Méltányosság

Magyar politika történelmi és nemzetközi kontextusban

Hogyan tud egységes maradni a Fidesz?

2021. augusztus 09. 10:24 - Méltányosság Központ

Gyakran beszélünk arról, hogy a Fidesz domináns párt. Ritkábban arról, hogy – történelmi elődjével, a Szabadelvű Párttal szemben – egységes is. A belső egység nagy valószínűséggel egy tanulási folyamat eredménye. Ahogy az ellenzéki összefogás is. Csizmadia Ervin írása. 


fides.jpg

Rengeteget írtak már róla (magam is megtettem jó párszor), hogy a Fidesz a magyar politika domináns pártja. Domináns párt alatt a szakirodalom azt a pártot érti, aki sok cikluson keresztül kormányoz, miközben ellenfelei nem tudják leváltani.

De a domináns pártok sem egyformák a történelemben. Ismét csak szokás hivatkozni például a dualizmus időszakára, mikor is a Szabadelvű Párt volt dominánsnak tekinthető. Felületes mai rátekintéssel azt mondhatnánk, hogy az azonosság szembeszökő, több értelemben is. Egyrészt Tisza Kálmán egyhuzamban 15 évet kormányzott. Másrészt neki is eléggé széttagolt ellenzéke volt. akár a mai kormánypártnak. De azért ha kicsit mélyebben megkaparjuk a dolgot, előjönnek a különbségek is.

Rövidebben intézzük el a széttagolt ellenzék kérdését. A mai ellenzék 2010 után (egészen a 2019-es önkormányzati választásig) eléggé széttagolt volt. Mára mintha megtanulták volna, hogy „egységben az erő”, sőt odáig jutottak, hogy akár egy választási pártot is összehozhatnak. Ez mindenestre arra utal, hogy a politikában, kényszerhelyzetben vagy végszükségben igenis van tanulóképesség.  

No de időzzünk kicsit többet a Fidesz egységénél.

Az előd domináns párt, a Szabadelvű Párt minden volt csak nem egységes. Belső platformjai voltak, és ezek az erőcsoportok egymással is folyamatos küzdelemben álltak. Ha mindennek ellenére Tisza Kálmán 15 évig kormányozni tudott, az nem azért történt, mert a a párt annyira egységes lett volna, hanem azért, mert az uralkodó párt egyúttal – nevezzük így – rendszer-párt volt. Azaz egyedül ő testesítette meg a fennálló rendszert, ergo: hatalomban maradása/tartása állami szükséglet volt, hiszen ő garantálta az 1867 utáni Osztrák-Magyar Monarchia stabilitását.

A Fidesz annyiban hasonlít elődjére, hogy maga is rendszer párt, hiszen az általa életre hívott nemzeti rendszert egyedül ő tudja működtetni és életben tartani. A vele szemben álló ellenzéki pártok egy más rendszerben, egy más politikai bolygón élnek. Ebből következően, ha valamikor kormányra kerülnek, az természetes módon rendszerváltással történhet csak.

De a Fidesz egységes párt. Ha vannak is belső erőcsoportjai, ezek egymástól eltérő politikafelfogásáról, pláne gyakorlati fellépéséről nincs hír. S ha az ellenzék esetében megemlítettem a tanulóképességet, meg kell ezt tegyem a kormánypárt esetében is. Merthogy bizonyára nem véletlen, hogy ez így van. Akár azt is feltételezzük, hogy a Fidesz vezetői pontosan tisztában vannak a domináns pártok egyik (ha nem a legnagyobb) veszélyével: a belső tagolódással. Ha sokáig kormányzol, ráadásul kétharmaddal, ha hosszú időn át nincs komoly ellenzéked, akkor te válsz önmagad ellenzékévé (lásd még: Kádár-rendszer). Ezt pedig csak úgy teheted, ha vannak belső csoportosulások és közöttük van valamilyen libikóka.

Ezzel szemben a Fidesz nem csak egységesnek tűnik, hanem az is. 

Ha 2022-ben (vagy bármikor) választási vereséget szenved, az nem azért lesz, mert felborult ez az egység, hanem azért, mert a rendszer fenntartásához segítséget nyújtó nép nagyobbik fele elfordul tőle.  

Csizmadia Ervin

114 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://meltanyossag.blog.hu/api/trackback/id/tr3416654760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lobaszopiatej 2021.08.09. 11:22:59

Egységes, mivel mindegyikük pontosan azt csinálja, amit a kenyéradó gazdájuk kér.

Boldeone Bull 2021.08.09. 13:16:25

A Fidesz nem egy párt , hanem annál több: egy állampárti szekta , ahol van egy megkèrdőjelezhetetlen hatalmú vezető, akit ceausesceaui módon bálványoznak , imádnak agymosott hívei. Aki mást gondol , az vagy önkènt háttèrbe vonul , vagy fèlreállítják
Orbánnak ma már kihívója sincs a pártkongresszusokon , 99%- al újraválasztják , korábban mèg legalább eljátszották a demokráciát ...
Orbán így üzent a párton belül máskèpp gondolkodóknak:
...."a bajtársiasság a legfontosabb dolog. Bárki lojális tud lenni a másikhoz, ha annak igaza van, ahogy "hozzám is könnyű, ha igazam van"
Orbánnak ugye mindig igaza van , ahogy az összes felkent diktátornak ...
A lènyeg: a Fidesz addig marad egyben , amíg Orbán hatalmon marad , a tagok meg tudják, hogy Orbán nèlkül elbukik a pártállami rezsim , ès azoknak a pártfüggő ezrek egzisztenciája is, akik ezermilliárdokat akvirálnak a Orbán- rezsimen keresztül...
Ha egyszer elbukik ez az autokrata rendszer 2\3- al , akkor Orbánnak ès a Fidesz állampárti szerepènek is vège, többet már nem tudnak ugyanúgy visszajönni. Egy párt lesznek a sok között. Annek kell az alkotmányos feltèteleit megteremteni , hogy mègegyszer ne lehessen pártállami rendszer Magyarországon!

MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott) · http://bircahang.org 2021.08.09. 13:38:55

Egységes, mivel senki se akar ismételt ballib szakértői országrontást. Ez hatalmas egységesítő erő.

