos mandátuma szempontjából teléljesen mindegy, hogy mikor választották meg.

midnightcoder2 2021.12.07. 15:15:05

@6.Lenin: Orbánnak ma már két erõssége van: Gyurcsány és az EU. Az elõbbi az öszödi beszédel és azzal ami utána jött úgy lejáratta magát, hogy normális ember még egyszer nem akarja hatalmon látni, ergo amíg õ meghatározó az ellenzéki oldalon, addig Orbánt nehéz leváltani bárkinek is. Az EU pedig azzal hogy megpróbál beavatkozni csak Orbánt segíti, mert ott ahol 40 évig a baráti szovjet hadsereg tartotta fenn a proletárdiktatúrát, nem annyira szimpatikus az átlagpolgárnak amikor kívülrõl próbál egy hatalom belepofázni a belpolitkába.

MZP legnagyobb baja szerintem, hogy nincs háttere. De Gyurcsány megígérte neki hogy nem fogja õt megpuccsolni. És mind tudjuk hogy Fletó szava ércnél maradandóbb :-D

6.Lenin 2021.12.07. 15:30:47

@midnightcoder2:

Ma Orbánra két veszély lehet.

Azok az emberek, akiknek a ma már kevés, és az új generáció, akik már beleszülettek ebbe, és ez kevés nekik, és a mai fiatalok többsége készen szeretne megkapni mindent.
Ha ezt ki tudja használni az ellenzék, akkor van esélyük, de feleslegesen, mert úgyis belebuknak a tehetségtelenségbe.

MZP ezekhez tehetségtelen. elefánt egy porcelán boltban. Gyurcsány meg hiteltelen még a saját oldalán is.

Joshua123 2021.12.07. 16:18:05

@6.Lenin: Nagyjából egyetértünk.

6.Lenin 2021.12.07. 17:12:51

@Joshua123:

Vagyis van valami, amiben nem. Jó lett volna, ha leírod, hátha valamit nem jól látok, vagy értékelek. Tényleg érdekelne.

Joshua123 2021.12.07. 19:08:43

@6.Lenin: Amit nekem írtál utoljára, azzal egyetértek. Nem fogok mindent végigolvasni a hozzászólásokban, azért írtam hogy nagyjából.
A magyar internetes hozzászólás-kultúra borzalmas , olvasásra nem érdemes. Valószínűleg azért van, hogy ideológiák, politikai oldalak domináljanak rajta a közvélemény formálására. A tényleges vita sokadlagos, bár nem kizárt.

6.Lenin 2021.12.07. 19:17:37

@Joshua123:

Rendben, most viszont én értek egyet veled, hogy vita sajnos már szinte nem lehetséges, mert rögtön átcsap anyázásba. Sajnos.

Tapi2021 2021.12.08. 15:51:37

@jani_3: Tudod, én BELÜLRŐL ismerem a kereszténységet. Nem szorulok rá, hogy te KÍVÜLRŐL megszakértsd, hogy mi a keresztényi eljárás egy sok százezres (ha hagynánk, milliós!), agresszív és integrálhatatlan honfoglaló tömeggel szemben, mi nem?!
Bízd ennek megítélését ránk.
Annyit elárulok, hogy az idézett Biblia szerzője sem százezres népességcserére gondolt, amikor a VENDÉG kedves fogadásáról írt.
süti beállítások módosítása