Boar. 2021.08.09. 14:23:58

"...."a bajtársiasság a legfontosabb dolog. Bárki lojális tud lenni a másikhoz, ha annak igaza van, ahogy "hozzám is könnyű, ha igazam van""
Kő papír olló...de orbán mondhat flexet is...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.08.09. 15:23:39

@Boldeone Bull: "a Fidesz addig marad egyben , amíg Orbán hatalmon marad , a tagok meg tudják, hogy Orbán nèlkül elbukik a pártállami rezsim"

Azt hiszem, ez valóban így van. A Fidesznek ez az erőssége adja a gyengeséget, sebezhetőséget. Veszélyes állapot. Sajnos veszélyes az is, amit a hőbörgő ellenzék csinál: fenyegetőzik, rombolást ígér, elfelejti, hogy a feladatuk a kormányzás lenne, ha győznének, nem a pusztítás. Ők hergelik az anarchiára mindig kapható söpredéket. Így nem szabad hatalmat adni a kezükbe.

Quadanium 2021.08.09. 15:29:19

Fidesz a legjobb rossz jelenleg.

Boar. 2021.08.09. 15:43:30

@Androsz: "Ők hergelik az anarchiára mindig kapható söpredéket. "
Az anyád ritkánmosott tetves picsáját...
Te büdösbarom, mit csinál a führered meg a rőzsebajszú büdösparaszt folyamatosan? Nem ők hergelik a csőcseléket egész véletlenül? Nem ők keresnek mindig valami ellenséget akit utálni kell?
Hogy nem sül le a bőr a mocskos pofádról...
Mellesleg, azt vésd a fejedbe te féreg, hogy a bűnösnek bűnhődnie kell. Az elszámoltatás nem a csőcselék hergelése hanem egy jogos igény a társadalom részéről.

birka menet 2021.08.09. 15:57:47

Aki a fidernyák maffiának még 2014-ben is tagja volt és nem lépett le ebből az agyonkorrumpált szektából, az azután soha többé nem léphet ki onnan, NEM KERÜLHET A KORMÁNYON kívülre, különben életfogytiglani vár rá. A fidernyák együtt korrumpálódott a kenyeret adó pártjával, nincsen semmi esélye arra, hogy átverje a népet, hogy mostantól kezdve ő "Jó útra fog térni."
Ezt ök tudják a legjobban.

A fidernyák "naccsaládban" már rég nem a kormányzásról van szó, nem ezért zárnak össze remegve az EU-tól, a nyílt társadalomtól, a liberalizmustól meg mindentöl ami nem diktatórikus, nem ezért fedezik egymást az iparszerü GYÜLÖLETPOLITKÁjukkal és a FAKE NEWS gyártásukkal, hanem őket már csak a börtöntől való KÖZÖS FÉLELEM tartja össze.

Az a félelem, hogy mi lesz ha orbán cáruk megbukik vagy ha az álomteste egy nap összafossa magát a koleszterin szintjétől. Mert ha az imádott vezirnek lőttek, akkor ott az összes fidernyák udvari cselédnek lőttek.

birka menet 2021.08.09. 15:59:51

@MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott): "Egységes, mivel senki se akar ismételt ballib szakértői országrontást. "

Nicsak, megjött A NAP HÜYLÉJE! a bulgár Putyin ügynök.

Te agyváltó mütött, a magyar államadósság 25 éves rekordon áll! De lesz az még 30 éves rekord is!

bekrepált script 2021.08.09. 16:30:52

A fidesz kelés az ország testén.

Lеncsés István 2021.08.09. 16:31:54

A lopós kormány napjai meg vannak számlálva.

bekrepált script 2021.08.09. 16:32:14

Az orosz ügynökök lelepleződtek.

Lеncsés István 2021.08.09. 16:32:44

Az illibsiség kora véget ér.

Lеncsés István 2021.08.09. 16:33:25

Az államadósság az egekben.

bekrepált script 2021.08.09. 16:33:49

A nyomorgó tömegek még csendesek.

Lеncsés István 2021.08.09. 16:34:48

Rubelben fizetett hazaárulók írogatnak.

bekrepált script 2021.08.09. 16:35:41

Milyen bircai baromságot írjak még?

nemecsekerno_007 2021.08.09. 17:07:57

A Fidesznek 2030-ig van programja.

A mosléknak 2022-ig sincs.

Lеncsés István 2021.08.09. 17:11:24

@nemecsekerno_007: Mi lenne az a program , anonim ? Addigra tűzték ki mindennek az ellopását ? Fáj az igaz ? Nekem tényem van és sportkommunikációs diplomám ! Te fosva kommentelő anonim !

Boar. 2021.08.09. 17:19:02

@nemecsekerno_007: Aha...jó lesz 2050-nek is...
Reggel hatkor ébresztő, zárkarend ellenőrzés, reggeli aztán indulás a kőbányába. Ebéd teljesítmény alapján.
Délután négykor vissza a börtönbe, aki hozta az előírt penzumot annak tisztálkodás, hatkor közös bűnbánat este nyolcig, vacsora smafu. Tízkor takarodó. Utána a régiek seggbekúrják az újakat...rád is várnak...
Vazelin nem lesz.

Matyika Ápolója 2021.08.09. 17:50:27

Hát az ellenzék elég nagy szarban lehet, ha ilyen mocskosszájú, frusztrált szavazói vannak csak, mint akik itt előadják magukat a kommentekben :P

nemecsekerno_007 2021.08.09. 17:53:47

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nem tudtok leszakadni erről a lopásos narratíváról :)))))

nemecsekerno_007 2021.08.09. 17:59:03

@Matyika Ápolója: Nem a szavazók tehetnek róla, hogy egy országos hálózaton keresztül etetik őket üveggyöngyökkel 10 éve :)))))
Mondjuk a harmadik 2/3 után azért eszükbe juthatott volna megkérdezni, hogy is van ez :)))))

Kunhalmi Nelymar 2021.08.09. 18:10:19

@Boar.: Na te sudribunkó, idézz ezektől a mostaniaktól olyat, hogy börtönnel, kőbányával meg lámpavassal fenyegetőznek, a rendszer lerombolásával, az alkotmány szemétre vágásával. Menni fog egyedül? Tudod, a magadfajta barmok azok, akik egy kormányváltást álmodnak, a valóságban pedig csak odaszarnak a szoba közepére, és abban melegednek.

laci_52 2021.08.09. 18:12:49

Ami a Fideszben van, az csak egy összetákolt látszategység: azon alapul, hogy ha valaki túl magasra akar törni, annak a vajda az orrára koppint és háttérbe szorítja. Erre a sorsra jutott már többek között Pokorni, Lázár, Rogán, Kósa és még néhányan.

Volt, aki még rosszabbul járt, például Voldemort nagyúr(Mengyi Roland).

Az okosabbak tudják, hol a helyük és ezért érinthetetlenek - például Pintér.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 18:15:49

@laci_52: A látszategység a moslékkoalát jellemzi sokkal inkább. A Fidesz valódi politikai erő, nem kolbásztöltelék Feri mester bűzös konyhájában..

Kunhalmi Nelymar 2021.08.09. 19:51:17

@Boar.: Nekem nincs rá semmi okom. Te viszont dupla nyelvcsapásokkal igyekszel bebiztosítani magadat, úgy látom.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.09. 20:23:58

Többi fideszgeci merre?
Nem jönnek védeni a vezért?

Boldeone Bull 2021.08.09. 20:27:50

@nemecsekerno_007: Mondjuk a harmadik 2/3 után azért eszükbe juthatott volna megkérdezni, hogy is van ez :)))))"

Azt azèrt ne feledjük el, hogy az a 2\3 valójában a választók relatív többsègèt jelenti! Orbán csaló választási rendszerèben , az állam teljes pènzügyi ès mèdiahatalmát felhasználva, manipulációk sorozatával èrtèk el a 2\3- ot! A választás minden volt ,csak nem egyenlő feltètelekkel folytatott verseny! De , mèg így is ,a Fidesz a hazai listán leadott szavazatok 47,6% - át szerezte meg, amit a határon túliak levèlszavazatai torzítottak fel 49%- ra.
Az ellenzèki pártokèt pedig csökkentettèk.
Az ellenzèki pártok hazai listás szavazatai 2018- ban:
Jobbik: 19,81%
MSZP- Parbeszèd: 12,37%
LMP: 7,31%
DK: 5,58%
Momentum:3,16 %
Összesen 48,91% - ot szereztek meg összesen az ellenzèki pártok , vagyis már akkor is többet, mint az állampárti szövetsèg!

2022- ben, ha Orbán nem lèp a lukasekói útra , akkor a Fidesz pártállami rezsimje megy a levesbe!

Boar. 2021.08.09. 20:29:27

@Kunhalmi Nelymar: Kezd el tágítani kisgyerek...hátha nem fog annyira fájni amikor szájer papamaci felpróbál...

Boar. 2021.08.09. 20:31:09

@Boldeone Bull: Sajnos elég egyértelműek orbán szándékai.

Boldeone Bull 2021.08.09. 20:31:17

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Kifogytak az èrvekből, vagy kèsik a gázsi kifizetèse...Csak a Pesti TV 500 milliós vesztesèget csinált...

Boldeone Bull 2021.08.09. 20:37:10

@Boar.: Èn is attól tartok - ismerve Orbánt - hogy minden nemtelen eszközt elkövet, hogy a hatalmát megőrizze. Ezt meg is teheti , mert az Alkotmánybíróság, a legfőbb ügyèsz, a kúria elnöke, a karhatalom már minden a kezèben van. 11 èv alatt egy valódi diktátor lett belőle! Szerintem, mèg a választási törvènyt is módosítani fogják , tízmilliárdokat költenek gyűlöletpropagandára, stb...
Ezzel a pènz nèlküli ellenzèk nem tud versenyezni...

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 20:37:47

@Boar.: Április 8-a napfényes délutánja óta rajtatok röhögök. Geryke jól megszopatta magát-akkor éppen Mszp miniszterelnök jelöltként-amikor a felfutó részvételi adatok alapján előre ivott a medve bőrére, és elkezdte utasítgatni Ádert. Miért köhög a bolha, ha tüdeje nincsen? :D

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 20:40:09

@Boldeone Bull: Hogyha valóban diktátor vált volna belőle, akkor ezt a kis kommentedet max. szamizdatban mernéd terjeszteni, esetleg levert vesével ücsörögnél egy hűs cellában a Lendvay utcában.:D

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 20:49:19

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Magadtól kérdezd, te kis kétmondatos a fizetési lista alján.:DD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.09. 20:50:32

@Boldeone Bull: pedig péz az van dögivee!!
Azt az ötszáz millát meg majd kifizetjük!

Boldeone Bull 2021.08.09. 20:53:40

@CSOKKI MÁLNA: A 21. században már kifinomultabb eszközökkel is fenn lehet tartani egy diktatórikus jellegű rendszert, nem kell hogy fekete autóval elvigyèk a máskèpp gondolkodókat , az eszközök szofisztikáltabbak lettek. A magyar rendszer , egyfajta hibrid rezsim : a demokrácia intèzmènyei mèg lèteznek papíron , de már ki vannak üresítve, mindenhol párthű emberek vannak, ès a hatalmi ágak függetlensège is megszűnt. Egy párt egyeduralma èrvènyesül a társadalom minden szintjèn

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 21:00:36

@Boldeone Bull: Igen pl. úgy, hogy egy LMBTQ vagy bevándorláskritikus komment után rászáll a facebookos liberálfasiszta horda, majd a munkahelyét is elveszti. Egyelőre itt még nem jutottunk el idáig. A magyar szavazók józanságán múlik tavasszal, hogy ne is jussunk.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.09. 21:01:27

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: 500 millát fizetnek neked. Pfff. Miben, hiperinflációs pengőben? :D

MEDVE1978 2021.08.09. 21:10:28

A FIDESZ igazából addig egységes, amíg Orbán Viktor politikai szerepet bír vállalni. Mivel Viktor még csak 57 éves, ezért bőven lehetséges, hogy 15-20 évet a nyakunkon marad. Ebből kifolyólag egyértelműen az általa felkent és hosszan ebben a funkicójában "bevezetett" utódot fogadja majd el a FIDESZ.
Ha Orbán nem tud utódot bevezetni vagy nem teszi, akkor a FIDESZ egyértelműen fel fog bomlani, azokra a táborokra szakad, amelyek most is alkotják. Ezekből több is van, pl: Lázárt ki nem állhatja Csányi, Kövér László stb., Rogán Tóni sincs túl jóban egy pár egyéb FIDESZ-essel. Lehatárolható érdekszférák vannak, akik "küzdenek" folyamatosan, csak ezt a harcot jelenleg a vezér "elvágja", amint a FIDESZ kormány kárára menne.

Azt sem gondolom, hogy a FIDESZ-t korábbi pártokhoz és a századelőhöz kell hasonlítani. Orbán sok szempontból szinte "világsztár", mert egyedi módon vegyíti számos politikai konstrukció elemeit. A szalámitaktika, amit bevet, az ellenfél táborának megosztása a második világháború utánról lehet ismerős, az ellenségkép egyértelmű diktatórikus eszköz, de ugyanakkor vannak a mixben demokratikus (nemzeti konzultáció, népszavazás, választások, viszonylagos médiaszabadság), a gazdaságpolitikája pedig egyértelműen egy modern, tőkevonzó gazdaságpolitika. Az így kialakított "recept" működik, viszont egyedi és új, ezért nem hasonlítható korábbi példákhoz.

MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott) · http://bircahang.org 2021.08.09. 21:33:04

@nemecsekerno_007:

A Soros-Gyurcsányné-Szálasijakab Összefogdosásnak nem kell program, nekik minden reggel jön a napi ukáz New Yorkból.

MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott) · http://bircahang.org 2021.08.09. 21:34:49

@MEDVE1978:

A Fidesz csak a következő 20 évre van, nem terv ennél távolabbra tervezni.

Boldeone Bull 2021.08.09. 22:05:38

@MEDVE1978: Azèrt azt ne feledjük el, hogy nèpszavazást csak egyet engedett át eddig az Orbán- rendszer, a saját maguk migráció ellenes nèpszavazását, amely eleve ütközött a saját alkotmányukkal ,hiszen nèpszavazast nem lehet kiírni alkotmánymódosításra , de persze a NVB átengedte a kerdèst . Masrèszt, èrvènytelen lett... Orbánnak mindent lehet ebben az autoriter típusú rendszerben ..
A nemzeti konzultációról meg ne is beszèljünk! Az egy bohózatba illő propaganda : Soros , Brüsszel , ès a többi szokásos gumicsont , imbecil szellemi szintű kormánypárti választóknak szóló manipulációs anyag ...Szègyen , hogy idáig jutott egy politikai hatalom , hogy nem kezeli èrtelmes emberkènt saját választóit sem!
Ez nem a közvetlen demokrácia-gyakorlás egyik eszköze ,hanem a pusztító populista agymosás ! De, Orbánnak semmi sem számít , a hatalom megtartasáèrt folytatott harcban ...

11 Favágó 2021.08.09. 22:47:45

@Boldeone Bull: tudod, matekzsenikém, nem úgy írták ki a választást, hogy fidesz kontra ellenzék.
Pl. a Jobbokra majdnem 20% szavazott, a jobbik ellenzékére meg több, mint 80%A DK-ra 5% a DK ellenzékére meg közel 95%
Ne gondold ezt butaságnak. A különbség csak annyi, hogy ezek, szerencsére nem alakíthattak kormányt.
Azóta romlott a helyzet - Vonát kitúrta za a senkiházisuttyó Jakab, Feri meg elbújt az asszony szoknyája mögé és ezek ketten akarják a legnagyobb bábot (bábut) tologatni. Ti meg ehhez adjátok a szellemi és népi hátteret. Szégyelljétek magatokat.

11 Favágó 2021.08.09. 22:50:27

@jotunder6: mondj olyan pártot, nyominger Matyó, amelyik az utóbbi 20 évben többet kapott a Fidesznél.
Gondolhatsz relatív, abszolút, bármilyen többre

Boldeone Bull 2021.08.09. 23:15:25

@11 Favágó: tudod, matekzsenikém, nem úgy írták ki a választást, hogy fidesz kontra ellenzék."

A lènyeg az, hogy már 2018- ban is többen szavaztak a regnáló hatalom ellen , mint mellette. Ha meg az önkormányzati választásokat nèzzük: Budapest ellenzèki polgármestert választott, Miskolc, Szeged , Pècs is ès a 100 legnagyobb település felèben nem kormánypárti polgármester van!
A tanultabb , polgáribb lakosság azt mondta : " Eddig ès ne tovább " A kistelepülèsi kevèsbè iskolázott ès a kormány által könnyebben fèlrevezethatő lakossága pedig azt gondolta : "Lopjatok csak tovább !"
A kèplett pedig 2022- ben az lesz pontosan , amit leírtam : szinte teljes összefogás az elnyomó pártállami rezsimmel szemben!

nemecsekerno_007 2021.08.09. 23:16:35

@Boldeone Bull: Az persze, igazából az ellenzéknek van többsége :)))))))
Nem tudtok lejönni a szerről :)))))

Boldeone Bull 2021.08.09. 23:24:09

@11 Favágó: mondj olyan párto....... amelyik az utóbbi 20 évben többet kapott a Fidesznél.
Gondolhatsz relatív, abszolút, bármilyen többre"

A Fidesz felszámolta , leszalámizta , kisajátította az egèsz jobboldalt , miután pedig hatalomra került, a párt- ès választási rendszert is ellehetlenítette !
Hogy erős párt a Fidesz ? Persze, hiszen mögötte az állam teljes adminisztrációs gèpezete, az erőszakhatalom , a propaganda tízmilliárdok , a köztèvè iparszerű agymosasása , stb ès az agymosott birkahadsereg ..
Ne viccelj már ! Magyarorszagon nincs egyenlő verseny a partok között, hiszen majdnem az van, mint a török, orosz rezsimekben, ahol szintèn az elmaradott, premodern tömegek manipulaciójaval őrzi meg a hatalmat a diktatórikus vezető !

Boldeone Bull 2021.08.09. 23:27:55

@nemecsekerno_007: Miről beszèlsz te agymosott ! ?
Itt vannak a számok: www.valasztas.hu/orszagos-listak-eredmenye?p_p_id=ogykiemelteredmenyek_WAR_nvinvrportlet&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_pos=1&p_p_col_count=4

Az elkenzèki pártokra összesen többen adtak a voksukat a határon belül , vagyis igaz az állításom!

nemecsekerno_007 2021.08.09. 23:51:39

@Boldeone Bull: Határon belül?! Akkor a külföldön dolgozókat nem számoltad?!?!

:))))))))

Azokat se számoltad akik nem mentek el szavazni, ők a Fideszre szavaztak indirekt módon, már ha a Sargentini módszerrel számoljuk :))))))))))

birka menet 2021.08.09. 23:56:51

@11 Favágó:

Látszik rajtatok jobbágy genetikájú fidernyákok, hogy kegyetlen be vagytok fosva, hogy mióta összeállt az orbán diktatúra elleni koalíció, azóta már egy közvélemény kutatást se tudtok megnyerni. De még azokat sem, amelyeket a Századvég hamisit meg nektek.

birka menet 2021.08.09. 23:58:40

@nemecsekerno_007:

Sargentini elverte a seggeteket agyváltott fidernyákom, erről az EU papirt is adott. Úgyhogy megint magadat szopattad meg. Mint mindig.

élhetetlen 2021.08.10. 00:50:50

@MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott): Nem érdemes neked írni, de azért megkérdezném, hogy hogyan is viszonyul a 28 eft-s minimál nyugdíj, és az infláció a jóléthez? Ne böfögj vissza valamit, csak esetleg gondolkodj.

MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott) · http://bircahang.org 2021.08.10. 08:21:17

@élhetetlen:

Az infláció kismértékű.

Magas nyygdíjra pedig nincs pénz.

nemecsekerno_007 2021.08.10. 09:18:31

@élhetetlen: Már leírtam párszor. A mostani nyugdíjakat a mostani befizetésekből fizetjük és mivel 600 ezer magyar dolgozik külföldön az ő járulékaik hiányoznak a rendszerből ezért annyi a nyugdíj amennyit tudunk finanszírozni.
Az meg tök mindegy, hogy élete során mennyit fizetett, azt akkor elköltöttük és ne kezdj megint a szolidaritásról mantrázni mert aki EU-s fizetésért dolgozik azzal a lőtéri kutya se lesz szolidáris.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.10. 09:52:05

@jotunder6: Te kis retardált,szted miért van külön gomb az EU parlamentben a tartózkodásra? Mert nem ugyanaz, mintha ott sem lennél. Még Sargentini sem feltételezte, hogy ilyen nyíltan antidemokratikus módon fogják számolni. Azt kérte, hogy aki nem tud dönteni , ne nyomjon, hanem inkább menjen ki egy kávéra a szavazás ideje alatt.

Boar. 2021.08.10. 10:22:27

@nemecsekerno_007: A qrva anyádat, azzal persze "szolidáris" a rendszer aki ukrajnából hoz valami hamisított igazolást ami alapján minimum vezérezredes volt vagy főorvos, oszt magasabb nyugdíjat kap mint a körzeti orvos fizetése(és még röhögve dicsekszik is vele). Mindezt úgy, hogy a magyar büdzsébe soha egy fillért nem fizetett.

nemecsekerno_007 2021.08.10. 11:48:23

@Boar.: Jajjj, Ukrajnából hoz valami hamisított igazolást. Téged se az eszed fog megölni.

Ha tudsz ilyenről tegyél feljelentést, egyébként meg nettó prolihergelés. Ugyanaz mint a 24 millió románozás volt anno.

A félmillió külföldön dolgozó magyar továbbra is kb. 1000 Mrd-ba fáj évente. A nagy európai értékek nevében. Ámen.

11 Favágó 2021.08.10. 11:52:06

@Boldeone Bull: ne legyél már ilyen kettősmércés.
NEM a fidesz ellenzéke van többségben választáskor, hanem a mindenkori hatalomé. Ráadásul fidesznél ez minimális.
A maszop ellen is többség volt MINDIG, csak a szadesz volt olyan gerinctelen, hogy kisegítette.
A leszalámizás szerinted nem igaz Ferire, amikor feldarabolta a maszopot, most meg visszahódítja, vagy Jakabra, aki megalakíttatta a Mi Hzánlat? Viccelsz?
Akik a fideszbe vannak betagozódva, azok között sokkal több a közös pont mint a moslékkoalícióba a hatalomért berángatott senkiházik között.
Az meg, hogy hol kire szavaztak sokkal inkább függ az adott települések több évtizedes beállítottságától, mint az iskolázottságtól. Ettől kicsit kilenghet időnként az inga, a maszop is a fidesz is nyerte már túl magát önkormányzatin. És Karácsony sem azért adja majd fel a főpolgármesterséget, mert rájön, hogy kevés hozzá, hanem amikor visszatér a józan eszük a körúton kívül lakóknak. Belül reménytelen,
Nem hiszem hogy csak az iskolázottságtól lesz értelmes az ember, ne lovagolj ezen, mert sokakat megsértesz, akiket nem is akarsz. Én az egyik említett városban lakom, van iskolai végzettségem is - mégis jól végig gondolva az ügyet, és nem hirtelen felindulásból utálom mint a xart a szélballibjobbik politikus garnitúrát

Boar. 2021.08.10. 12:05:28

@nemecsekerno_007: Mondom, hogy qrva anyádat... Többek között ezért a vérlázító pofátlanságért amit műveltek te ocsmány, tetves féreg.
Mivel a retkes ukrán tisztában van vele, hogy a magyar kormány pont leszarja az ügyet, az állampolgár meg nem tud nyomozni ukrajnában, vidáman röhögve vágja bele áttelepülés után az itthoniak pofájába, mekkora okosságot csinált... A határ mentén tele vannak a falvak ilyen áttelepülőkkel...miként a tíz éve összedőlt, romos házakba meg üres telkekre 100-an bejelentkezett, magyarul sem beszélő senkiháziakkal.
De ez téged nem zavar...te csak azokra irigykedsz akiknek volt merszük kimenni nyugat európába egy jobb élet reményében. Neked ez nyilván nem volt opció mert nem értesz semmihez, nem beszélsz nyelveket, lusta vagy...így marad az irigység meg a bérkommentelésért kapott alamizsna...hogy szakadt volna a fejed anyádba...

Boar. 2021.08.10. 12:08:10

@11 Favágó: A "mi hazánk" nevű gittegyletet orbán gazdád alapíttatta és pénzeli, valamint az ő közbenjárására néznek el mindent annak a megélhetésimagyar lázító, fasiszta söpredéknek.

Boar. 2021.08.10. 12:16:24

@11 Favágó: Te, figyu, az, hogy nyolc év alatt eljutottál az ötödik osztályig mielőtt végleg feladtad, még nem jelenti azt, hogy megvan a nyolc általánosod...
Mondjuk az alapján amit írsz, ez is komoly teljesítmény volt...

nemecsekerno_007 2021.08.10. 14:02:58

@Boar.: Az ukrán képzése legalább nem került közpénzbe, ellentétben a külföldön dolgozó magyarral aki még az anyját is itthon hagyta, hogy fizessük a nyugdíját és lássuk el az egészségügyben mások adójából. A pofátlanság csúcsa, hogy még véded is őket te korlátolt gyökér.

Boar. 2021.08.10. 14:29:30

@nemecsekerno_007: Mondom én...téged annyira elvakít az irigységed szülte gyűlölet, hogy a szart is megennéd nagykanállal ha ezzel árthatsz annak, aki többre vitte...vagy ha viktor mondja...vagy ha csak az jutott ebédre...
Jó étvágyat...

nemecsekerno_007 2021.08.10. 14:32:09

@Boar.: Amit írtam azok tények, a prolihergelést rád hagyom. 10 éve nem sokra mentek vele.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.10. 16:24:07

@Boar.: Ennek semmi értelme..A Jobbiktól úgyse tudnak szavazókat elvenni, mert a párt szavazótábora már rég egykori primitív maszop szavazókból áll. A Fidesztől annál inkább, hisz ez is a nemzeti oldalt képviseli.

Boar. 2021.08.10. 17:28:05

@nemecsekerno_007: Prolihergelés az amit te csinálsz te retkes patkány...ahogy lázítasz a külföldön dolgozók ellen úgy, hogy fogalmad sincs a körülményeikről csak az jut el a korlátolt agyadig, hogy többet keresnek mint te...

Boar. 2021.08.10. 17:36:36

@CSOKKI MÁLNA: Hülyeség. A valamikori jobbik szélsőséges, rasszista rétegeit akik nem veszik észre, hogy az országnak nem soros vagy a melegek az ellenségei hanem orbán, simán elszívja. És nekik is egy szavazatuk van fejenként.
Akárcsak nektek, bértrolloknak.
A koalíció szempontjából talán nem számít ennyi szavazat de ha a jobbiknak önállóan kellene megmérettetni magát akkor hiányoznának.
Az pedig, hogy se az oltástagadásért, se a fasiszta megnyilvánulásaikért nem ütik a torockait meg azt a kis ócska qrvát, hogy egy marginális kis pártocska az "ellenzékből" egyedüliként kap médiafelületet a kormánysajtóban meg plakáthelyeket ott, ahol másnak nem adnak, egyértelművé teszi a hovatartozásukat.
Csak a végletekig ostoba, amúgy fideszutáló "mi hazánk" szavazó ezt nem fogja fel, ő harcos ellenzékinek tartja magát.
Pedig csak egy megvezetett hülye.

nemecsekerno_007 2021.08.10. 17:48:32

@Boar.: Az adófizetők lennének a prolik?!?! Az ingyenélők meg tiszteletre méltó polgárok. LOL. Sokkal nagyobb a gond ebben az országban mint a Fidesz vagy Orbán. Fogalmam sincs a körülményeikről. Ja, mindjárt sírva fakadok. Persze azt elvárod, hogy azok tartsák el a nyugdíjasaikat akik csak kicsivel keresnek többet mint a románok.
Milyen krva szimpatikus mentalitás.

berkenye2 2021.08.10. 17:54:02

Azt meg tudja mondani Csizmadia Ervin, vaj'miért nincs hónapok óta közvélemény kutatási adat arról, hogyan állnak a különböző pártok?

CSOKKI MÁLNA 2021.08.10. 18:11:01

@Boar.: Ezek már rég lefalcoltak a Jobbiktól. Ott vannak a mi Hazánkban, a Fideszben, és a különböző poszt jobbikos formációkban. Az Mszp kis párttá válásából egyértelműen a Jobbik és a DK profitált. Utóbbi jelentős növekedést könyvelhetett el, előbbi kompenzálta a ballibsi táborba sorolás miatti veszteségeit.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.10. 18:12:31

@berkenye2: Sztem a ballibsi közvélemény kutatók csak akkor publikálják az eredményeket, ha az az ellenzéki moslékkoalára nézve hízelgő. Hát ezért nincs régóta.:DD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.10. 20:48:41

@11 Favágó: komcsiként komcsiztok, hazaárulóként hazaárulóztok!

evilwolf 2021.08.10. 20:55:08

Semmi 2ség, a fidesz 1séges!
A fidesz marad az örök párt, mert orbán élt, él, élni fog!
Megtörtént a kamu rencerváltás, az MSZMP sok kis kamu mszmp pártra szakadt, amelynek legerősebb szála a fidesz, amely örökkön örökké fiatal marad, de sohasem demokratikus.
Tele van fiatal, friss 60-70 évesekkel, akik hamarosan 80-90 éves fiatal "demokraták" lesznek, s kinevelik az újabb fideszeseket, akik
FOLYTATJÁK.
Ők már olyanok lesznek, akik nem voltak ügynökök, nekik nem kellett besúgónak lenni, mert az ő kicsi pónijuk pegazussá nőtték magukat, s elvégzik a piszkos melót helyettük.

élhetetlen 2021.08.10. 20:57:29

@MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott): „Az infláció kismértékű.” Mihez képest? „nagyon drasztikus az élelmiszerek 7,2%-kos drágulása”, „az étolaj drágult (13,7%)”, csak tavaly. De te főzz lapostévével olaj helyett, mert lehet. hogy az olcsóbb lett, csak vigyázz ne az egészet tedd be lecsóalapnak.

élhetetlen 2021.08.10. 21:29:52

@nemecsekerno_007: Én is leírtam párszor, hogy a bankból sem azt a pénzt kapod vissza, amit húsz éve betettél. Ott is kiadták másnak kölcsönbe a pénzedet, és most, ha kiveszed, abból kapod vissza, amit az új betétesek befizetnek. Szeretnéd, ha nincs elég új betétes. akkor, akinek a pénze bent van, az ne kapja vissza? Volt már ilyen. Te meg dörzsölted a tenyeredet, hogy de jó, hogy nem volt pénzed, amit betehettél volna, így nem buktál? Ennyi eszed van?
A nyugdíjrendszer egy társadalmi megállapodáson alapult, egyenértékű egy szerződéssel, törvény volt rá, amit a kormány egyoldalúan felrúgott, és törvényt módosított. A nyugdíj nem a szolidaritásról szólt, nem adomány volt, hanem járadék, míg a kormány törvényt nem módosított. Ennyit kéne megértened, de ez, úgy tűnik, évek óta nem megy.

élhetetlen 2021.08.10. 21:48:00

@nemecsekerno_007: Utóirat. Az az ukrán állampolgár, aki soha nem élt itt, nem fizetett itt nyugdíj járulékot, csak bejelentkezett egy címre, és egyik gyereke sem dolgozik Magyarországon, az mennyivel inkább érdemli meg a nyugdíjat, mit, aki itt dolgozott, itt fizetett, és valamelyik gyereke külföldön dolgozik? Tudom, ilyen kérdések nálad fel sem merülnek, meg sem zavarnak, mert bekövült a gondolat, és az megbonthatatlan.

nemecsekerno_007 2021.08.10. 21:53:58

@élhetetlen: A mostani nyugdíjakat a mostani befizetésekből fizetjük. Az ukrán álnyugdíjasok nincsenek félmillióan. Ha kezeltük a félmillió külföldön dolgozó finanszírozási problémáját akkor rátérhetünk az ukránokra.

nemecsekerno_007 2021.08.10. 21:54:49

@élhetetlen: Nem, bszd meg nem igaz amit írsz.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.10. 21:58:29

@élhetetlen: le kell tojni csak trollkodik ő a "vállalkozó".
Mert amíg itthon élt aki most külföldön él ingyen kapta az áramot kaját ruhát.
Ja nem.
De mr. nagyokos még számolni sem tud.
Nem azért van.

nemecsekerno_007 2021.08.10. 21:59:01

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Nem bszd, a nyugdíjrendszerük és az EÜ egy Kádár rendszerből itt maradt szociális pénznyelő.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.10. 22:06:07

@nemecsekerno_007: na most egy pillanatra komolyan veszlek.
Ha valaki idén nyaral a szállodámban, akkor jövőre ha kevesebb a bevételem menjek utána és követeljek tőle még pénzt?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.08.10. 22:09:39

@nemecsekerno_007: a gazdád a Kádár korszakból ittmaradt pénznyelő.
Ha csak a rátok propagandistákra költött pénzt megspórolnánk sokkal beljebb lennénk
Többyzáz milliárdos tétel

élhetetlen 2021.08.11. 02:21:55

@nemecsekerno_007: „Ha kezeltük a félmillió külföldön dolgozó finanszírozási problémáját akkor rátérhetünk az ukránokra.”. Mit akarsz kezelni a külföldön dolgozó finanszírozási problémájával kapcsolatban? Ott fizet nyugdíjalapot, járulékot, akármit, majd onnét kap nyugdíjat. Mit akarsz kezelni? A szülő meg itt fizetett.
És akkor, ha úgy tetszik, akkor bszd meg, de mi nem igaz?

élhetetlen 2021.08.11. 02:47:35

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Azt hiszem nem is troll, mert túl következetes, ő komolyan hiszi a téveszméjét. Egy troll, ha fordul a szél, akkor fordul, ő viszont fixált. Én vagyok az, aki évek óta tudja, hogy semmit nem lehet megértetni vele, de időnként belecsúszok abba, hogy írjak neki, mint most is. Belementem már olyanba is, hogy elmagyaráztam, miért nem megoldható, akár második házasságban nevelt három gyerek közül egyik külföldön dolgozik, akkor kinek a nyugdíját nem kell fizetni, és milyen arányban, az apáét, aki ötven éve nem látta a gyerekét, vagy az anyáét, vagy a házastársét, aki nevelte a gyereket és hogy ezeket az adatokat tárolni. és frissíteni kell, kiment, visszajött, stb. Nem érti, azt hiszem, hogy csak egy elkötelezett sötét.

élhetetlen 2021.08.11. 03:25:51

@nemecsekerno_007: Te viszont lehetsz annyira ostoba, hogy örülsz, hogy a nyugdíj járulékot adóvá változtatták, és arra költik, amire akarják, és nem jár viszonzásul semmi. Remélem, megéred, amíg a magán nyugdíjszámládon lesz annyi pénzed harminc év után, hogy, ha elszáll az infláció, akkor vehetsz belőle két alsónadrágot. Én meg még várom a havi nyugdíjamat, és drukkolok, hogy legyen igazad, te már ne kaphass, bár szerinted fizetsz be ilyen címszóval.

nemecsekerno_007 2021.08.11. 08:38:07

@élhetetlen: Nem könnyű elfogadni a pénzügy valóságot, főleg érzelmek nélkül, mivel 50 éve hazudunk magunknak.

MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott) · http://bircahang.org 2021.08.11. 08:55:00

@élhetetlen:

Az űrutazás ára pedig 300 %-kal nőtt! Csúnya Zorbán!!!

élhetetlen 2021.08.11. 22:37:44

@MAXVAL birсaman közíró (cenzúrázott): És az űrutazás bent van a nyugdíjas kosárban, vagy miről böfögtél?

élhetetlen 2021.08.11. 22:53:02

@nemecsekerno_007: A pénzügyi valóságot te nem látod át, azaz azt, hogy mire költenek, és mire „nincs pénz”. Nem hozok példákat, te is olvasod a híreket, csak nem jutnak el az agyadig, akkor meg magyarázni is felesleges. Azért egy kísérlet, Fudan, adjuk a telket ingyen, felveszünk hatalmas hitelt, amit kifizetünk a kínai tervezőknek, és munkásoknak. és utána még vissza kell fizetnünk, mert ez hitel. Gondolom, te érted, hogy ez mennyire „gazdaságos”, és egyébként is, hát erre telik, erre van pénz.

nemecsekerno_007 2021.08.12. 11:14:11

@élhetetlen: Próbálj már meg számolni te szerencsétlen. Fingod sincs a költségvetési nagyságrendekről. Fudan Egyetem?!?!? Meg stadionok?!?!

Amit stadionokra költöttünk 2012 óta, abból kb. 2-3 hónapig tudnánk nyugdíjat fizetni. Ennyire ,,sok,, pénz.

Egy szerencsétek van, hogy a többségnek sincs fogalma a nagyságrendekről, ezért lehet ilyenekkel hlyíteni őket.

A külföldön dolgozók miatti bevételkiesés 1000 Mrd Ft. ÉVENTE bszdmg. És te a Fudannal jössze, ami töredéke.

Ha betelt a winchestered akkor, hogy szabadítasz fel rajta helyet?!? Elkezded törölgetni 12 kB-os log fájlokat?!?!

És ne kezd el megint a szolidaritásos dumát, mert attól hányok. Nem szolidaritás, hanem pofátlanság. Addig jó a közösség amíg fejni lehet, utána már Orbánisztán lesz egyből.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.12. 12:33:36

@nemecsekerno_007: Amikor Gyurcsány foci EB-t akart rendezni, miután bejelentette, hogy "annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt mi korábban nem tudtuk volna elképzelni", valamiért nem cirkuszoltak.Holott az utolsó körbe jutott EB pályázatban szerepelt egy stadionépítési és stadionrekonstrukciós program.

Boar. 2021.08.12. 12:49:33

@nemecsekerno_007:
"Addig jó a közösség amíg fejni lehet, utána már Orbánisztán lesz egyből. "
Juj...ez öngól volt kicsihülye...
index.hu/gazdasag/2021/08/12/varga-mihaly-eu-kilepes-unios-forras/
Egyébként meg anyád fejte a kamionsofőröket a parkolóban. Ha lenne gyereked-szerencsére nincs, egy ilyen féreg ne szaporodjon-tudnád, az "ingyenes" oktatás mennyibe kerül. Arról nem is beszélve, hogy amíg a gyerek tanul, a szülei szépen fizetik az adót... Vagyis nem egészen az állam "előlegezi meg" a diplomát, ellentétben azzal, hogy a levont nyugdíjjárulékból én "előlegezem meg" a nyugdíjamat, meg fizetem a qrva anyádét stb.
Te amúgy egy ilyen egyféle témára programozott majom vagy?
Bármelyik blog bármilyen témakörében két hozzászóláson belül a külföldön dolgozók nyugdíjára tereled a témát. Ennyire szar emberanyaggal dolgoznak már a gazdáid, mindenhová csak egy ilyen korlátolt hülyét tudnak küldeni?

élhetetlen 2021.08.13. 04:43:51

@nemecsekerno_007: Nem tudom, hogyan számolsz. Elvileg 600 000 magyar dolgozik külföldön. csak saccolok, mert te sem tudod, én sem tudom, hogy ezek közül hánynak él mindkét szülője, és azok mennyi nyugdíjat kapnak. Tegyük fel, egy nyugdíjas szülője még minden kint dolgozónak él, és az átlag nyugdíjat kapják, (ami, ugye nem biztos, lehet kevesebb is). Ez esetben, 600000 nyugdíjassal, és átlag nyugdíjjal számolva, 600 000x142 000x12= 1 020 000 000 évente, de hogy jön ez az 1000 Mrd forintodhoz, költségvetési zsenikém? Ha vannak pontos adataid, vagy elszámoltam magam, akkor szólj, addig ne.
32 stadion épült tíz év alatt Magyarországon, összesen 350 milliárd forintból.
A Magyar Nemzet pedig úgy számolt: ha kész lesz az új Puskás-stadion, ott akár 1-2 milliárd forint is lehet az éves üzemeltetési költség. Ez az az összeg, amit te a külföldön dolgozók szüleinek a nyugdíján megspórolnál, és ez csak egy stadion.
És igen, Fudanozok. „A kínai egyetem 540 milliárdos állami támogatása nagyobb, mint a teljes magyar felsőoktatás éves állami finanszírozása (322 milliárd forint)”, és a területet ingyen kapják, ami a diákvárosnak kellene.
„A Budapest-Belgrád vasútvonal meggyorsítása mintegy 1700 milliárd forintot tesz ki, közölte az Schanda Tamás, az ITM államtitkára.”. Megtérülés? A csodakakadu azt mondta, hogy Píreuszban kikötnek, de majd biztosan Magyarországon vámoltatnak, és ebből meggazdagszunk. Valami szerződés?
Szóval szakértőkém, elmehetsz a … . És a nyugdíj nem szolidaritás kérdése, ez egy társadalmi szerződés volt, amit a kedvenc kormányod felrúgott, adó lett a járulék, költhetik stadionok fenntartására, és, hú, nem jut nyugdíjra. OK, hogy hülye vagy, de ne mást nézz annak.

élhetetlen 2021.08.13. 04:47:28

@CSOKKI MÁLNA: Tudod mi a különbség egy stadion, és 32 között? Egyénként nyald ki nemecsek seggét…

CSOKKI MÁLNA 2021.08.13. 20:04:00

@élhetetlen: Az EB pályázatban foglalt stadionépítési és stadionrekonstrukciós program nem egyetlen stadionra vonatkozott, hanem általános tervezet volt. Szóval nyasgem!

élhetetlen 2021.08.13. 21:13:18

@CSOKKI MÁLNA: Egy stadiont emeltem ki. A többi fenn tudja tartani magát a bevételeiből? Nem. Akkor miről beszélsz? Ismétlés: nyald ki nemecsek seggét. De ti aztán mindent tudtok a költségvetési nagyságrendekről. Hadd röhögjelek körbe benneteket ezekkel az érveitekkel. Miért is jobb 32 veszteséges stadion, mint egy?
.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.13. 21:48:32

@élhetetlen: De Gyurcsányodék nem egyetlen stadiont akartak felújítani/újjáépíteni. Akkor valamiért nem cirkuszoltatok. Aláírásokat sem gyűjtött senki, mint a NOlimpia kampány idején.

"A többi fenn tudja tartani magát a bevételeiből?"

Hidd el rohadt sok európai futball klub van, amely nem tudna meglenni állami/önkormányzati támogatás nélkül. Már a Serie A középmezőnyében gondok vannak a nézőszámmal, és egy Turku-Tampere meccsen sem tapossák egymást halálra a jegyekért mondjuk a finnek, és nem csüngenek százezrek a képernyőn.:D

élhetetlen 2021.08.13. 23:46:46

@CSOKKI MÁLNA: Akkor darabonként. Nekem nincs Gyurcsányom, hogy téged ki vezényel, az meg nem érdekel. Olimpia nem kell, a vizes vb sem hiszem , hogy többet hozott az országnak, mint amibe került.” Hidd el rohadt sok európai futball klub van, amely nem tudna meglenni állami/önkormányzati támogatás nélkül”. Igen , de ott nem arról pampognak, mint a kollégád, nemecsek, hogy nem telik a külföldön dolgozók szüleinek a nyugdíjára, mert a futballra kell költeni. Vele sem tudom megértetni, veled sem, hogy emberek 40 éven keresztül befizettek, hogy majd visszakapjanak valamit. Ez olyan, mintha egy bankba beteszed a pénzedet, aztán a bank vezetősége vesz pár magánszigetet, meg hajót, és közli, hogy nem maradt pénz a betéted visszafizetésére. Az nem duma, hogy a befizetett pénzt már akkor elköltötték az előző nyugdíjak kifizetésére, mert a bankban sem a befizetett pénzedet kapod vissza, azt már kiadták kölcsönbe, az új betétesek pénzéből fizetnek ki, ha nincs gebasz. Én nem akarom eldönteni, hogy melyikőtök a hülyébb.

CSOKKI MÁLNA 2021.08.14. 00:02:06

@élhetetlen: "Olimpia nem kell, a vizes vb sem hiszem , hogy többet hozott az országnak, mint amibe került." Hát te nem, de sok sportközgazdász meg igen. De még ha financiálisan veszteség mutatható is ki, akkor is figyelembe kell venni az országimázs szempontjából igen kedvező hatásokat. (Tudom inkább ágytálra és lélegeztetőgépre.. Ez a baloldal világképe, egészen addig, amíg kormányra nem kerülve egy jó kis futball EB megrendezésére van kilátás.;)

"Igen , de ott nem arról pampognak, mint a kollégád, nemecsek, hogy nem telik a külföldön dolgozók szüleinek a nyugdíjára, mert a futballra kell költeni."

Nevetséges amit írsz. Egyszerűen nem vagy tisztában a nagyságrendekkel. A nyugdíjkassza meg a focira költött pénz kb. mint az elefánt meg a bolha aránylanak egymáshoz. (Megjegyzem a nyugdíj és egészségügyi kassza leterheltsége jelentősen nőtt 2010 óta, hisz ekkor lépett be a Ratkó generáció az idős korba.)
De hidd el, a szlovák foci sem lenne meg komoly önkormányzati és állami pénzek nélkül. Egy Pozsony-Kassa mérkőzés ott sem mozgatja meg százezrek fantáziáját.:)

élhetetlen 2021.08.14. 00:49:35

@CSOKKI MÁLNA: Jaj, hülyécském, hogy él meg az ország az országimázsból? „Egyszerűen nem vagy tisztában a nagyságrendekkel. A nyugdíjkassza meg a focira költött pénz kb. mint az elefánt meg a bolha aránylanak egymáshoz.„ talán nézd meg, amit nemecseknek írtam, hátha felfogsz valamit. Egyébként szerinted mennyit javít az emberek életminőségén, hogy ennyit költünk a focipályák fenntartására, fű fűtésére, stb.?
süti beállítások módosítása